Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 853
Status
Stängd för vidare inlägg.
Avkomman behöver ha min bil imorgon, så jag plockade upp efter jobbet och efter en stunds mamma-barn-prat försvann bilen iväg.

Jag vet ju att jag inte kommer att behöva bilen under morgondagen men det känns ändå lite naket. Att inte ha möjligheten att pipa iväg till stan om jag kommer på att jag ska handla något, eller bara ta en extra tur ut i svampskogen. Fast å andra sidan blir jag - kanske - tvungen att städa .......

Plus att folk inte tror jag är hemma. Det är ju så man vet det här på landet. Bilen står på gården :D

:angel::angel::angel:
22429725_358772837869332_6242711123372539904_n.jpg

:D

@supersonic :)

Igår var det en kunnig som tittade på taket. Som ska ge offert om stuprör och göra om ett annat tak.
Han sa att skorstenen, runt om såg ut att behöva göras om (jo det läcker tydligen där med).
Sen att det lossnat skruvar (eller vad det heter) som håller ihop taket. Att vattnet tydligen hittat genom dem.
Så är tveksam om jag vågar fixa detta. Det är ganska högt och brant.
Så men som jag fattade så behöver det precis som du också skrev inte vara själva taket som ska bytas ut men däremot annat fix.

Det verkar ju lovande att det inte är ytterskiktet som det är fel på iaf :up:

Har gjort dagens krafttag i stallet. Därefter höll jag på att börja grina när jag skulle byta om till hemmabyxorna igen (har omklädningsrum i stallet), för det gjorde helt vidrigt ont att lyfta ena benet från golvet trots att jag satt ner. Det slutade med att sambon fick trä på byxorna upp till knäna åt mig, för smärtan var så sjukt hög att jag inte lyckades lösa det själv.
Jag hade velat tömköra hästen med däck på släp för första gången idag, men det fanns inte på kartan. Hon fick bli kliad och klappad ute i hagen istället. Hade så gärna velat ha henne framför vagn så snart som möjligt, men i det här tempot lär det väl bli någon gång i vår :meh:. Acceptera och gilla läget, som vc-psykologen försökt att lära mig. Just nu är jag mest sugen på att bara acceptera att jag är jävligt bitter över situationen just nu.

:heart

Dags att sticka till Stockholm. Har inte ätit på hela dagen eftersom jag avskyr att bli dålig i magen på tåget. Ska titta in på Burger King när jag är framme på t-centralen :up:

[GNÄLL]

Nu sitter jag fast i en viss position i soffan. Halvligger ner som vanligt, och kan fan varken lägga mig på sidan eller ta mig upp. Försöker jag lyfta något av benen så känns det som att kroppen går isär, vilket gör helt fruktansvärt ont. Och när jag ligger still så pulserar det i bäckenet, vilket visserligen inte gör lika ont som att röra sig men det är ju inte särskilt behagligt heller.
Tur att sambon kommer hem inom en timme så han kan hjälpa mig. Det brukar smälla, knastra och knaka rätt bra när jag väl kommit upp också, då är det skönt att ha någon som håller en uppe

[/GNÄLL]

[GNÄLL]

Nu sitter jag fast i en viss position i soffan. Halvligger ner som vanligt, och kan fan varken lägga mig på sidan eller ta mig upp. Försöker jag lyfta något av benen så känns det som att kroppen går isär, vilket gör helt fruktansvärt ont. Och när jag ligger still så pulserar det i bäckenet, vilket visserligen inte gör lika ont som att röra sig men det är ju inte särskilt behagligt heller.
Tur att sambon kommer hem inom en timme så han kan hjälpa mig. Det brukar smälla, knastra och knaka rätt bra när jag väl kommit upp också, då är det skönt att ha någon som håller en uppe

[/GNÄLL]

Fy vad jobbigt du har det! Jag tycker du är beundransvärd som ändå kämpar på som du gör och håller så pass gott humör/har sån inställning du har det till trots.
Hatten av!
Hoppas det släpper innan killen kommer och du slipper ligga kvar!

Fy vad jobbigt du har det! Jag tycker du är beundransvärd som ändå kämpar på som du gör och håller så pass gott humör/har sån inställning du har det till trots.
Hatten av!
Hoppas det släpper innan killen kommer och du slipper ligga kvar!
:heart. Det känns som att jag bara gnäller i den här tråden, men det är min i stort sett enda ventil utöver mina besök inom vården. Allt blir lite lättare att hantera när jag kan få det ur mig direkt när det känns som värst. Skönt att höra att det ändå syns för någon att jag försöker göra så gott jag kan utifrån förutsättningarna.

Just nu får det bli Postkodmiljonären när jag ändå är fast här, alltid lär man sig nåt :up:

:heart. Det känns som att jag bara gnäller i den här tråden, men det är min i stort sett enda ventil utöver mina besök inom vården. Allt blir lite lättare att hantera när jag kan få det ur mig direkt när det känns som värst. Skönt att höra att det ändå syns för någon att jag försöker göra så gott jag kan utifrån förutsättningarna.

Just nu får det bli Postkodmiljonären när jag ändå är fast här, alltid lär man sig nåt :up:

Jag märker att du ventilerar. Det tror jag bara är sunt.
Jag tycker det är lika sunt som att du sysselsätter dig på de vis du kan.
Det som imponerar på mig är att du bryr dig så om andra trots eget, du håller god och positiv ton mot folk och du kämpar på med ditt.

Att ventilera är inte gnäll för mig.
Och jag tror det är super att ventilera så här om man inte har psykologkontakt eller likn.
Du har ju jävligt tufft nu när du begränsas så.
Jag vet iom att jag själv varit svårt fysiskt sjuk långa perioder. Det är skittufft när kroppen bara ger upp. Att behöva hjälp när man är van att klara sig själv etc. Utöver det uppenbara med själva värken och vad det gör med ork och sömn.

Allt det hanterar du fantastiskt tycker jag. Och det kommer säkert göra att du mår bättre fysiskt och psykiskt än om du hanterat det annorlunda.

Och mår du bättre av att ventilera mer: Ös på!
Vi kan ju välja om vi vill läsa eller ej. Så här behöver man ju inte ta hänsyn till någon som man kanske gör i relationer irl sas.

Jag tycker du är imponerande!

Jag härmar @cili och kör med på gnäll.
Jag blev riktigt nervös när jag insåg att hemmanyckeln (inte hela knippan utan en som är helt ansam utan ring ens) inte var på sin plats :nailbiting: så hjärnan började snurra i 800 varv/sekund vad jag gjort? Jag brukar ha ganska stenbra koll på nycklar (allt annat hemma är typ katastrof men där går gränsen även för mig :o) och innan jag hann andas ordentligt och tänka logiskt så for tanken fredag 13:e det är inte sant!??
Ska jag bli vidskeplig nu också mitt i allt? :o

Innan dammet i hjärnan brann för mycket kom jag på att just ja jag flyttade den för en viss katt var på den och jag la den på ett bra/galet stället men var???
Vet dock att jag slog tanken att det var ett galet ställe när jag flyttade den, smart :o
Svaret blir ju liksom lite "leta var som helst eller hitta den ingenstans".
Tog ett par djupa frustrerade andetag och insåg att den borde ligga i jackan, ett par byxor, tröja, jacka eller..?? eller tadaaaaaaa en låda i hallen, bara öppna och kolla och puuuh där var den!

/hallonsaft dagens jubelidiot.

Jag märker att du ventilerar. Det tror jag bara är sunt.
Jag tycker det är lika sunt som att du sysselsätter dig på de vis du kan.
Det som imponerar på mig är att du bryr dig så om andra trots eget, du håller god och positiv ton mot folk och du kämpar på med ditt.

Att ventilera är inte gnäll för mig.
Och jag tror det är super att ventilera så här om man inte har psykologkontakt eller likn.
Du har ju jävligt tufft nu när du begränsas så.
Jag vet iom att jag själv varit svårt fysiskt sjuk långa perioder. Det är skittufft när kroppen bara ger upp. Att behöva hjälp när man är van att klara sig själv etc. Utöver det uppenbara med själva värken och vad det gör med ork och sömn.

Allt det hanterar du fantastiskt tycker jag. Och det kommer säkert göra att du mår bättre fysiskt och psykiskt än om du hanterat det annorlunda.

Och mår du bättre av att ventilera mer: Ös på!
Vi kan ju välja om vi vill läsa eller ej. Så här behöver man ju inte ta hänsyn till någon som man kanske gör i relationer irl sas.

Jag tycker du är imponerande!
Blir ju helt tårögd :heart. Buke är verkligen helt fantastiskt, jag vet fan inte hur jag hade tacklat det här om det inte vore för er här i tråden :love:. Dels för att det ger tidsfördriv och möjlighet att tänka på något annat, och dels för att stödet är otroligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 404
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 554
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka