Eller så har han bara en mätare och @sthu betalar också för hans ström.......Kan det vara så att gubben har mätaren hos sig,för ni bor väl ganska nära varann? Och så har han en extra mätare för erat hus som sitter i hans skåp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller så har han bara en mätare och @sthu betalar också för hans ström.......Kan det vara så att gubben har mätaren hos sig,för ni bor väl ganska nära varann? Och så har han en extra mätare för erat hus som sitter i hans skåp.
Ingen aning vilket som är vanligast i resten av landet. Här omkring verkar det faktiskt inte vara så vanligt att mätarna sitter utomhus. Vi har ju en liten "mini-gård" och vår elmätare sitter inomhus. Alltså inte i stall-/uthusdelen. Samma hos mina föräldrar. De har villa med stor tomt och uthus (som har varit en ladugård en gång i tiden). Så länge jag kan minnas har elmätaren suttit på väggen i ena hallen.På landet har nog majoriteten utomhusmätare? Dvs om de har uthus. Är det en stuga/villa kan den sitta i en hall eller på vinden. Men mest sannolikt ute. Typ såhär
![]()
Min egen sitter infälld i väggen. På ena gaveln.
Det där lät drastiskt. Choklad finns i affären och på BC finns massor av män.![]()
Det känns som om det första borde vara enklare att fixa än det andra....Baka något? Lösning på det andra problemet har jag tyvärr inte....
![]()
Numera är elbolagen stora. Tidigare var de små och rätt lokala. Det kan helt enkelt varit olika praxis på olika ställen i landet.Ingen aning vilket som är vanligast i resten av landet. Här omkring verkar det faktiskt inte vara så vanligt att mätarna sitter utomhus. Vi har ju en liten "mini-gård" och vår elmätare sitter inomhus. Alltså inte i stall-/uthusdelen. Samma hos mina föräldrar. De har villa med stor tomt och uthus (som har varit en ladugård en gång i tiden). Så länge jag kan minnas har elmätaren suttit på väggen i ena hallen.
Min man kom med choklad och blommor förra veckanJag är tyvärr en sjukt lat människa så jag ids inte baka, mannen är upptagen så det problemet kan inte jag heller lösa. Lär överleva, men ändå
![]()
Äh,nu ska du inte vara så kinkigKör inte två mil för choklad och tyvärr är jag lite insnöad på en speciell man så någon random funkar inte.
Det SNÖAR!Ska ut en stund med treåringen sen, detta är väl vad vi får i snö denna sidan nyår så bäst att passa på
![]()
Här är ett tips: http://blogg.amelia.se/fridasbakblogg/2016/12/13/marknadsnougat/Jag är tyvärr en sjukt lat människa så jag ids inte baka, mannen är upptagen så det problemet kan inte jag heller lösa. Lär överleva, men ändå
![]()
Äsch då. Jag tyckte du lät desperatKör inte två mil för choklad och tyvärr är jag lite insnöad på en speciell man så någon random funkar inte.
Mugcake är lösningen för oss som inte bakar i onödan.Jag är tyvärr en sjukt lat människa så jag ids inte baka, mannen är upptagen så det problemet kan inte jag heller lösa. Lär överleva, men ändå
![]()
Just idag skulle jag kunna döda för choklad och en man.
Det kan du gott ha då du inte vaktade på den vita skiten i natt.Det snöar här med.