Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg klart The Stranger (Netflix) i morse, den var otroligt bra och spännande från början till slut!

Ikväll var jag och såg Just Mercy på bio, jättefin film som väckte många känslor. Samtidigt var den lite långsam och kändes som något jag sett förut, men eftersom jag gillar den typen av filmer gick den hem hos mig ändå!
 
Les Miserables på bio förra veckan. Ruggigt bra om konflikter mellan polis och förort i ett nutida Paris.
 
Våran lilla bondgård
Svtplay
Fin dokumentär om ett par som genom att skapa ekologisk balans förvandlar en livlös gård till ett fungerande traditionellt jordbruk.
Den är 1,5 timme men känns inte så lång. Fina naturbilder.
Absolut sevärd.
 
The place beyond the pines
Comhem play, Paramount networks
Drama om en ”outlaw” som blir dödad, sen övergår filmen till att handla om hans son.
Filmen är 2 timmar och 20 minuter men känns inte så lång.
Jag tyckte den var bra. :up:
 
Ett tips till filmintresserade: svtplay verkar lägga ut diverse filmer ”rullande” och låter dem ligga ute nån vecka till nån månad så man kan gå in där och kolla 1-2 gånger i veckan om det finns nån intressant ”ny” film.
 
A Cure for Wellness, Netflix. 1/5.
Handlingen utspelas på ett hälsohem i Schweiz där ingen gäst som kommer dit vill åka hem. En man får i uppdrag att hämta hem en företagsledare som skulle stanna i två veckor men som skriver till ledningen att han tänker stanna för gott. Efter en trafikolycka och ett brutet ben är huvudrollsinnehavaren gipsad från fot och halva låret och intagen på häslohemmet för att läka. Ett helt fantastiskt gips, han byter byxor flera gånger men gipset sitter kvar, han badar ångbastu och ligger i vatten men gipset håller för allt.
 
Kollade tre första avsnitten av Lost in space säsong 2 igår. Hittills lika actionpackat och bra som säsong ett. Har dock aldrig varit med om en serie som har SÅ mycket cliffhanger-slut i varje avsnitt att man bara måste se ett till. Lite irriterande när man måste gå och lägga sig.

Såg också första avsnittet av Succession. Jag har för mig att ni här gillade den? jag känner mig ganska neutral än så länge men har tänkt fortsätta med ett par till innan jag skaffar en riktigt uppfattning.

Har varit lite blandat. Jag tycker att det var en av tiotalets bästa serier. Men jag var som du i början, förstod inte riktigt grejen och vad som skulle vara så bra. Höll ändå ut och efter några avsnitt var jag fast. Efter sista avsnittet i första säsongen så var det så spännande att jag var otroligt lättad över att säsong två snart skulle släppas så jag slapp vänta i 1-2 år som man ju får göra ibland:nailbiting:
 
Vi började se Euphoria (HBO) förra helgen. Det snackades mycket om den förra året när den kom och den blev hyllad. Någon här som sett den?
Tycker att den verkar välgjord och man märker att det finns en rejäl budget bakom. Men alltså, jag tycker den är så hemsk och fick verkligen ångest av allt det hemska i den. Så pass att vi var tvungna att pausa efter ett avsnitt och se avsnitt nummer två en annan dag! Och nu är jag osäker på om jag ens vill fortsätta se. Alla män i serien är så fullkomligt vidriga så jag blir illamående 🤢
 
Har varit lite blandat. Jag tycker att det var en av tiotalets bästa serier. Men jag var som du i början, förstod inte riktigt grejen och vad som skulle vara så bra. Höll ändå ut och efter några avsnitt var jag fast. Efter sista avsnittet i första säsongen så var det så spännande att jag var otroligt lättad över att säsong två snart skulle släppas så jag slapp vänta i 1-2 år som man ju får göra ibland:nailbiting:
Jag har sett 5 avsnitt och har tagit en liten paus där. Som sagt den är inte dålig men känns så.. intetsägande? Jag känner mest att intrigen inte är så spännande och alla karaktärer är så röviga, samt tycker jag synd om Kendall.
 
Hurra! Kom aldrig iväg och såg Egenmäktigt förfarande på Helsingborgs stadsteater i höstas trots ambitiösa planer på det. Retade mig lite på missen. Och så sändes den på SVT i går - i inspelning från: Helsingborgs stadsteater! Finns tillgänglig två månader framåt på Svt play dessutom. Älska public service. :love:

Teater är ju visserligen minst ett snäpp bättre att uppleva på teatern - men, om alternativet är att inte uppleva den alls, så är ju teater i TV-inspelning jättebra! Bra skådespelare, gillade man boken så är den här versionen klart sevärd.
 
Var på bio och såg 1917 i fredags. Så himla bra! Full pott: 5/5!

Har sedan i förrgår kollat på Ragnarök som finns på Netflix. Väldigt underhållande och inspelat i väldigt vackra norska miljöer 😍
4/5

The Stranger, Netflix. Brittisk serie som handlar om en mystisk kvinna som plötsligt dyker upp i en välordnad familjefars liv och droppar en gigantisk hemlighet... Gillade även denna mycket! 4/5
 
Såg Fleabag (scenföreställningen) på Bio igår och helvete så bra! Phoebe Waller-Bridge är helt jäkla fantastisk. Det är alltså en monolog, dvs bara hon på scen, och den föreställningen som ledde till serien Fleabag. Extra kul att se att de behållt allt, utom två mindre betydelsefulla saker, i serien.
Hon är så cool som kommit på allt det där och även bemästrar det så himla bra på en live scen! Imponerande och gripande.

Om någon av er vill se visas den vid två tillfällen till på Bio Rio i Stockholm men biljetterna tar slut snabbt.
 
Äntligen har jag sett Parasit, efter att nogsamt ha försökt navigera undan alla kommentarer. Dock hade jag fattat att den är skruvad och med visst inslag av våld. Jag älskar nästan alltid sådana filmer där publiken lämnar biosalongen under en lätt awkward tystnad, varvat med någon kommentar som "ja, det var ju en....…. annorlunda.... film". :eek: :laugh: Så var det absolut här.

Jag blev själv lite ur balans av hastigheten och svängningarna så jag kan inte riktigt sätta betyg ännu efter någon timme. Försöker att inte färgas av alla kritiker och Oscars, men jag gillade den, mycket! Men behöver marinera den lite till och gå tillbaka, vilket också är ett gott tecken. Trolig 5/5 dock.
 
Såg Fleabag (scenföreställningen) på Bio igår och helvete så bra! Phoebe Waller-Bridge är helt jäkla fantastisk. Det är alltså en monolog, dvs bara hon på scen, och den föreställningen som ledde till serien Fleabag. Extra kul att se att de behållt allt, utom två mindre betydelsefulla saker, i serien.
Hon är så cool som kommit på allt det där och även bemästrar det så himla bra på en live scen! Imponerande och gripande.

Om någon av er vill se visas den vid två tillfällen till på Bio Rio i Stockholm men biljetterna tar slut snabbt.
Fan att man bor i fel stad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 995
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 582
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp