Vad sägs om det här...

lillamy73

Trådstartare
Var iväg och fiskade kräftor och lägligt nog var kameran med.
Men togs det kort på kräftorna nej men något annat.
Vad tycker ni om detta kortet. Håller på att lära mig min system kamera.

plus i kanten om någon vet vad det är för spindel... För det vet inte jag.

Sv: Vad sägs om det här...

Jag skulle velat se mer av själva spindelnätet, jag trodde först spindeln klättrade på en typ glasruta!

Jag är spyfärdig och samtidigt jävligt fascinerad.
Det är ju faktiskt en MASSA bäbis-spindlar där, och spindlar är så jävla äckliga att jag bara vill springa iväg och kräkas.

Vi hade besök på balkongen i måndags, och spindelrädslan till trots åka kameran fram. Detta ska då vara en ung korsspindel.
Ärligt talat får det ju vara vad det vill, eftersom han ändå fick flytta ut i skogen långt bort från vår balkong.

2rem6id.jpg

Förlåt att jag kapade din tråd förresten :o

Häftig bild! Kul med en bild på spindel med sina ungar, inte ofta man får se det.
Den undre bilden är för ljus, black i färgen och lite dåliga kontraster. Sedan skulle jag vilja ha spindeln i bättre ljus så att man "ser" den bättre, men det är ju inte så lätt när den sitter där den sitter. Något som reflekterar upp ljuset på den kanske skulle vara något, fast lite överkurs då men ändå men du bad om åsikter om fotot ;)

Tack för era åsikter.:)

Det var lite svårt att fotografera spindeln eftersom vassen var en bit ut från kanten. Fick ta kort med armarna rakt ut och kika efter den lilla rutan i kameran eftersom jag inte kom nära nog.

En svår sak till var att det var för ljust ute för att kunna använda blixten. Försökte flera gånger men den ville bara inte...

Läckert! En träskspindel med sina barn!
Jag hade svimmat på plats.

Passa dig för att gå för nära, de bits hårt och betten kan bi ordentligt infekterade. :p

Tufft med spindelbebisar!

Jag är lite kluven. Egentligen hade jag velat ha bilderna i en annan vinkel (så att man ser spindeln mer "framifrån"), spindeln mer inzoomad och i ett bättre ljus.

Just inzoomningen hade ju tagit bort de flesta bebisar dock, så jag hade nog tagit en (eller flera snarare) av varje.

Sen är det ju svårt att få till allt jämt, både utrymme (svårt att komma åt osv) och ljusförhållanden kan ju göra det svårt eller omöjligt. Men i den perfekta av världar så :p

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 265
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 829
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 907
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 434
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka