Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Miss Meadows - handlar om en lärare som går loss som hämnare. Gillade den, tyckte Katie Holmes gjorde fin insats.
Jawbreaker - klassisk 90-tals high school-film. Gillar den typen av film även om det är samma sak i alla, typ.
Guardians of the Galaxy - Marvel i sitt esse, och jag gillar marvel, nördigt, töntigt, kul.
Dracula Untold - Okej, men inte så mycket mer. Snygga specialeffekter, men torra skådisar.
The Hunger Games: Mockingjay Part 1 - mörk, bra, hade nog vunnit på att slå ihop sista boken till en film dock.
If I Stay - Sämsta skiten jag sett på länge, vilket förvånade mig. Verkar som om man antingen älskar den filmen eller avskyr den.
Clueless - ännu en 90-tals high school-film, gillart.
Into the Storm - överraskande bra och spännande, de fattade att grejen var tempo och specialeffekter i denna typ av film.

The scapegoat. Kan inte bestämma mig för om jag gillade den, eller om det bara var en helt okej film. Kändes som att det saknades något, själva idén var bra men det kändes som att det kunde varit ett bättre genomförande. 3/5, för den var absolut inte dålig.

Idag kollade jag på

Brave: mysig och härlig film! 4/5

Whale Rider:
Fantastiskt fin film, stark historia, bra skådespeleri 5/5

Såg senaste Hunger Games och blev besviken! Allt handlade ju bara om Peeta och hennes kärlek till honom (när blev hon så kär i honom?:confused:)

Nä, jag tycker det är synd att de, som alltid, gör den kvinnliga hjälten till ett känslomässig vrak. Jag ville se starka Katniss som vi fick se i de första filmerna. Jennifer är dock en asbra skådis!

3/5

Boyhood

En ganska lång (2 tim 45 min) dramafilm där det egentligen inte hände så mycket, det kändes mer som om man fick vara en del av en vanlig familj och följa sonen genom hans uppväxt. Den gav en mysig stämning och jag kunde inte låta bli att tycka om den.
Filmen är speciell på så sätt att den spelades in under 12 år (2002-2013), en liten del varje år, med samma skådespelare. Manuset skrevs genom åren tillsammans med skådespelarna och en del scener var inte färdigplanerade förrän natten innan de skulle filmas.

4/5

Nu har jag sett Mockingjay och jag tyckte att den var bra, jag blev i alla fall inte besviken. Filmer efter böcker brukar nästan aldrig leva upp till mina förväntningar men det har de här faktiskt gjort. Dessutom tycker jag att Jennifer Lawrence är sjukt bra!

Såg Interstellar på bio nu i helgen och älskade verkligen hur genomtänkt den var, väldigt vacker film! För mig så var den annorlunda och man blev lite "touched" av den, gillade även hur dem inte rushade igenom allt utan tog sin tid och byggde upp den. 4/5.

The Babadook - Australisk skräckfilm. Jag tycker om skräckfilm även om jag är en riktig fegis, dock tycker jag det är sällan det kommer någon som faktiskt är bra och genomtänkt och inte är sjukt förutsägbar. Den här filmen var riktigt bra! Den var nästan jobbig att se, inte superläskig men det var en sån tryckande stämning genom hela filmen, jag gillade slutet, kan nog tolkas på olika vis.

5/5, rekommenderas verkligen!

Sett Hunger games på bio med sambon. Höll på att avlida. Gud så tråkigt, inte bara denna delen utan hela serien! Men sambon glad, så det får den ett poäng för.

Guardians of the galaxy var bra. Skratta lite är alltid skoj, och jag ska erkänna att jag gillar "serietidningsfilm".

Vill man ha användning för sin mind fuck-mössa rekommenderar jag Predestination. 5/5, med lite extra bonus. Den var helt galet bra, förvirrande och gav nästan huvudvärk.

Såg Hercules igår. Var tvungen att kolla spelhistorien på medianenheten för att ens komma ihåg vad det var vi såg :o Men de hade några ljusa stunder som var lite roliga så den får ändå 2,5/5. Kan sammanfattas med "Meh".

Och den enda filmen som fått mig att gråta: Boys don't cry. Baserad på en verklig person, vilket liv! Jag brukar aldrig bli speciellt känslosam av film, men just den här får mig alltid att börja gråta. Ingen speciellt sentimental film, bara väldigt.. Hemsk.

Senast ändrad:
Såg Love Actually igår när den gick på TV. 5/5 som vanligt (även om jag den här gången faktiskt reagerade på hur nedsättande de pratar om övervikt; även om de lite rundare karaktärerna också finner kärlek så ses de fortfarande ned på).

Transformers- Age of extinction

Sambon sågade den totalt.
Dock är det jag som är Transformersnörden här hemma.
Gillar man Transformers kan den vara ok och sevärd, men annars känns det trots allt mest som att de försöker mjölka ur det sista ur konceptet.. Var skönt att för en gångs skull slippa Shia LeBeouf tramsa runt i en transformersrulle.

den får av mig:
3/5
på IMDb
5,9/10

Interstellar - Riktigt, riktigt bra. Och oj vad både jag och maken grät nånstans där i mitten :o En smart film som lyckas hålla hela vägen, jag ville bara att den skulle fortsätta efter nästan 3 timmar. 5/5

Jag säg Rush på Netflix här om dagen med en vän som håller på med bilsport (som jag suckade när han valde denna filmen), överraskande bra faktiskt! Trodde det skulle vara en överdrivet amerikaniserande film om Formel 1, men jag grät faktiskt några gånger :o

Sevärd! Och väldigt bra skådespelare, speciellt han som spelar Niki Lauda.

En väldigt stark 4/5. Har man Netflix borde man faktiskt offra två timmar och se den, låt inte namnet och det väldigt fula omslaget skrämma bort er :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 954
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka