Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är samma här, hört mina bröder prata lite om spelet (spelen?) Och böckerna. Men hade ingen större koll på det. Blev mest nyfiken på o se serien för Henry Cavill :love: plus att jag brukar gilla fantasy. Men ja jag gillade serien skarpt och funderar på att se om den snart igen, blir ju lite lättare o hänga med nu när man har koll på att det hoppar i tiden en del :angel:
Jag har inte heller spelat spelen eller läst böckerna.

Netflix har ju haft en grymt bra timing också när man släppte serien. Då det inte finns någon stor Fantasy serie sen GoT slutade.
Inte för att den serien direkt är jämförbar med The Witcher. Men det är inom samma kategori iaf.

Jag tycker serien var riktigt bra. Några avsnitt fick jag ta till youtube för att få lite bättre koll på vad som hände och hur dom olika tidslinjerna hängde ihop.
Men jag tror att säsong 2 kan bli ändå bättre nu när man har Introducerad alla karaktärers bakgrund.

Henry Cavill är helt klart den som lyfter serien. Gillar hans rolltolkning trots at jag inte spelat spelen eller läst böckerna. Men de flesta, även nördarna som läst böckerna eller spelat spelen verkar vara överens om hans tolkning.
 
"Pandemi" på netflix. Premiär idag tror jag men det var bara sex avsnitt. En dokumentär som är ohyggligt skrämmande gällande ffa det influensahot vi som människor faktiskt är hotade av. Låt oss säga så här - cancer är den långsamma döden, inflensa den ohyggligt snabba i såväl spridningshänseende som i förlopp. Att fler människor dog i influensa efter första världskriget när soldaterna kom hem än det totala antalet döda under andra världskriget är ju ingen nyhet, men i ljuset av globaliseringen där resandet är megatonstort och i ljuset av wuhan-influensan som vi just nu ser sprida sig i världen. Jag, som trots arbete inom vården - eller tack vare, känner mest att jag vill dra på mig munskydd och låsa dörren och inte gå ut på ett par år typ. 😳😷
 
The killing of a sacred deer
Strömmade den från Stockholms stadsbibliotek.
Konstig film. Tyckte den var överdriven på något sätt. Det är väl meningen att det ska byggas upp nån slags spänning men jag tyckte bara den var märklig.
2/5
 
Jag har börjat se Kalifat (SVT Play). Otroligt välgjord och spännande, och naturligtvis även obehaglig eftersom den är hemsk samtidigt som den är så väldigt verklighetsanknuten. Jag är faktiskt lite förvånad över att SVT gör spelfilm (ok, serie) av en sådan här grej redan, samtidigt som jag uppskattar det. Det blev lite extra speciellt för mig att se den nu eftersom jag precis lyssnat klart på P3 dokumentärs serie om IS-syskonen.
 
https://www.svtplay.se/kalifat

Håller med @Mineur om Kalifat på svtplay, så himla välskriven och spännande!

Jag jobbar i utsatt område, vi har många diskussioner om religiös extremism och möter många nysvenskar och nyanlända som har en massa åsikter. Majoriteten flyr ju just ifrån sina hemländer pga av galenpannor som IS, al shabab, och talibanerna - att då komma till Sverige och mötas av en romantiserad bild av helvetet de kommit ifrån är så oerhört respektlöst och okunnigt.
 
https://www.svtplay.se/kalifat

Håller med @Mineur om Kalifat på svtplay, så himla välskriven och spännande!

Jag jobbar i utsatt område, vi har många diskussioner om religiös extremism och möter många nysvenskar och nyanlända som har en massa åsikter. Majoriteten flyr ju just ifrån sina hemländer pga av galenpannor som IS, al shabab, och talibanerna - att då komma till Sverige och mötas av en romantiserad bild av helvetet de kommit ifrån är så oerhört respektlöst och okunnigt.
Ja, det är vansinnigt frustrerande att se hur folk manipuleras och övertygas av propagandan om hur fantastiskt allt är där borta. Det känns smått osannolikt att något sådant skulle kunna hända, men det har vi ju tyvärr alldeles för mycket bevis för att det kan.
 
Jag har börjat se Kalifat (SVT Play). Otroligt välgjord och spännande, och naturligtvis även obehaglig eftersom den är hemsk samtidigt som den är så väldigt verklighetsanknuten. Jag är faktiskt lite förvånad över att SVT gör spelfilm (ok, serie) av en sådan här grej redan, samtidigt som jag uppskattar det. Det blev lite extra speciellt för mig att se den nu eftersom jag precis lyssnat klart på P3 dokumentärs serie om IS-syskonen.

Jag började titta på Kalifat, bra och intressant men fick precis stänga av. Kände mig så irriterad på karaktären Fatima :wtf: får se om pausen blir tillfällig eller om det får va. Jag brukar inte ha svårt för sånt här men störde mig verkligen på hur hon tjatar på Pervin och riskerar hennes liv. Det där jäkla tjatet:down:
 
Hamilton på TV4 play, den nya. Sett pilotavsnittet och del 2, det blir nog inte fler. Tekniskt välgjord och litet spännande story, men usel regi. Precis noll trovärdighet i karaktärer, dialog och spel. Synd, hade högre förhoppningar. 2/5
 
Hamilton på TV4 play, den nya. Sett pilotavsnittet och del 2, det blir nog inte fler. Tekniskt välgjord och litet spännande story, men usel regi. Precis noll trovärdighet i karaktärer, dialog och spel. Synd, hade högre förhoppningar. 2/5
Med tanke på böckerna så är det nog ett rättvist betyg.
 
Jag började titta på Kalifat, bra och intressant men fick precis stänga av. Kände mig så irriterad på karaktären Fatima :wtf: får se om pausen blir tillfällig eller om det får va. Jag brukar inte ha svårt för sånt här men störde mig verkligen på hur hon tjatar på Pervin och riskerar hennes liv. Det där jäkla tjatet:down:
Åh, men jag kan lova att det blir bättre med den saken! Jag tyckte också att hon var lite störig i början, men det händer en massa under avsnitt 3 och 4 som förändrar väldigt mycket. Så jag tycker absolut att du ska ge den en chans till om/när du orkar! :)
 
Har fastnat vid The Affair och trodde väl den skulle ta slut nån gång men verkar aldrig göra det!
Nått är det ju för jag tittar men inget jag rekommenderar... :cautious:

Familj som åker iväg över sommaren och pappan har då en romans med en yngre kvinna från trakten.
De berättas ur olika synvinklar i varje avsnitt och det är ganska intressant att se hur olika de tolkar samma situationer.
 
Även sett klart Sex Education säsong två (Netflix) och måste säga att denna säsong var lika bra (kanske bättre!) än förra. Längtar redan efter nästa!
 
Har börjat se den, tycker den är spännande! gillar mysterium och denna bjuder definitivt på det. Men å andra sidan älskar ju jag typ allt som har med Stephen King o göra :angel:
Tre avsnitt finns på HBO tror det kommer ett nytt varje söndag.

Nu har jag sett de 3 avsnitt som finns och jag tycker serien är spännande. Musiken gör mycket för att sätta stämningen och man blir nyfiken att se nästa avsnitt för att få nya svar på mysteriumet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 993
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 569
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp