Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, jag syftade på bregget binge som att en person väljer att mata en massa avsnitt direkt, dsv sträck kollar.
Det spelar ju ingen roll om streamingstjänsterna kallar det binge eller inte. Det är ju upp till personen själv om man vill binge:a en serie. Du kan ju lika gärna vänta tills alla avsnitt släppts även om de släpps varje vecka och sen "Binge:a" alla avsnitt.
Jag ser alltså binge beggrepet som något som ett personligt val och har inget med att avsnitten släpps veckovis eller alla avsnitt direkt.
Well, topic handlade om hur de släpps och binge användes som begrepp för hur de slläpper säsongsvis och handlade inte om personliga preferenser.
 
Well, topic handlade om hur de släpps och binge användes som begrepp för hur de slläpper säsongsvis och handlade inte om personliga preferenser.
Jo, det förstår jag. Men jag tycker binge begreppet har inget med om serierna släpps säsongsvis eller inte. Det blir förvirrande när det används fel. Då binge är självförvållande enligt definitionen.
 
Angel has fallen på AppleMovie, en välgjord och förutsägbar standardaction på temat "presidentens livvakt..." med Gerard Butler som livvakt och, förstås, Morgan Freeman som USA:s president. 3,5/5
 
Såg klar säsong två av Jack Ryan (Amazon Prime) igår och det känns onekligen lite tomt! Vi väntar otåligt på säsong 3.

Under tiden roar jag mig med miniserien Collateral (BBC men ses på Netflix) och tanken är att sambon och jag ska sätta tänderna i The Spy (Netflix) ikväll :)
 
Vi var på bio igår (särbon har en massa gratisbiljetter som snart går ut...) och såg Bad Boys for Life. Jag hade extremt låga förväntningar och blev faktiskt positivt överraskad, den var inte så kass jag trodde den skulle vara :p 2/5, det är en helt ok hjärndöd action och man fnissar över referenserna till tidigare filmer. Däremot höll jag på att få skrämselhicka när Michael Bay dök upp i en cameo :crazy: Tack och lov har han inte regisserat den.

Vi väntar dock ivrigt på 1917, där har jag höga förväntningar!
 
Såg klar säsong två av Jack Ryan (Amazon Prime) igår och det känns onekligen lite tomt! Vi väntar otåligt på säsong 3.

Under tiden roar jag mig med miniserien Collateral (BBC men ses på Netflix) och tanken är att sambon och jag ska sätta tänderna i The Spy (Netflix) ikväll :)

Vi började titta på Jack Ryan häromdagen och vi tyckte båda om den. Kul att höra att den fortsätter hålla, vi är ju inte färdiga med säsong 1 ännu.
 
Nu ska vi inte ta i så vi spricker. "Most successful season one debute ever" är kanske mer korrekt än "mest framgångsrika tv-serie".
https://wccftech.com/the-witcher-series-is-netflixs-most-successful-season-one-debut-ever/
Nu ska vi väl inte vara så petiga ...
Det framgår ju om man läser artikeln.
tenor.gif
 
Sträcksåg The Witcher (Netflix) i natt.
Extremt bra, mycket bättre än vad jag förväntat mig. Har varit orolig för att Cavill ska vara lite för mkt prettyboy för att passa i rollen men han var suverän. Riktigt bra casting överlag!

Om man gillar fantasy, monster, magi, mörker men ändå humor så rekommenderas den.
Kan nog vara lite förvirrande hoppen i tidslinjen om man varken läst böckerna eller spelat spelen dock.
Nu måste jag spela om Witcher. 😍

Jag håller med! Den var jättebra! Jag har varken spelat spelen eller läst böckerna men älskade serien! Nu håller jag på att läsa The Last wish. Den är bra!
 
Nu ska vi väl inte vara så petiga ...
Det framgår ju om man läser artikeln.
*dagens eko*
Att det inte handlar om "mest framgångsrika tv-serie" ja, utan om en tafflig översättning och tolkning av"Most successful season one debute ever". Vilket är något helt annat.
 
Det är den!

Kul att den även tilltalar folk som inte har någon connection till Witcher sedan innan!
Är samma här, hört mina bröder prata lite om spelet (spelen?) Och böckerna. Men hade ingen större koll på det. Blev mest nyfiken på o se serien för Henry Cavill :love: plus att jag brukar gilla fantasy. Men ja jag gillade serien skarpt och funderar på att se om den snart igen, blir ju lite lättare o hänga med nu när man har koll på att det hoppar i tiden en del :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 989
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 560
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp