Vad passar hon i?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hästsko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 3 599
Sv: Vad passar hon i?

aha jag såg de nu .. frågade min sy galna mor om de där , hon fattade i allafall :angel: Men jag vet inte hur de blir med den mintgröna , kasnke för mkt bebis det med:love: :angel: hihi men men
oj juste én till fråga hur långt ner från 30 cm fliken ska jag säätta snöret ? 38 cm antar jag snöret ska vara men kommer nog plusa på några extra cm om du inte redan gjort det på allt:angel: ??
/ förvirrad hästsko

neeeej inte mintgrönt på myran.. knallblått då? skulle va snyggt tycker ja..

ja det tror jag också lotta , som nordsv. på lösdriften har .. skulle nog vara fint :love:

Mitt halvblod är också brunt och henne har jag beige till just nu, Och det passar hon skeeetbra i! :love: Men du verkar ju ha bestämt dig för grönt så.. :smirk:

hästsko skrev:
aha jag såg de nu .. frågade min sy galna mor om de där , hon fattade i allafall :angel: Men jag vet inte hur de blir med den mintgröna , kasnke för mkt bebis det med:love: :angel: hihi men men
oj juste én till fråga hur långt ner från 30 cm fliken ska jag säätta snöret ? 38 cm antar jag snöret ska vara men kommer nog plusa på några extra cm om du inte redan gjort det på allt:angel: ??
/ förvirrad hästsko

jo svansremmen ska du sätta 16 cm under insnittet..alltså 38 cm ner rakt ner om du kollar från "korset/svansroten" på täcket...:)
jo jag ahr lagt till extra cm på allt,men du kan alltid lägga till lite extra på svanremmen om du vill..beror hur "löst/hårt" du vill ha det :d

Hej Vilken bra beskrivning - jag vill oxå sy!!!!

Men jag behöver stl 155 till min kille.... Vilka mått ska jag ta bort 10cm på????

hästsko skrev:
det kan du ge dig på har fleece täcken i 165 sitter som slimamt på henne :d
hon är ju nsv travare ^^ nordsvensk bruks mamma pappa travare = nsv travare skämt osido ..:angel:
men hon är en riktig goding , åh man tackar . det är ej min häst men bara jag som rider henne:love:

hehe, vilken pudding iallafall:love: Jag tänkte bara det att min nordsvensk bruks behöver bara 155 på täcken (fast han har ioförsig bara ett täcke:angel: och passade i strl. full på ländtäcket...Men o andra sidan så är dom säkert annorlunda byggda^^
Lycka till med ländtäcket:D

Milou75 skrev:
Hej Vilken bra beskrivning - jag vill oxå sy!!!!

Men jag behöver stl 155 till min kille.... Vilka mått ska jag ta bort 10cm på????
hehe tack,gjorde så gott jag kunde för att göra det lätt att förstå...

ja exakt du tar bara bort 10 cm över ryggen och längden-(nertill alltså) bara,"framtill" är allt i rätt stl i allt..sen bör du korta svansremmen bara..
sen är det bara att syyy:bump:

Jag tycker att hon skulle passa en ljublått med svart kantband

Jag tycker inte att du ska ta ett svart kantband, det kommer "smälta in i hästen". Om du fattar vad jag menar...

min dam 'är ingen liten flicka:rofl: :angel:
160 rätt stor och kraftig inte ljusblå som många tycker men på en mindre av hennes ras skulle säkert va jätte fint men blir lite för mkt BEBIS över de:( men var köper ni era fleece tyger?

kramar

helt klart inte nått med så jättemkt färg...gärna ljusgrått - kanske med någon färgkant, gråblå med svart kant, "mossgrön" med en kant i ljusare ton. Good luck! söt polle föressten!:rofl:

ja men så långt tänker jag inte åka :angel:
ja visst är hon en riktig goding :)

b1b2b4a40ec240f99ff502c5aa31e815.jpg

så söööööttt:love:

Ja lite mossgrönt eller militär grönt skulle hon passa i :idea: eller olivgrönt!

Bruna hästar passar i allt tycker jag;) Marinblått är fint med guldkant eller nåt:)

kallzon_: din bild var det sötaste jag sett , ahha va gullig :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
728
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka