Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Bönor och linser hade varit praktiskt då jag gärna vill äta mer vegetariskt, men ogillar verkligen den mjöliga konsistensen alltså.. Annars är jag nog en stor allätare och -drickare nu för tiden.

Inälvsmat äter jag inte heller men har å andra sidan ingen önskan att börja med det.
 
Jag kan för all del äta det grillade, även om det blir absurda mängder kött ofta, men man tycks ju främst grilla för att en viss typ av män ska få leka macho och det STÅR JAG INTE UT MED.
Man kanske grillar för att kunna säga att man delar på matlagningen? ;)

Som när hon gör allt inre hushållsarbete och säger att visst delar de, hans del är att byta däck och tvätta bilen. :laugh:
 
Musslor kom jag på nu när jag tittar på nyhetsmorgon.
Det ser så gott ut att äta nykokta musslor direkt ur skalet.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Kaffe! Det skulle vara så mycket enklare att bli bjuden på fika då, dricker ju inte te heller så då verkar det inte finnas så många alternativ kvar än vatten typ. En kopp kaffe verkar så enkelt att ta efter maten eller tillsammans på en rast. Det känns som en social grej som man hamnar utanför om man inte dricker kaffe.
 
Jag tillhör också gengruppen som inte fixar koriander, men det hade varit rätt fiffigt att gilla det särskilt med tanke på att det är en av min pojkväns favoritkryddor. Ingefära älskar han också, men det klarar jag inte heller av...

Annars önskar jag att jag gillade mer "annorlunda" grönsaker. Typ spenat, bönor, broccoli, kål, squash och sådär. Avokado, oliver och sparris har jag inga problem med, men det är ungefär så äventyrlig jag blir utöver klassiker såsom paprika, tomat och gurka.

Jag önskar också att jag uppskattade färska bär mer. Jordgubbar har jag inga problem med, men t.ex. färska hallon och framförallt blåbär har jag jättesvårt att njuta av.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp