Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ar nu en vecka (och en dag:p) sedan Maken opererades. 3 "diskar" petades in i ryggraden dar de han var fodd med hade suttit innan de forsvann (formodligen var det cellgift behandling for cancer som helt tog kal pa dem). I alla handelser har han inte kunnat ga ordentligt sedan cellgiftsbehandlingen och det har blivit samre och samre tills han nu knappt kunde ga alls da nerverna till hans hogra ben lag i klam och inte ville vara med alls.
Operationen tog 9 timmar, men nu har han i alla fall 3 plastdiskar som avlastar och ger rum for nerverna. Han ar over 5 cm langre,:crazy: precis sa lang som han var forr, har ett tiotal STORA skruvar genom kotorna och 4 sar dar de gatt in for att fixa diskar och skruvar.
Han kan GA igen. :cool: trots att han maste anvanda rullator ett tag tills han arbetat upp styrkan igen ar skilnaden avsevard. Han har ont, men pa ett annat satt och kan nu lyfta bada benen utan smarta. Nerverna som "vaknar till" igen skriker, men det kommer att ga over. De vanjer sig. Vi kan redan se att balansen ar oandligt mycket battre nar han kanner benet ordentligt och har ser mycket ljust pa framtiden ... och golfen. :p

Sedan var det det har med "stubborn old men".:cautious: Eller griniga gubbar.:meh: Jag djupandas minst en gang i timman och ser till att aka ut flera ganger om dagen (en fysiotherapeut kommer varje dag och da drar jag!) for att utfora "viktiga arenden":angel:
Det kommer att bli tre langa manader innan han ar okay att borja leva mer normalt ... mest for att jag kanner mig grinig :o och vill ha mer tid for MIG.:cautious:

Sa, nu tanker jag krypa ner under min sten igen och vara snall och forstaende.;)

Det måste vara flera gånger värre än när benen somnat och de håller på att vakna igen :crazy::nailbiting: Men skönt att det redan är bättre! :up:

Överväger om jag ska försöka sitta vid stationära datorn en stund. Den bärbara ger mig gråa hår när den bara hänger sig, och jag behöver ändå ett bord att ställa frukosten på.
Dessutom är skärmen betydligt större på den stationära = man kan få ännu bättre översikt av prylar på ebay :angel:

Hur kommer det sig att man litar mer på en gps än en skriftlig vägbeskrivning? En person är på väg hit och hennes gps tycker att hon ska ta väg 68 mot Falun O_o. Den vägen går ju inte ens i närheten och hon måste i så fall krångla runt på småvägar som tar längre tid att köra än att ta stora vägen som går raka spåret hit med undantag av några hundra meter på slutet.

Barnet är lämnat i skolan och jag har bokat in katten för att bli snip-snap:ad :p Dock inte förrän om fyra veckor men ändå.

Nu ska jag åka till återvinningsstationen för att slänga skräp och sen till stallet. Ska klippa klart ponnyn samt rida. Givetvis mocka och sånt också. Därefter till gymmet samt till banken.
Sen beror det lite på vad klockan är om jag antingen hämtar barnet och åker till mataffären eller om jag städar badrummen först.
Förhoppningsvis kommer det också en VVS-reparatör under dagen.
I övrigt är det rätt lugnt :)

Väntar på ett paket från postnord, paketet skickades från Kanpur (Indien) för 3 dagar sen och är redan framme :up: dock väger det enligt postnord 5 kg mer än det borde, blir spännande att se vad avsändaren lagt i extra (de gör alltid det, fast jag bett de inte göra det haha).

Äh det är fullt rimligt ju! Jag har 39 olika, med bland annat "apron" "painting rocks" "towels" osv :rofl: har två för jul, en Christmas och en Christmas craft and quilt :o
Mina tidigare består typ av träningsövningar, träningsprogram (ja, i olika boards haha), fysioterapi, hästfotografi, övrigt fotografi, göra egna terränghinder, fysiologi... Man behöver ju inte fundera över var mina intressen ligger ;) . Idag skapade jag en för julkort och en för övriga kort, för jag gillar att ha tydlig ordning på grejerna - något man dock bara märker av online :angel:.

Fördelen med pinterest är ju att en helt ny värld öppnar sig med varje ny board (jag har fortfarande inget bra svenskt ord för det) man har att fylla. Ett tag hade jag till och med en plugin i webläsaren där jag enkelt kunde pinna bilder från andra sidor med bara ett knapptryck :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka