Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg första avsnittet på nya säsongen (5) av The Magicians . Vet att jag skrev om den i någon tråd om typ "tv-serier vi ångar att vi sett" för något år sedan och jag vill verkligen ta tillbaka det, det är en av mina absoluta favoritserier nu. Säsong 3 speciellt men även säsong 4 och hoppas de kan göra något bra med 5an nu också även om den lär bli lite annorlunda.
 
Har börjat se den, tycker den är spännande! gillar mysterium och denna bjuder definitivt på det. Men å andra sidan älskar ju jag typ allt som har med Stephen King o göra :angel:
Tre avsnitt finns på HBO tror det kommer ett nytt varje söndag.

VA?! Släpper de inte alla avsnitt på en gång? :eek: Haha, glad att jag inte börjat se den än då. Jag väntar tills den är färdig. :D
 
Är väl bara netflix som gör det tror ja :idea:
HBO brukar iaf bara köra en gång i veckan, så som det va "förr" :D

Amazon Prime gör det också såvitt jag vet. :) Jag brukar annars vara såpass långt efter att allt finns ute när jag väl börjar se antar jag. Det känns konstigt att vänta en hel vecka på avsnitt numera, jag hinner tappa motivationen. 😅
 
Kan ha o göra med om de sänds på tv eller ej? Och vem som har rättigheterna? Killgissar för fullt dock :D
Jag har som för mig, långt ifrån säker dock, att någon säsong av OITNB inledningsvis las ut ett avsnitt i veckan, det är ju egen produktion. Gick in och kollade min startsida nu, ser att det är många där det står "nytt avsnitt" på, bland annat Titans, Sex Education, Lost in space, Blacklist, You, Grace and Frankie....

Tror att det utöver som du säger har med rättigheter att göra men är det serier med förväntat högt intresse så segar de med ett avsnitt i veckan, av någon mer anledning. Var det inte så även med Game of Thrones, var det HBO?
 
Jag har som för mig, långt ifrån säker dock, att någon säsong av OITNB inledningsvis las ut ett avsnitt i veckan, det är ju egen produktion. Gick in och kollade min startsida nu, ser att det är många där det står "nytt avsnitt" på, bland annat Titans, Sex Education, Lost in space, Blacklist, You, Grace and Frankie....

Tror att det utöver som du säger har med rättigheter att göra men är det serier med förväntat högt intresse så segar de med ett avsnitt i veckan, av någon mer anledning. Var det inte så även med Game of Thrones, var det HBO?

Det där är väl inte Netflix´s egna serier ?
Jag har fått för mig att Netflix endast gör så med sina egen producerade Serier.
 
Det där är väl inte Netflix´s egna serier ?
Jag har fått för mig att Netflix endast gör så med sina egen producerade Serier.
Jag har ingen aning, jag klickar på så mycket som sedan läggs som något netflix tror att jag följer.

Vet inte hur jag ska tolka ditt svar riktigt.
 
Jag har ingen aning, jag klickar på så mycket som sedan läggs som något netflix tror att jag följer.

Vet inte hur jag ska tolka ditt svar riktigt.
Titans är en TNT produktion tex.
Om du googlar på de andra så ser du nog att det inte är Netflix serier. Endast inköpta rättigheter av Netflix.
Stranger Things, Altered Carbon, The Witcher tex är alla Netflix egna serier och då lägger dom ut hela säsongen direkt.
 
När jag googlar lite om ämnet så verkar trenden vara att binge-tittande är opopulärt hos streamingtjänsterna och "skadligt" och hej och hå. Skådisar ombeds att inte använda uttrycket binge och mer och mer ska i framtiden släppas vecka för vecka....
 
Titans är en TNT produktion tex.
Om du googlar på de andra så ser du nog att det inte är Netflix serier. Endast inköpta rättigheter av Netflix.
Stranger Things, Altered Carbon, The Witcher tex är alla Netflix egna serier och då lägger dom ut hela säsongen direkt.
Eh....men jag sa aldrig att de skulle vara netflix-serier. Jag sa att orange is the new black släpptes med ett avsnitt i veckan och att den är en netflixproduktion. Thats all. De jag nämnde vet jag inte vad de var för produktion, jag påstod inget om dem. Fick för mig att titans är en netflix men skitsamma. Vid googlande så ser man att trenden vänder till ett avsnitt i veckan, hollywood generellt.
 
När jag googlar lite om ämnet så verkar trenden vara att binge-tittande är opopulärt hos streamingtjänsterna och "skadligt" och hej och hå. Skådisar ombeds att inte använda uttrycket binge och mer och mer ska i framtiden släppas vecka för vecka....
Binge-tittande har väl mer med hur man är som person ?

Jag Binge-tittar aldrig. Även om jag har en hel säsong ser jag 1-2 avsnitt om dagen. Skulle aldrig palla att kolla på en hel säsong på en dag. Annars gillar jag att serier släpps en gång i veckan . Men får en snabb recap i början sen är man på banan igen :). Bättre att växla mellan lite andra serier i mellan.
 
Binge-tittande har väl mer med hur man är som person ?

Jag Binge-tittar aldrig. Även om jag har en hel säsong ser jag 1-2 avsnitt om dagen. Skulle aldrig palla att kolla på en hel säsong på en dag. Annars gillar jag att serier släpps en gång i veckan . Men får en snabb recap i början sen är man på banan igen :). Bättre att växla mellan lite andra serier i mellan.
Återigen, hur man är som person? Jag förstår dig nog inte riktigt? Hur ska jag tolka det svaret? 🤔 😊

I mitt liv går ett avsnitt i veckan bort. Jobbar och lever extremt oregelbundna tider så det där med en gång i veckan går bort av så många anledningar så när jag väl KAN titta så är det när det bara när det är bingevänligt.
 
Eh....men jag sa aldrig att de skulle vara netflix-serier. Jag sa att orange is the new black släpptes med ett avsnitt i veckan och att den är en netflixproduktion. Thats all. De jag nämnde vet jag inte vad de var för produktion, jag påstod inget om dem. Fick för mig att titans är en netflix men skitsamma. Vid googlande så ser man att trenden vänder till ett avsnitt i veckan, hollywood generellt.
Ok, jag har inte Netflix. Men jag tror det beror lite på vilket land du streamar ifrån också. Det är ju tex inte samma utbud i svenska netflix som i USA´s.
Vad jag har sett så släpps Netflix`s egna säsonger alla avsnitt direkt via torrent.
 
Återigen, hur man är som person? Jag förstår dig nog inte riktigt? Hur ska jag tolka det svaret? 🤔 😊

I mitt liv går ett avsnitt i veckan bort. Jobbar och lever extremt oregelbundna tider så det där med en gång i veckan går bort av så många anledningar så när jag väl KAN titta så är det när det bara när det är bingevänligt.
Vad är det inte du förstår ? Antingen gillar man att binge-titta eller så vill man dela upp det?
 
Vad är det inte du förstår ? Antingen gillar man att binge-titta eller så vill man dela upp det?
"Binge har väl mer med hur man är som person". Jag syftade nog mer på begreppet binge i sammanhanget att säsongerna släpps som binge. Hur man som person väljer att utföra sitt tittande var liksom inte topic. Det förstår jag väl ändå hur det är olika för alla vilket val man gör. Men hur streamingtjänster släpper sina serier i bingeformat eller ett avsnitt i veckan är ju en annan sak och var vad jag avhandlade.
 
"Binge har väl mer med hur man är som person". Jag syftade nog mer på begreppet binge i sammanhanget att säsongerna släpps som binge. Hur man som person väljer att utföra sitt tittande var liksom inte topic. Det förstår jag väl ändå hur det är olika för alla vilket val man gör. Men hur streamingtjänster släpper sina serier i bingeformat eller ett avsnitt i veckan är ju en annan sak och var vad jag avhandlade.
Ok, jag syftade på bregget binge som att en person väljer att mata en massa avsnitt direkt, dsv sträck kollar.
Det spelar ju ingen roll om streamingstjänsterna kallar det binge eller inte. Det är ju upp till personen själv om man vill binge:a en serie. Du kan ju lika gärna vänta tills alla avsnitt släppts även om de släpps varje vecka och sen "Binge:a" alla avsnitt.
Jag ser alltså binge beggrepet som något som ett personligt val och har inget med att avsnitten släpps veckovis eller alla avsnitt direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 989
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 562
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp