Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

KL

Jag såg Argo för några dagar sedan, gillade den riktigt mycket, 4 (eller möjligtvis 4,5) av 5 tror jag!

Sista twilight-filmen för en 3:a av mig. Jag gillar twilight men den var lite halvseg i början och mååånga fula specialeffekter. Men bra/mysigt slut!

Jag såg A good day to die hard igår. Ptja, en Die Hard-film helt enkelt. Hade jag väntat mig nåt storslaget hade jag blivit väldigt besviken, nu var både jag och sambon rätt nöjda! 2/5 är den värd.

De senaste:

Big miracle - sann historia om hur tre gråvalar var fast i Alaskas kust, ca 8km från närmsta öppna yta. Engagerade ett helt land för att rädda dessa gråvalar.. 4/5.

The possession - lagom läskig, men ingen jag fick kalla kårar utav. Klart sevärd däremot. 3/5.

I.see.you.com - lagom underhållande där man vissa gånger ville strypa ihjäl en viss människa. 3/5

Flight - Höll seriöst på att strypa honom mitt i allt. Garavde som fan under en viss händelse men annars så var det en bra film att se innan man somnade. 2.5/5

Grown ups - hahaha, garvade som faen. :') 5/5

Duplex - Gammal film, men åter igen ville jag typ strypa tanten :p 3/5

The Big Year - mysig film med Steve Martin, handlar om fågelskådning. :D Helt klart fördel om man är lite nördig och/eller naturintresserad, men överlag en skön film som är sådär lagom. 3/5 (för att jag är en naturnörd!)

Jag har också sett Pitch Perfect, som alla andra. ;) Får också 3/5, mycket rolig, catchy, skön helt enkelt!

KL

The Perks of Being a Wallflower - 4 eller möjligtvis 4,5 av 5. En sån fin historia med en riktigt ovanlig twist, tycker jag.

Jag såg A good day to die hard igår. Ptja, en Die Hard-film helt enkelt. Hade jag väntat mig nåt storslaget hade jag blivit väldigt besviken, nu var både jag och sambon rätt nöjda! 2/5 är den värd.

Såg den igår med! Jag tyckte den var bra för det smällde mycket, men annars så är det som du säger - Die Hard är Die Hard. Inget jag kommer slå på en fredagskväll när jag vill se något bra.. 2/5

Perks of being A wallflower - 4,5/5 Mycket bra skådespelare, bra handling men något "mörk" när den inte behövde vara det. Alla viskade kändes det som.

We Need to talk about Kevin - 4/5. Baserad på en roman, och troligtvis den värsta och bästa film jag sett på länge. Den var så hemsk och frustrerande, och fick mig att aldrig någonsin vilja skaffa barn! Men samtidigt otroligt gripande och man får sig både en och två tankeställare.

Senast ändrad:

Såg den igår med! Jag tyckte den var bra för det smällde mycket

Haha så var det verkligen :D

We Need to talk about Kevin - 4/5. Baserad på en roman, och troligtvis den värsta och bästa film jag sett på länge. Den var så hemsk och frustrerande, och fick mig att aldrig någonsin vilja skaffa barn! Men samtidigt otroligt gripande och man får sig både en och två tankeställare.

Jag har inte sett filmen, men boken ligger på mitt nattduksbord och jag plågar mig igenom några sidor i taget när jag verkligen inte har något annat att läsa. Sanslöst tråkig och deprimerande bok och jag vill bara slänga alla karaktärer i boken in i en vägg. Men historien är ju gripande, och jag hoppas jag gillar filmen bättre! Det är bara upplägget i boken och hela berättandet som gör mig alldeles less...

Såg Cloud atlas nyligen. Tyckte om filmen då den var en fascinerande berättelse med en del djup, däremot kändes den lite rörig ibland. 4/5 tycker jag den förtjänar! Blev sugen på att läsa boken som ligger till grund för filmen, kanske skulle ett och annat bli lite klarare.

kl

Såg också Cloud Atlas nyligen. 0/5, vi såg inte ens klart den, förstod ju ingenting. Kändes som att den försökte alldeles för mycket, så komplex och djup så det blev bara krystat och förvirrande.

Sen blev det Django som var helt i min smak. Lite mycket blod och våld, men jag blev absolut berörd. Snygg och härligt tuff. 4/5

kl

Jag såg What to expect when you're expecting igår. Lite flamsig, osammanhängande och samtidigt lite smårolig emellanåt. För många historier att följa, känns som det blir hafsigt på grund av det. En rätt svag 2/5.

Monster vs Ailens.
Tycker den är jätterolig :D
Ger den 5/5. Sett den förut men den är lika bra ändå

Haha, vi sitter också och kollar på den :D Synd den är dubbad, men det gör inte lika mycket när det är animerat!

Knapp.

House at the end of the street: Skräckis, ganska dålig, 2/5
Argo: Riktigt spännande stundvis! 4/5
Cloud Atlas: Rörig och osammanhängande. Vi såg inte ens klart den :o 0/5

Och jag bytte kanal. :p Hyfsad story men det går inte att se dubbade animerade filmer!
Apråpå animerat så har jag velat se anime nu, men kan inte komma på vilken jag ska se.

Det blev något helt annat än anime.
Det blev Django.

Det finns inte så mycket annat att säga än att Tarantino levererar som vanligt, ett mästerverk enligt mig. Förvånansvärt rolig och fyndig, alla scener är underbart genomtänkta och ibland alldeles avskyvärda. Herregud vilken film. 5/5, helt klart! Märkte när jag gick ur salongen att jag inte flyttat på benen en enda gång utan bara sjunkigt lite, lite lägre ner i stolen. Helt inne i filmen till 100%. Så bra.

Och lite annat också; såg igår The Vow. Jämfört med ovanstående är den 'en helt vanlig film' men lite extra välgjord, fin, sorglig och mysig. Helt klart mycket sevärd. 3/5. Och gillar man Channing Tatum så... Hehe.

*kl*

Såg A good day to Die Hard här i veckan. Tja, vad ska man säga? 2/5 får den iaf. Och det är bara för att jag är en sucker för extremt övermanliga stereotypa roller med stora vapen:o:p.

Jag såg anna karenina på bio för några dagar sedan. Den var inte som boken :cry:, men underbart fotad, och Alicia vikander från det kära fosterlandet var faktiskt strålande :D. Tror dock att den kan vara jobbig att hänga med i om man inte läst dess förlaga. Har man heller ingen fäbless för vackra människor i vackra kläder som rör sig i porlande, prunkande, passionerade miljöer så är den nog inte ett förstahandsval :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 308
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 319
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 922
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 270
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår