Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som sett Bonusfamiljen förresten? Den finns på Netflix UK med engelsk undertext, något säger mig att det är lite av en kvalitetsstämpel? :D
Vi har sett den och den har definitivt sina bra stunder! Rätt pinsam till och från, vilket kanske är en självklarhet men ändå, pga fick jag typ panik efter varje avsnitt så inget sträcktittarnagerial för mig.

För mig räckte det med trailern på You. Totalt förutsägbart. Dessutom finns det nog av det där i verkligheten.
Jag tycker den följer boken väldigt bra i det stora hela och är välgjord. Vidrig dock (det är ju boken med) och inte sådär helbra grej att göra serie av egentligen.
 
Och jag tyckte You var jättebra!
Riverdale tycker jag är ok, lättsamt att kolla på :)
Jag tyckte som sagt You var bra ända till slutet, gillade det inte alls. Känns ju iofs givet att det blir en säsong 2 och kommer definitivt kolla på den.

Igår såg jag American animals

Det är en blandning av film och dokumentär kan man säga som handlar om 4 ungdomar i USA som på 90-talet planerade en kupp där de skulle stjäla rariteter från ett bibliotek. Med i filmen är också de vuxna personerna som faktiskt genomförde brottet, därav dokumentärdelen. Jag trodde först att allt var fejk men det är faktiskt på riktigt. Det blandas då kommentarer från de vuxna "riktiga" pojkarna och deras föräldrar/lärare osv som liksom vävs in i en spelfilm med skådisar.

Den känns väldigt välarbetad och otroligt realistisk. Det går nästan att ta på spänningen bitvis och det är rätt stressande. Överlag tyckte jag den var okej. De har ju inte jättemycket material att jobba med egentligen men slutprodukten kändes väl genomförd.

Det känns som ett litet stycke livsöden kan man säga, lite sorglig är den om man börjar tänka efter lite mer. Jag vet inte om jag rekommenderar den eller inte, jag tyckte som sagt den var okej och tycker man att det låter intressant så kanske det är värt en titt.
 
Vi har sett den och den har definitivt sina bra stunder! Rätt pinsam till och från, vilket kanske är en självklarhet men ändå, pga fick jag typ panik efter varje avsnitt så inget sträcktittarnagerial för mig.
Jag har sett alla säsonger! Tycker den var jättebra! :D
Åh nej, jag hatar pinsam svensk TV! Fick dåliga vibbar redan när jag såg att Petra Mede var med, hon representerar för mig precis den sortens skämskudde-tv som jag har så svårt för. Men jag ser nog avsnitt 1 trots allt, eftersom Wysiwyg verkar förtjust :D
 
Åh nej, jag hatar pinsam svensk TV! Fick dåliga vibbar redan när jag såg att Petra Mede var med, hon representerar för mig precis den sortens skämskudde-tv som jag har så svårt för. Men jag ser nog avsnitt 1 trots allt, eftersom Wysiwyg verkar förtjust :D
Äh Petra var inte alls pinsam, det stod andra personer för :D (och alltså, vissa kanske inte alls tycker den är pinsam. Men jag har så svårt för gränslösa personer så jag är lite extra känslig för det :o)
 
Ni kommer inte åt SVT-play va?
Annars tyckte jag att Dilan och Moa samt Dips var roliga :) Fast dom har kanske inte engelsk undertext.
Nej, det är just det där med undertexten som är problemet... :down: Annars finns det flera svenska program som går att komma åt även från utlandet.
 
Jag håller på med You - jag tyckte att boken var fantastisk, men det var några år sedan jag läste den så jag minns faktiskt inte hur det går. Tror vi såg halva avsnitt åtta igår, så blir förhoppningsvis klara ikväll.

Plöjde hela Derry Girls i lördags, fantastiskt bra! Såg även första avsnittet av The Fall som är lovande. Har blivit tipsad av otaliga personer om den så det är väl dags :)

Började även på Sex Education i söndags, fantastiskt bra men jag förstår inte riktigt amerikaniseringen av en brittisk skola. Dock roligt att nu se Gillian Anderson i två separata serier i HELT olika roller. Eller ja, de har väl vissa saker gemensamt när jag tänker efter men... :)
 
Jag har sett klart den 11e doktorn i Doctor Who. Älskar den! Har börjat se den 12e doktorn och är inte alls lika förtjust i honom... Hoppas han blir bättre längre fram!

Är det nån som vet var man kan se den 9e och 10e doktorn? Antar att 13 inte gått att i Sverige än?
 
Jag har sett klart den 11e doktorn i Doctor Who. Älskar den! Har börjat se den 12e doktorn och är inte alls lika förtjust i honom... Hoppas han blir bättre längre fram!

Är det nån som vet var man kan se den 9e och 10e doktorn? Antar att 13 inte gått att i Sverige än?
För att se Eckleston och Tennant lagligt i Sverige så får du nog köpa serien. Kvinnliga doktorn har inte sänts i Sverige än. Med VPN så kan du kanske kolla in det på BBC.
 
För att se Eckleston och Tennant lagligt i Sverige så får du nog köpa serien. Kvinnliga doktorn har inte sänts i Sverige än. Med VPN så kan du kanske kolla in det på BBC.

Jag köper gärna, vill inte ladda ner olagligt. Jag hittade de inte på dvd... men jag får leta vidare.
 
Var på bio i lördags och såg Aquaman

Inte imponerad och då gillar jag de flesta Marvelsfilmer tycker de är lättsamma/lättittade. Här kändes det mest som om huvudrollsinnehavaren bara visades upp. Då gillar jag ändock han som skådespelare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 080
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 854
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 179
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp