Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att precis allt går käpprätt åt helvete nu, och så fort man trodde att något kanske började ordna upp sig så visar det sig att det blir ännu värre istället... Vill mest bara kraschlanda i sängen och gå i ide... Kommer nog säga upp mig från jobbet imorgon, för att åtminstone få tid att ta hand om mig, få tid att sova, få tid att ordna upp allt trassel... Fan.
:heart

En asiatisk man fotade mig och min kompis på skolavslutningen i gymnasiet en gång. Vi släntrade skämtade om att vi skulle bli vykort :rofl:

Då skulle du sett när jag var på Vasamuseet med stora tösen för ett år sen. Då hade hon precis fått göra rastaflätor i sitt blonda hår. Vi hann inte gå mer än in så kom 2 asiatiska kvinnor fram och frågade om dom fick ta kort på henne på knaglig engelska och sa att så vacker hon är. Efter att jag tagit kort på dom tre tillsammans så ville dom att vi skulle följa med dom 20 meter bort, där resten av familjen 10+ personer stod och började beundra min dotter och alla skulle ha kort med henne å sen ett stort gruppfoto som jag fick ta :rofl:
Tösen tyckte bara det var skoj att hon var så populär och visst, vill ni ha henne i erat fotoalbum så okej :p
Hon var lyrisk över det hela dagen sen :D

Kan ni hålla lite tummar för maken idag? Vi ska träffa läkarna på förmiddagen och diskutera när de kan sätta ihop honom till hel igen.

Sen fick vi ett helt fantastiskt besked till föreningen igår kväll, om kommunfullmäktige klubbar igenom det så får vi 170 000 till föreningen! :banana: Det betyder att vi kan satsa framåt och inte bara försöka överleva och hålla husen i funktionellt skick. Dessutom ringde min Sius kontakt och har roddat ihop en lägerhelg åt oss i föreningen! :love:

Vi håller tummar, tassar och tår här :up:

Känner att precis allt går käpprätt åt helvete nu, och så fort man trodde att något kanske började ordna upp sig så visar det sig att det blir ännu värre istället... Vill mest bara kraschlanda i sängen och gå i ide... Kommer nog säga upp mig från jobbet imorgon, för att åtminstone få tid att ta hand om mig, få tid att sova, få tid att ordna upp allt trassel... Fan.

Ta det lugnt och ta inga förhastade beslut (och ta hand om dig!) :heart

Satt i foajén på ett hotell morse 7.30 och jobbade lite vid datorn och då kom det ett asiatiskt par och ville fotografera sig med mig :rofl:

Wtf! Vem vill ha med en okänd människa på sina semesterbilder från Sverige :rofl:

Asiater :idea:

Mathilde var i somras i Stockholm tillsammans med sin mormor och morfar. Helt plötsligt så kom det en busslast med japaner som alla ville fotografera sig tillsammans med M :rofl: Hon har inte ett typiskt nordiskt utseende, tvärtom. Mycket märkligt men hon ställde glatt upp och finns säkert i många fotoalbum nu :D

En asiatisk man fotade mig och min kompis på skolavslutningen i gymnasiet en gång. Vi släntrade skämtade om att vi skulle bli vykort :rofl:

Min syster gifte sig i Segelora kyrka på Skansen för många år sedan mitt i sommaren. När hon kom ut var det en hel grupp turister från Asien som fotade friskt. :D undrar vad de tänkte när de sedan framkallade (jo det var för så länge sedan) sina semesterfoton.

Då skulle du sett när jag var på Vasamuseet med stora tösen för ett år sen. Då hade hon precis fått göra rastaflätor i sitt blonda hår. Vi hann inte gå mer än in så kom 2 asiatiska kvinnor fram och frågade om dom fick ta kort på henne på knaglig engelska och sa att så vacker hon är. Efter att jag tagit kort på dom tre tillsammans så ville dom att vi skulle följa med dom 20 meter bort, där resten av familjen 10+ personer stod och började beundra min dotter och alla skulle ha kort med henne å sen ett stort gruppfoto som jag fick ta :rofl:
Tösen tyckte bara det var skoj att hon var så populär och visst, vill ni ha henne i erat fotoalbum så okej :p
Hon var lyrisk över det hela dagen sen :D

Det händer konstant när man bor i Asien och reser runt ( i Singapore är det inte så vanligt men det har hänt några gånger). Jag har lagt mig till med en spring stil när det behövs för det är helt omöjligt att få vara ifred i typ en botanisk trädgård utan att folk ska ta foton konstant :crazy: Det är liksom helt ok och jag brukar alltid säga ja, men inte när det blir så att det händer va femte meter som det kan bli ibland. De brukar i alla fall fråga först :up: I Kina däremot så verkar de bara ta foton eller sticker upp en kamera i ansiktet på en utan att fråga :crazy: Där var det riktigt jobbigt att vara som ensam turist med blont hår :o

Min morsa skickade en present. Jag var tveksam redan innan jag öppnade och undrade vad för skit hon skickat den här gången.

Det visade sig vara en extremt ful klänning i en storlek som indikerar att hon ser mig som 10-15 kilo tjockare än jag är. :arghh:

Jag använder inte klänningar.
Jag använder inte fula kläder i tantstil.

Vad fan är det med henne? Orkar inte. :banghead:

Jag orkar inte ens läsa det medföljande brevet eller titta på fotona.

En annan gång skickade hon en stor kartong med kläder till mig. Exakt allt, utom ett par raggsockor, var 3 nummer för stora. Hon hade ju ingen aning om att jag gått ner 17 kilo den gången. Ja, det låg en liten fleecefilt i lådan som också gick att använda. Men den var röd. Fel färg.

Bra dag det här :turd:

Fryser och svettas om vartannat. Så jag har nog feber. Fick gå hem och bädda ner mig i sängen med några Alvedon. Så jag kryar på mig till resan i morgon

Min morsa skickade en present. Jag var tveksam redan innan jag öppnade och undrade vad för skit hon skickat den här gången.

Det visade sig vara en extremt ful klänning i en storlek som indikerar att hon ser mig som 10-15 kilo tjockare än jag är. :arghh:

Jag använder inte klänningar.
Jag använder inte fula kläder i tantstil.

Vad fan är det med henne? Orkar inte. :banghead:

Jag orkar inte ens läsa det medföljande brevet eller titta på fotona.

En annan gång skickade hon en stor kartong med kläder till mig. Exakt allt, utom ett par raggsockor, var 3 nummer för stora. Hon hade ju ingen aning om att jag gått ner 17 kilo den gången. Ja, det låg en liten fleecefilt i lådan som också gick att använda. Men den var röd. Fel färg.

Bra dag det här :turd:

:heart Det kommer bli bättre :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka