Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 851
Status
Stängd för vidare inlägg.
:heart. Det känns som att jag bara gnäller i den här tråden, men det är min i stort sett enda ventil utöver mina besök inom vården. Allt blir lite lättare att hantera när jag kan få det ur mig direkt när det känns som värst. Skönt att höra att det ändå syns för någon att jag försöker göra så gott jag kan utifrån förutsättningarna.

Just nu får det bli Postkodmiljonären när jag ändå är fast här, alltid lär man sig nåt :up:
Gnäll på du bara ! Det gjorde jag med när diskbråcken var som värst o jag fick ringa grannen för att kunna ta på mig på underdelen :o

Man brukar iaf landa hyfsat mjukt i sån gegga. ;)

Jag gjorde min första ofrivilliga avsättning på 10 år förra året när sadelgjorden gick av i ett hopp.
Det var samma sorts väder/underlag.
Slog mig inte för 5 öre och avdramatiserade totalt det lilla obehag jag börjat känna för att åka av pga alla år utan.
Ja det enda som sårades var stoltheten ;) men den lyckades vi bygga upp igen! Hon ramlade nämligen av när hon försökte sakta av till trav från galopp, något ponnyn inte tyckte var någon bra idé :angel: det roliga är att den ponnyn gick ponnytrav innan han kom till ridskolan och galopperar helst inte vanligtvis, men A lyckades! Och hon lyckades en gång till efter avsittningen, det gav henne en självförtroendeboost, även om hon var lite ängslig :heart

@cili det är bra att ventilera, jag hade nog inte tagit mig igenom den här sommaren utan att ventilera i dessa trådar. :heart

Och just som jag trodde att livet hade börjat landa så fick sonen ett gråtutbrott i badet och vill byta skola. Visserligen skyller han på att det är mycket jobb i skolan men när jag lirkade lite så kom det fram att det är en person i klassen som han har svårt att hantera. Han är inte utsatt för mobbing men riskerar att bli en mobbare själv för att han inte vet hur han ska hantera personen. :( Jag blir lite ledsen när skolan inte har stöttat upp bättre och jag måste väl försöka författa ett mejl till mentorn.
Sonen har inte uppfört sig okej men samtidigt ska inte han behöva hantera en person som inte förstår det sociala spelet helt på egen hand. :crazy: Han har absolut sagt dumma saker, men samtidigt gjort det för att få vara ifred och inte ständigt ha person i sin egen personliga sfär.

Det har visst gått så långt att han har valt bort sina kompisar för att inte råka i problem och går då istället själv... :( Inte ett ord har jag hört från skolan trots att sonen har upplevt att han har fått skäll flera gånger för att han inte har varit en tillräckligt bra kompis.

Badat och väntar på att mina varma mackor ska bli klara. Dagen har varit jättebra men känner mig ändå lite depp. Går väl över skulle jag tro.

@cili det är bra att ventilera, jag hade nog inte tagit mig igenom den här sommaren utan att ventilera i dessa trådar. :heart

Och just som jag trodde att livet hade börjat landa så fick sonen ett gråtutbrott i badet och vill byta skola. Visserligen skyller han på att det är mycket jobb i skolan men när jag lirkade lite så kom det fram att det är en person i klassen som han har svårt att hantera. Han är inte utsatt för mobbing men riskerar att bli en mobbare själv för att han inte vet hur han ska hantera personen. :( Jag blir lite ledsen när skolan inte har stöttat upp bättre och jag måste väl försöka författa ett mejl till mentorn.
Sonen har inte uppfört sig okej men samtidigt ska inte han behöva hantera en person som inte förstår det sociala spelet helt på egen hand. :crazy: Han har absolut sagt dumma saker, men samtidigt gjort det för att få vara ifred och inte ständigt ha person i sin egen personliga sfär.

Det har visst gått så långt att han har valt bort sina kompisar för att inte råka i problem och går då istället själv... :( Inte ett ord har jag hört från skolan trots att sonen har upplevt att han har fått skäll flera gånger för att han inte har varit en tillräckligt bra kompis.

Men alltså ehh jag menar ööhh Hallå vart är skolorna på väg??
:cry::banghead:

Hoppas verkligen det ordnar sig till det bästa för din son och även det andra barnet som med verkar behöva hjälp/stöd.
Jag kan inte annat än bli förtvivlad. :crazy:
Stor varm kram @Snurrfian om du vill ha.

Då var älgjakten över men kommer att bli en massa helgjakter framöver .
Letade fram kläder till begravningen men det verkar som jag blivit fetare sedan jag använde dom sist för 25 år sedan :o så jag får pussla ihop byxan från uniformen men jackan kan jag ha bara jag inte andas in för mycket :p då blir någon skjuten av en eller två knappar

Tog hem en perkulator tror jag den kallas från morsan Det är en mindre modell .Hur mycket kaffe och vatten ska man ha i .Fulla behållaren med kaffe eller ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 404
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 550
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • WE-tråden