Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När mammor gör porr
Tv4/tv4play
Fem mammor producerar en porrfilm.
Dokumentärserie, det finns just nu två avsnitt på tv4play.
De får t.ex. göra studiebesök. En av mammorna vill göra mer porrig film än de andra, en annan mamma springer ut och kräks (förstår henne).
Diskussioner, bl.a. om att porr är riktat till män.
 
Jag såg Gravity på tv igår. Handlar om en rymdexpedition som misslyckas och de två enda överlevande. Med Sandra Bulllock och George Clooney.

Jag tycker den var okej, men jag gillade inte att Sandras karaktär blev så himla våpig så fort George var i närheten. Jises. Kändes konstigt just att det var S.B också, inte van att se henne i såna roller.
Ingen världsomvälvande film, men helt ok.
 
Sett färdigt på The Order - Netflix Lagom slötittande inget jag rekommenderar. Ganska trist. Fångade mig aldrig.

Dark Phoenix - Jag gillar alla X-men filmerna dock tyckte jag inte denna var i samma klass. Vart ganska besviken.
 
The railway man, en filmatisering som bygger på en bok av Eric Lomax som var japansk krigsfånge vid bygget av bron över floden Kwai. Filmen och boken handlar om tiden som fånge och hur han återvänder och möter den man som torterade honom.

Betyg: 4/5.
 
"Cheer" - en netflixdokumentär om cheerleadinglaget Navarro. cheerleader athletics i Texas. Jätteintressant! Jag fick en helt annan bild av vad cheerleading går ut på och jag har nog tidigare bara sett det som långbenta blondiner som viftar med pompoms och glittrar. Det är ju riktigt hardcore atleter som är riktiga galenpannor och en helt fantastisk lagsammanhållning som jag inte förstått tidigare. Var riktigt kul att titta på!
Tillbringar kvällen i soffan med Cheer som sällskap och kan bara hålla med om ovanstående. Herrrrrregud vad jag imponeras och fascineras av dessa människor! :bow:
 
Tillbringar kvällen i soffan med Cheer som sällskap och kan bara hålla med om ovanstående. Herrrrrregud vad jag imponeras och fascineras av dessa människor! :bow:
Eller hur! Jag fick värsta flashbacksen till mitt diskbråcks första dagar av att bara se dem! Men de bara fortsatte och var gång man hörde ljudet av att nån av tjejerna landat höll jag andan! Ja den var riktigt bra!
 
The railway man, en filmatisering som bygger på en bok av Eric Lomax som var japansk krigsfånge vid bygget av bron över floden Kwai. Filmen och boken handlar om tiden som fånge och hur han återvänder och möter den man som torterade honom.

Betyg: 4/5.

Måste kolla den, intressant kontrapunkt till en av mina favo filmer, Bridge on the River Kwai.

OT Medici om Lorenzo the Magnificent. Riktigt bra med solida skådisar och ljuvliga miljöer - filmades på plats i Italien.

3.5/5
 
Pushsvtplay. Om bostadsmarknaden och gentrifiering av gamla bostäder som blir till objekt på investeringsmarknaden. Om hur ett företag som heter Blackstone med dotterföretag bland annat gör investeringar här i sverige (bank investment carneige), man renoverar och höjer hyror. Hur de ekonomiskt svaga blir verktyg för någon annans intresse i att tjäna pengar genom investeringar. Jag tror de sa att upp mot 80% av alla fastigheter i London ägs av investeringsföretag numer, extremt många står helt tomma. Det är en investering och - ett sätt att tvätta pengar att investera i fastigheter. Detta har pågått i många år mitt framför näsan på oss men jag tror vi har missat det i virvelvindar av ord som högkonjuktur och befolkningsökning.

Jätteintressant program, vi får följa Leilani Farha, FN:s speciella rapportör för bostadsfrågor i programmet.
https://www.svtplay.se/video/25104314/push
 
Dont f**k with cats Netflix
Den var intressant, man fastnade. Hemsk historia dock..
Dokumentär om en sjuk video som delas över hela världen och sen en jakt på han som gör filmen.
 
Push på SVT Play. Om den mänskliga rätten till en bostad och kapitalistiska bostadsmarknaden i flera länder, bland annat Sverige. Mycket bra och väcker frågor och funderingar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 989
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 560
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp