Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Vad mycket som provocerar er! Detta börjar mer och mer likna en gnälltråd![]()
Jag skulle dock bli glad över att slippa otyget att få erbjudanden om att bli medlemmar i butiker till höger och vänster. Det är helt jävla meningslöst, och kostar dig gott om pengar efter "det första fria året", om erbjudandet innefattar ett köpkort från blodsugarna Resurs Bank.En annan "särbehandling" när jag var på Claes Ohlsson. Både männen framför mig och bakom mig i kön fick frågan av kassören om de ville bli medlemmar. Men mig hoppade han över!För en tjej kan ju inte vilja vara medlem i en sådan "manlig" butik!
... blodsugarna Resurs Bank.
Jag skulle dock bli glad över att slippa otyget att få erbjudanden om att bli medlemmar i butiker till höger och vänster. Det är helt jävla meningslöst, och kostar dig gott om pengar efter "det första fria året", om erbjudandet innefattar ett köpkort från blodsugarna Resurs Bank.
Jag upptäcker till min fasa hur gammal de värvande ungdomarna gör mig. Som när någon frågar om jag känner till Greenpeace. En tantröst i mitt inre svarar att jag dömdes till böter för en Greenpeaceaktion innan du var född, min lille vän.
Eller Amnesty. Samma tantröst i mitt inre citerar min pappa som för 30 år sedan brukade säga att Amnesty är något för folkpartister med dåligt samvete.
Eller Naturskyddsföreningen. Jag var medlem innan värvaren föddes, men jag går fan snart ur om det här tjatet ska hålla på.
Old and bitter, helt enkelt.
De som säljer mobilabonnemang är jag så trött på att jag snart inte kan svara för mina handlingar.
Jo jag vill inte bli medlem, man får ju den frågan i var och varannan butik, men det var just principen att han (antagligen) inte frågade mig för att jag inte var en man.
När folk köper utländskt kött och klagar på våra höga matpriser. Man får vad man betalar för.
Ja, eller åker till ullared en gång i kvartalet och packar bilen full med hysteriskt mycket saker varje gång, sen påstår sig inte ha råd med att prioritera ekologisk a matvaror- Nejejustdet, det beror ju på hur man prioriterar.
Det där förstnämnda är ett sparande har jag fått lära mig på buke.