FärdigOch som en extra bonus så passade jag på att bränna bort fingeravtrycken på pekfingrarna på ugnsplåten.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FärdigOch som en extra bonus så passade jag på att bränna bort fingeravtrycken på pekfingrarna på ugnsplåten.
![]()
Men var ska ni tvätta då?äh, det borde väl bli bra bara det är varmt tänker jag(fast jo, du har nog rätt)
Kan sitta utomhus också.Spännande! Du får helt enkelt leka detektiv och leta upp mätaren. I mitt fd hus satt den i en avsats när man kom upp för trappan på ovanvåningen. I mitt nuvarande hus sitter den inne i en garderob i ena hallen. Hos mina föräldrar sitter den på väggen i ena hallen. Om du inte ser den direkt skulle jag också tippa på som @Tranan säger att den sitter i ett skåp/en garderob någonstans.
Fast det är ingen brytare,det är ett stort silverfärgat plåtskåp som sitter på en stolpe någonstanns utanför eller ev på en vägg det beror på om ni har nedgrävda ledningar eller luftledningar,har ni luft så följ dom till stolpen.Direkt från elbolag.
Mätaren sitter inte vid huvudströmbrytaren (i hallen). @bettysmatte
Har kollat på brytaren på ladan med, ingen mätare. @dobbis
Den är väl dold helt enkelt
Vi ringer sotaren igen imorgon så det ska lösa sig. Håll tummarna att det går fort och att det inte är några fel!
Nej,hon bor i ett hus på landet,den sitter ute.Då sitter den i ett skåp någonstans.
Tanken är att alla ska ha egna tvättmaskiner. Det får plats med tvättmaskin i badrummet, dock ingen chans alls att även få plats med torktumlare eller liknande (och jag vill absolut inte köra alla mina kläder i en sådan ändå...). Ordnar det sig inte med flytt för mig innan de stänger tvättstugan så kommer jag börja tvätta hos min mor. Hon bor som tur är bara 1km bort...Men var ska ni tvätta då?
Utomhusmätare har jag bara haft när vi bodde i USA. Då minns jag att man ibland såg mätaravläsare som gick runt och läste av gas- och elmätare.Kan sitta utomhus också.
När jag var yngre och bodde i hus, satt elmätaren på lagården 50m bort.De enda skåp som finns är de i köket. Inga inbyggda garderober eller annat.
Ska kolla på vinden imorgon när det är ljust.
Ibland är den på ett FÖR tydligt ställe som man går förbi varje dag och ändå SER man den inte !Fast det är ingen brytare,det är ett stort silverfärgat plåtskåp som sitter på en stolpe någonstanns utanför eller ev på en vägg det beror på om ni har nedgrävda ledningar eller luftledningar,har ni luft så följ dom till stolpen.
Min sitter precis vid infarten mellan stora vägen o gårdsplan.
Fast jag bor i hus på landet och har min mätare inne.Nej,hon bor i ett hus på landet,den sitter ute.
Det har jag haft, tex när vi bodde i radhus.Utomhusmätare har jag bara haft när vi bodde i USA. Då minns jag att man ibland såg mätaravläsare som gick runt och läste av gas- och elmätare.
I detta länet sitter dom ute om man bor utanför byarna.Fast jag bor i hus på landet och har min mätare inne.
Finns inget i ytterväggen på huset då?Har kollat där, ingen mätare.
@dobbis Jag vet vad jag letar eftersitter ingen mätare i "uteskåpet" heller.
Kan det vara så att gubben har mätaren hos sig,för ni bor väl ganska nära varann? Och så har han en extra mätare för erat hus som sitter i hans skåp.Har kollat där, ingen mätare.
@dobbis Jag vet vad jag letar eftersitter ingen mätare i "uteskåpet" heller.
Kan det vara så att gubben har mätaren hos sig,för ni bor väl ganska nära varann? Och så har han en extra mätare för erat hus som sitter i hans skåp.