Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 841
Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg nyss min vet på tv :p

50 minuter senare hade jag receptet i handen. Men nu är hästen behandlad.
Har sålt två säckar hundfoder och pizzan är i ugnen :up: . Dessvärre har även migränen kommit på besök. Lär bli en tidig kväll i kväll :down:

Jag har svampar i hela huset typ. Får inte plats med mer i kylen och tänkte torka. Så vardagsrumsbord, en byrå, köksbord och alla bänkytor i köket är klädda med tidningspapper med svampar på.
När jag gjorde frukost hasade jag undan svamparna på spisen så pass att jag kunde klippa hål lagom för en platta att göra äggröra på..
Hoppas de torkar till ons då vi ska ha jobbmöte här..

Är fortfarande lite bedövad.
Fick sent i eftermiddag reda på att en granne jag umgåtts en del med tidigare flyttat härifrån till sin gamla hemort. Efter att hon flyttat tog hennes sambo - som stannade kvar här - livet av sig. Det hände tydligen för ett par veckor sedan.
Jag hade inte fått veta varesig att hon flyttat eller att han var död. Det kom i förbigående i en kommentar från en bekant.
Allt blir plötsligt så märkligt.

Ok fick just ett meddelande på messenger från en fd arbetskompis som jag jobbade med för typ 10 år sedan. Hen har tydligen ekonomiska problem och ville låna 10 k.
Hade inte tvekat med ngn närstående men känns lite shady att hen frågar mig, antar att det är akut. Minns att hen hade lite ekonomiska problem redan när vi jobbade ihop (lån med höga räntor och sånt). Men är en enormt snäll och godhjärtad person. Vad hade ni gjort?

Ok fick just ett meddelande på messenger från en fd arbetskompis som jag jobbade med för typ 10 år sedan. Hen har tydligen ekonomiska problem och ville låna 10 k.
Hade inte tvekat med ngn närstående men känns lite shady att hen frågar mig, antar att det är akut. Minns att hen hade lite ekonomiska problem redan när vi jobbade ihop (lån med höga räntor och sånt). Men är en enormt snäll och godhjärtad person. Vad hade ni gjort?
Sagt nej, lånar inte ut pengar om jag inte har råd att förlora dom.

Oj, vad svår fråga.
Som du säger hade jag direkt lånat ut till mina vänner.
Men någon jag inte umgåtts med så mkt på 10 år vet jag inte riktigt.
Jag vill ju gärna hjälpa. Men 10k känns lite väl saftigt att riskera bli av med. Personen kan ju vara godhjärtad men ha svårt med att betala åter och inte riktigt vara medveten om hur svårt/omöjligt det blir.

Aldrig i helvete. Det är att be om bekymmer och att förmodligen inte få se pengarna igen.

Först och främst; nej, det hade jag inte gjort.

Men sen är det där en rätt vanlig scam också!! Folk som kapar mail/FB-konto och skickar ut ”nödbrev” till den kapades vänner och bekanta, så de stackare som bara vill hjälpa sätter in pengar på bedragarens konto.

Jag orkar inte!

Fikasamtalet handlade om Big Brother, Temptation nånting och Paradise Hotel. Jag är noll NOLL intresserad av Sånt. De kom in i diskussioner vad som hänt i resp avsnitt. Då gick jag till mitt rum. Kände att jag inte hade det minsta att bidra med.

De är som vuxna karikatyrer av tonåringar, på alla nivåer :crazy: Jag hade blivit knäpp för länge sedan. Nog för att det kanske inte var de djupaste diskussionerna på rasterna när jag jobbade på ICA men oftast fanns det något rimligt intressant att prata om.

Är fortfarande lite bedövad.
Fick sent i eftermiddag reda på att en granne jag umgåtts en del med tidigare flyttat härifrån till sin gamla hemort. Efter att hon flyttat tog hennes sambo - som stannade kvar här - livet av sig. Det hände tydligen för ett par veckor sedan.
Jag hade inte fått veta varesig att hon flyttat eller att han var död. Det kom i förbigående i en kommentar från en bekant.
Allt blir plötsligt så märkligt.

Men fy så hemskt och vilken chock!

No way.

Vad som helst men inte pengar.
Jag kan ge bort mat eller annat men aldrig NÅGONSIN pengar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 399
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 535
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
789
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka