josefinefreed
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
dra bak sadel o testa att ta om.tror inte den behöver vara för smal utan kan vara de att den ligger långt fram?
Men som jag också sa, det kan bli så mycket bättre om du lägger sadeln i sadelläget, dra sadeln tills den stannar i djupaste punkten, du kommer känna när det blir rätt, jag tror den kommer att lägga sig än mer till rätta då. Du behöver även en längre alt. svängd gjord då eftersom sadelgjorden hamnar långt från armbågen och risken är att den kan dra fram sadeln om du lägger sadeln längre bak men lägger gjorden där den är idag. Vinkeln blir då fel.
Som jag sa, tittar man på den uppsuttna bilden så är risken att du får sadeln tryckande om du vidgar järnet idag. Dessa bilder ger en bra bild över hur pass mycket luften fördelar om sig.
Den uppsuttna bilden visar en sadel som ligger i lod och an jämfört med de ouppsittna bilderna. Det går inte att säga samma sak utifrån en bild om luft och ullstoppade sadlar eftersom skillnaden blir så mycket större uppsuttet på en luft än en ullstoppad.
Men som jag också sa, det kan bli så mycket bättre om du lägger sadeln i sadelläget, dra sadeln tills den stannar i djupaste punkten, du kommer känna när det blir rätt, jag tror den kommer att lägga sig än mer till rätta då. Du behöver även en längre alt. svängd gjord då eftersom sadelgjorden hamnar långt från armbågen och risken är att den kan dra fram sadeln om du lägger sadeln längre bak men lägger gjorden där den är idag. Vinkeln blir då fel.