Vad säger siffrorna på min Isar AT? Bomvidd?

pinky

Trådstartare
Jag har en gammal (sent 80-/tidigt 90-tal??) Kieffer Isar AT i min ägo.

Den har ingen begriplig märkning öht.
På baksidan av den undre kåpan, alltså direkt in mot hästen, är den stämplad med siffrorna 2136 2, och en bit från dessa siffror finns en 1:a ditstämplad med exakt lika stil.

Jag har mätt sitsen till 18,5", och bomvidden skulle jag uppskatta till normal, möjligen mot vid.

Men vad säger sifforna? Ska jag sälja den kan det ju vara bra att ha en dokumenterad bomvidd. :)

Sv: Vad säger siffrorna på min Isar AT? Bomvidd?

2 = 18" (men de är stora så de brukar mätas till en halv storlek större, men det är en 18")
1:an vet jag inte vad den står för, det är möjligt att det står för normal kåpa eller något sånt.

Alla Kieffer levereras med normal bomvidd och sedan får man värma om dem, därav finns ingen bomvidd inpräntad.
Skriv i annonsen normal/normal mot vid så får väl köparen be om exakta mått på olika ställen om han/hon inte kan komma och kolla på den.

Tack för ditt svar!! :bow:

Vid närmare koll idag så hade jag bytt plats på ettan och tvåan, de siffror som står separat. Men det kanske inte spelar någon roll? :)

(Det står alltså "2136 1", och så en 2:a vid sidan av.)

Vad är det egentligen för typ av sadel förresten? Jag tycker ju att den är väldigt mycket hopp, men har fått för mig att AT står för mer åt allroundhållet? För det finns väl en som heter bara Isar?

Senast ändrad:

AT står för "allround säte", dvs den är lite djupare än en flatback. De har hoppmodeller med AT säte, och några av deras allround är väldigt inriktade mot hopp, dock tror jag att Isarmodellen är en traditionell allround, ser ut som det. Möjligt att det finns en som bara heter Isar, isf har den ett annat djup på sätet (och är i övrigt samma)

Nej det spelar ingen roll, iom att du har mätt den till ca 18" så står den 2:an för att det är en 18". Ibland står det II istället, men det är samma sak.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka