Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ni bad eller duschmänniska?
Jag gillar att ta en riktigt varm dusch. Men har ett badkar. Så jag antingen står upp eller sitter på duschbrädan jag fick när jag bröt knät
Bastumänniska. Alla dagar.
Samt dusch.

I ett bad fryser jag. Det går inte att ligga i ett bad och få ner hela kroppen. Jag fruser om axlar och knän. Eller nacken. Desssutom får jag en tvångstanke om alla lösa hudceller som lossnar och som jag flyter runt i....

Just nu äger jag ingen bastu. Det smärtar mig.

Har haft en mysig dag idag. Jobbat lite kontor först och myst med Vovvi och gott te i mina nya älskade muggar.
Sen lite hästeri-jobb. Och sen svamppromenad i 2-3 h med Vovvi. Vi fick iaf ihop en del.
Efter det mys, bus och lek med egna pållen.
Nu middag!

Dags att ta mig i kragen och färga ögonfransar och bryn lite grann innan dusch. Lär ju inte kunna ha någon mascara imorgon, och det ser så konstigt ut med jätteblonda fransar som smälter in i hudtonen :cautious:.

Hade tänkt prokrastinera genom att kolla igenom dagens bilder på hästen, men kameran ligger så fint i bilen som sambon åkt iväg med så det är väl bara att sätta fart :up:
Klokt beslut att färga. Hoppas det blir en jättefin dag imorgon om det alltid är oändligt jobbigt.

Ögonfransarna färgas för fullt och jag har passat på att städa kattlådorna under tiden. Önskar att jag hade sett till att färga på salong istället (det blev åtminstone väldigt bra den enda gång jag provat tidigare), men det hinns inte med nu så jag får göra det bästa av det. Så länge jag inte låter ögonbrynsfärgen sitta där för länge så blir det nog bra. Det vore ju inte så tjusigt med svartbruna bryn till väldigt blond hårfärg :D

Man väntar o väntar,nu är maten klar ,men så varm att den inte kan ätas :devil:
Och ute är det värsta busvädret,det gick från 0 till 100 på inga sekunder,bläää!

Man väntar o väntar,nu är maten klar ,men så varm att den inte kan ätas :devil:
Och ute är det värsta busvädret,det gick från 0 till 100 på inga sekunder,bläää!
Här har det gått på andra hållet. Helt plötsligt är det nästan stjärnklart och med en stor kall fullmåne (ingen bra sömn, med andra ord). KALLT är det dock fortfarande, men på ett annat sätt.

Blev en full släpvagn till återvinningen idag bla 10 banankartonger med böcker och det var massvis med hundböcker åxo. Ikväll blev det att plocka tidningar bla Jakt och jägare .Jaktjournalen och svensk jakt .Härliga hund och hundsport kompletta från 2006 tills nu .Blev 8 kartonger .Hittade mer i källaren av jakttidningar av äldre årgångar och det är säkert minst 2 kartonger till .Tidningarna verkar olästa så jag vet inte vad tanten skulle med dom till .Så nu efter 4 timmars jobb där så blir det en dusch och snart sängen

Jo.

Men jag tycker hon gör livet besvärligt för mig genom att skicka grejer jag inte vill ha eftersom det innebär att jag måste anstränga mig för att bli av med det. Min energireserv är väldigt låg. Och jag har svårt att anstränga mig för att visa god min. Jag blir ju liksom bara trött.
En tändsticka sen e det borta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka