Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade Kidnap med Halle Berry på 12:an ikväll. Film om en mamma som gör allt för att få tillbaks sin kidnappade son. Hyfsat bra men lite mycket biljakt. Rätt förutsägbar.
 
Påbörjat en animerad serie som heter castlevania utgår från tv spelet 3 säsonger korta avsnitt å inte många avsnitt per serie. Lagom så här i bastun.
 
Vi tittar på Le Bureau de Légendes. Den är så himla bra!
SÅÅÅ bra! Jag har tyvärr sett klart även säsong 5 nu men har börjat om med säsong 1 för sambon har helt missat denna briljanta serie :D Vi går runt och säger D'accord till varandra hela tiden nu.
Tips till alla, finns på SVT, alla säsonger :up:
Enda minuset är det torra svenska namnet på serien (Falsk identitet).
 
Senast ändrad:
Vi tittar på Le Bureau de Légendes. Den är så himla bra!
SÅÅÅ bra! Jag har tyvärr sett klart även säsong 5 nu men har börjat om med säsong 1 för sambon har helt missat denna briljanta serie :D Vi går runt och säger D'accord till varandra hela tiden nu.
Tips till alla, finns på SVT, alla säsonger :up:
Enda minuset är det torra svenska namnet på serien (Falsk identitet).
Åh, den här måste jag och sambon se! Vi som just avslutat Line of Duty och kände oss lite vilsna och deppiga över att inte ha något nytt att gå vidare till!
 
Jag har förresten sett tre avsnitt av säsong 3 av The Sinner, som ju kom ut nu i dagarna, men vet inte om jag vågar fortsätta... Antingen har den blivit läskigare eller så är det jag som har blivit mesigare, men jag tycker den är sjukt obehaglig denna gång! Och samtidigt vansinnigt spännande, såklart...
 
Att rädda ett barn, tre delar på SVT / Dokument inifrån.
Skrämmande historia om hur ett ursprungligen gott syfte kan komma att resultera i destruktiva och kriminella skeenden och häxprocesser som i praktiken är ostoppbara. Komplett med ett urval riktiga tokdårar.
 
Har sett mycket bra på sistone, en hel del inspirerat från den här tråden! :up:

The Day
Belgisk serie om gisslandrama, där man får se avsnitt som är dels från gisslantagarnas och offrens perspektiv, dels från polisens perspektiv. Väldigt välgjort och helt klart sevärt! Finns på SVT :up: 4 av 5 poäng!

Normala människor
Serie om en tjej och kille som träffas i skolan och som man sedan får följa under flera års tid. Välgjord och sevärd men lite långsam för min smak. Finns på SVT. 3 av 5 poäng!

Dead to me
Amerikansk serie om Jen som förlorat sin man i en bilolycka och som under någon form av gruppterapi träffar Judy. De blir goda vänner men båda bär på hemligheter som sätter vänskapen på prov, minst sagt. Lite skruvad emellanåt. Finns på Netflix. 3 av 5 poäng!

Sorjonen
Finsk polisserie som handlar om Sorjonen som löser diverse mordfall. Lite annorlunda, bra skådespeleri och spännande. Svårt att sätta betyg dock för jag tycker vissa avsnitt och mordfall är bättre än andra. Finns på Netflix. Se den på finska (vid behov med svensk text) för guds skull!

Queen of South
Handlar om Teresa som blir tillsammans med en knarkhandlare som sedan blir mördad. Det visar sig sedan att pojkvännens fiender även är ute efter henne och hon tvingas börja smuggla droger. Överdrivet våldsamt och brutalt vilket kanske inte är så förvånande med tanke på handlingen. Jag såg något enstaka avsnitt och pallade sedan inte mer. 1 av 5 poäng.
 
Jag såg Athlete A på Netflix igår. En dokumentär om elitgymnastiken i USA, som det pågått en massa skit inom med sexuella övergrepp, psykisk misshandel och liknande. Athlete A är/var kodnamnet för tjejen som till slut såg till att det här uppdagades och att de ansvariga straffades rejält. Väldigt intressant, även om ämnet naturligtvis är fruktansvärt. Jag är så otroligt fascinerad och imponerad av folk som sysslar med sporten gymnastik.
 
Uppdrag Granskning Knutby
Svtplay
Dokumentärserie om Knutby Filadelfia. Flera tidigare medlemmar berättar, även en av pastorerna som dömdes är med.
Mycket intressant serie. Rekommenderas!
 
Eurovision (netflix) - Fyfan vad pissig. Otroligt låg nivå på humorn och skådespeleriet. Inte min typ av film alls.

En del av mitt hjärta (SF Anytime) - Inte heller särskilt bra, det låter som att skådespelarna läser upp sina dialoger direkt från manuset.
 
Jag såg också Eurovision, helt ok tidsfördriv även om humorn är på lite väl tramsig nivå för min del. Sedan spenderade jag några timmar på YT och läste kommentarer från alla som upptäckt Molly Sandén tack vare filmen :angel:
 
Jag - som aldrig förr sett på TV - har i och med karantänen blivit rena serieknarkaren.

Sett ett gäng tramsigt usla netflixserier. Good Witch och Chesapeake shores t.ex.
Nu är jag på väg genom Gilmore Girls. Dialogen är knasig men handlingen tramsigt amerikansk.
 
Jag - som aldrig förr sett på TV - har i och med karantänen blivit rena serieknarkaren.

Sett ett gäng tramsigt usla netflixserier. Good Witch och Chesapeake shores t.ex.
Nu är jag på väg genom Gilmore Girls. Dialogen är knasig men handlingen tramsigt amerikansk.
Jag ÄLSKAR Gilmore Girls! Det är min snuttefilt när det gäller TV-serier, en sådan där som jag återkommit till massor av gånger under åren när jag velat ha något lättsmält, bekant och hyfsat roligt. Håller just nu på att se om hela serien från början, är ungefär halvvägs genom första säsongen och vet att det bara blir bättre!

Den är jättefånig på massor av sätt, men också alldeles underbar tycker jag. Jag älskar alla starka kvinnliga karaktärer, den feministiska andan och så såklart alla rappa dialoger som är fulla av sarkasm och ironi.
 
Eurovision (netflix) - Fyfan vad pissig. Otroligt låg nivå på humorn och skådespeleriet. Inte min typ av film alls.

Och jag tyckte den var såååå bra! Verkligen gjord med kärlek till eurovision, roliga karaktärer, måste vara väldigt välresearchad och låtarna var perfekta, extremt många musikerskämt som vi gapskrattade åt här hemma. Sen gillar jag inte alltid Will Ferrell men tyckte han höll sig på rätt sida prutthumorn den här gången. Men biljakten hade de kunnat stryka.


Förutom det kollar vi Magicians från början nu, min partner har inte sett den (jag har både sett och läst böckerna). Älskar den, men vill samtidigt spola fram till nya säsongen :D

Sen ska vi se Dark, säsong 3 ute nu!

Är ledsen att vi både sett klart Parks & Rec och Office US. Tycker inte jag hittar nån bra komediserie i samma andra. Space force var ok men tog slut snabbt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 080
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 854
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 179
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp