Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Såg precis The Orphan. Filmen var ju snark och twisten lol, men dock störde scenen med dottern och pappan i soffan verkligen hela levande livet ur mig. Inte scenen i sig med karaktärerna, men scenen i sig med vetskapen att skådespelarna á la vuxen man och unge ~10 år faktiskt gjorde det där. Uuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhh. Jag och kompis satt och äckelskämsskrek ikapp. (Filmen i övrigt var så tråkig att jag mest ägnade tid åt att störa mig på hur jättedansk Peter Sarsgaard ser ut, mvh plötslig rasbiolog)

Såatte, 1/5 och några spyor pga. nämnda scen?

Såg Olympys has fallen på bio häromdagen. Jeez, det var som att se en två timmars propagandafilm för USA! Rent av skrattretande i många scener.
1/5

Jahadu, du är inte den enda som lidit dig igenom denna! Eller okej, riktigt så dåligt kanske den inte var, men det var sannerligen ingen bra film och jösses så stökig den var att se på bio... Jag gick bara för att min kompis hade lovprisat den så, men jag förstår fortfarande inte vad det var hon såg i den. Den får dock 2/5 av mig, spänningsfaktorn och det relativt spännande ämnet räddade den lite. Lite.

kl

Såg Warm bodies igår.

SÅÅ bra! Längesedan jag skrattade så mycket på bio..
Väldigt fin historia, rolig, och lite läskig ibland..

5/5!!

Såg the Hunger Games senast, tyckte mycket om den! :) den var väldigt bra gjord, skådisarna var jätteduktiga trots svåra roller och det var snygga effekter och små detaljer som gjorde filmen spännande. Dock känns det som om slutet blev lite påskyndat...ett plus var att de kunde ha gjort filmen väldigt rå och äcklig, men valde att inte göra det, vilket jag tackar för. :) de lämnade mycket åt fantasin istället utan att gömma allt och göra det orealistiskt, vilket passar mig, jag orkar inte se på en massa blod och äckel.
Såklart är boken bättre, men de lyckades bra med denna film! Det kunde lätt ha blivit fel och förstört en väldigt bra story, men som tur var gjordes det riktigt bra! Så 5/5 är mitt betyg. Längtar redan till nästa del...:D

114276-medium.jpg

En oväntad vänskap - mycket stark 4.

Berättelsen om Pi - En enormt vackert gjord film med ett djupt filosofiskt budskap, utöver det helt urkasst tråkig. :/ Lär inte se om den och kan endast rekommendera den till de som står ut med att titta i två timmar på en långsam film just för dess vackra miljöer och djupa budskap. Som sagt en eloge till Ang Lee.
1,5/5

Red riding hood

Blandade känslor, tror den vinner på om man ser den igen.
Så 2-3/5 i nuläget.

Butterfly effect - Jag tycker verkligen om denna filmen, gjort sen jag såg den som "liten". Kan inte låta bli att tänka tillbaka på saker jag hade ändrat om jag kunnat och funderar på vad som hade hänt i så fall och vart jag hade varit idag. Den får 4/5, faktiskt. :)

Silver Linings Playbook

Ganska tråkigt film som inte är alls intressant. Bra skådespeleri men det räddar tyvärr inte filmen.

2/5

Jag såg "Wilbur (Wilbur wants to kill himself)" och jag blev faktiskt riktigt överraskad! Kanske inte filmen man ser tillsammans med tjej-gänget men har man inget annat för sig så är den värd att se :)

kl

Såg Warm bodies igår.

SÅÅ bra! Längesedan jag skrattade så mycket på bio..
Väldigt fin historia, rolig, och lite läskig ibland..

5/5!!

Såg den i lördags och jag satt och små fnissa genom hela filmen. För en gångs skull fick pojkvännen se en film jag ville se.

Men en stark 4/5 får den av mej. Längtar tills den kommer ut på dvd!

KL

Jag såg The Place Beyond the Pines på bio i torsdags, och den får 3/5. Många oväntade inslag; när jag trodde att filmen var slut återstod ungefär 1 timme med helt oväntade händelser som jag sannerligen inte tänkt mig. Är dock inte förtjust i Ryan Gosling (varsågoda att lyncha mig för detta uttalande) och det var en hel del andra skådespelare som mest bara var frustrerande (både i sina karaktärer och på sättet de spelade dem), men på det stora hela var det en helt okej film med en hel del djup.

kl

Oblivion: Bra och spännande med en liten "kul twist". Men jag tyckte tyvärr att den inte kändes riktigt färdig på något vis, det var mycket som de missade att förklara så att man inte riktigt förstod vissa saker. Sånt stör mig. :p Får 3/5.

Iron man 3: Sjukt bra, älskar Iron man filmerna! Fullkomligt älskar Robert Downey Jr. Får 4,5/5.

Hobbit: Till skillnad mot många andra tyckte jag jättemycket om den. Men jag är inte en sån som sitter och stör mig på animeringar och sånt heller. Väldigt mysig film. Lite långdragen ibland kanske. Får 4/5.

The place beyond the pines: Skittråkig film rent ut sagt. Stängde av efter lite drygt halva när filmen helt plötsligt bytte huvudperson. Fattade verkligen inte grejen med den. Får 1/5.

hansel and gretel witch hunters osäker på stavningen och orkar inte dubbelkolla:p

Helt ok action, lite småtöntig och mycket blod. Inget jag kommer se om. 2,5/5 får den.

kl

Såg Warhorse igår, helt okej, men som hästtjej får man sig verkligen ett gott skratt emellanåt :D
Ibland så dråpligt så det blir pinsamt, men det var ganska underhållande också.
Vad ska vi säga... 3 av 5 tror jag det får bli!

Kl

the lorax älskar alla animerade filmer (nästan) och denna är inget undantag. Gillade budskapet filmen hade. 5/5

dread kass "skräck/thriller". Usch, trodde den skulle va bättre. 1/5

G.I Joe såg på bio, över förväntan 3/5

les miserable sååååå tråkig! 0/5

Dumma mig :love: älskar den filmen och kan se den om och om igen ! Längtar till 2:an!

KL

Såg Star Trek Into Darkness 4/5! Tyckte den var jättebra och jag har inte sett Stark Trek innan.

Förra veckan såg jag Iron man 3 , 5/5!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 348
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 361
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 947
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska vi tänka? Häst/hundmöte -tillbud
  • Atletix