Vad saknar du på Ullared.. ?

Blomskan

Trådstartare
Som spinoff på Ullaredstråden har jag länge tänkt att starta en tråd där man kan skriva om vad man önskar skulle finnas på Ullared.
Kanske kan vi få inköpsavdelningen till att få upp ögonen för tråden när vi har diskuterat lite..

Jag börjar med några saker som jag har tänkt på men inte sett där,
Reflexträns
Reflexgrimma
Lindor med 50% flecce 50 % elastiskt.
Chaps (långa, med och utan fransar)

Sv: Vad saknar du på Ullared.. ?

Jag saknar westernprylar till pålle. Även skjortor, blusar och wrangler ridjeans.

S.

Tror jag kom på en sak till.

Sist jag var dä rletade jag eftre en vanlig sadelgjord. Den ska alltså inte vara med hopplatta eller av tyg.
En helt vanliglädergjord med elastiska stroppar i ena änden..

Min första tanke var vanliga skor (även om jag kan förstå varför de inte har det), fast det kanske bara skall vara häst/rid relaterat i denna tråden? :p

I så fall lägger jag till säkerhetsvästar för vuxna, när jag kollade vill jag minnas att det endast fanns i barnstorlekar.

Hade väl mest tänkt mig att det skulle vara hästrelaterat.. :)

Skor har väl med att göra att det har lovat att inte konkurerra med skoaffären.
Har för mig att jag läste det någonstans..

Jag har varit där några gånger och passat på att kika efter en kandarstång, men det finns alltid bara stänger i storlek 10,5 och 14,5... Annars kan jag inte komma på något som jag verkligen har saknat.

Hade väl mest tänkt mig att det skulle vara hästrelaterat.. :)

Skor har väl med att göra att det har lovat att inte konkurerra med skoaffären.
Har för mig att jag läste det någonstans..

Det kan säkerligen stämma :) Kom även på att det kanske inte är så praktiskt med en massa folk som skall testa skor överallt, kanske blir kaos :D

Haha.. Ja det kan ju lätt bli lite rörigt!
Sedan är det nog väldigt opraktiskt om man ser till lager, tror att skor tar ganska mycket mer plats än vad de genererar i pengar..

Några av de saker ni skrivit finns på ge-kås men då de tar in partier tar de slut fort:(

Det som Finns/Fanns är:

Reflexgrimma
Säkerhetsväst för vuxna
Vanlig lädergjord
Lindor med 50% fleece och 50% elastisk
Kandarstång i fler strl.
Ridskor/Ridstövlar

Det som är populärt tar slut fort. Och vissa saker är sesongs relaterat.

Jag saknar nog inte något direkt, förutom att det ibland finns i begränsade strl.

Sedan är det nog väldigt opraktiskt om man ser till lager, tror att skor tar ganska mycket mer plats än vad de genererar i pengar..

Vanliga skor får de ej ta in då de har en deal med Sko-Boo utanför. :D

Det är sant

Några av de saker ni skrivit finns på ge-kås men då de tar in partier tar de slut fort:(

Det som Finns/Fanns är:

Reflexgrimma
Säkerhetsväst för vuxna

Vanlig lädergjord
Lindor med 50% fleece och 50% elastisk
Kandarstång i fler strl.
Ridskor/Ridstövlar

Det som är populärt tar slut fort. Och vissa saker är sesongs relaterat.

Jag saknar nog inte något direkt, förutom att det ibland finns i begränsade strl.

Aha, då ska jag fortsätta hålla koll nu när det finns hopp :D

Men det måste innebära att man tar in ganska små kvantiteter. Har aldrig sett det när jag varit där och i olika perioder har jag varit en MKT flitig besökare..

Om nu olika saker är extra populära så borde man ju rimligen lära sig att man till nästa beställning lägger på lite extra.
Ett exempel är SWE-schabraken som är mkt populära.
Har försökt att få tag på dem de sensate 4 gångerna jag varit där men alltid fått åka hem utan.
Det mest skrattretande är att man då sett här på buke att folk som varit där mellan mina gånger har lyckats få tag på dem.. :grin: :)

Men det måste innebära att man tar in ganska små kvantiteter. Har aldrig sett det när jag varit där och i olika perioder har jag varit en MKT flitig besökare..

Om nu olika saker är extra populära så borde man ju rimligen lära sig att man till nästa beställning lägger på lite extra.
Ett exempel är SWE-schabraken som är mkt populära.
Har försökt att få tag på dem de sensate 4 gångerna jag varit där men alltid fått åka hem utan.
Det mest skrattretande är att man då sett här på buke att folk som varit där mellan mina gånger har lyckats få tag på dem.. :grin: :)

Alltså varje dag strömmar det in flera tusen besökare. De tar hem stora lager. MEn som sagt, man kan inte förvara hur mycket som helst. Bett går ju åt som smör, och vill man ha chans att köpa det man vill ha så får man vara där tidigt på morgonen och hela dagen, då de fyller på under hela dagen.

Jag har sett bla reflexgrimma, väst, sadelgjord och lindorna flera gånger när jag varit där.

Senast ändrad:

Alltså varje dag strömmar det in flera hundra tusen besökare. De tar hem stora lager. MEn som sagt, man kan inte förvara hur mycket som helst. Bett går ju åt som smör, och vill man ha chans att köpa det man vill ha så får man vara där tidigt på morgonen och hela dagen, då de fyller på under hela dagen.

Jag har sett bla reflexgrimma, väst, sadelgjord och lindorna flera gånger när jag varit där.

+ att det ju fortfarande är priset som styr. De tar ju inte in och ser till att ha tex "säkerhetsvästar för vuxna" ALLTID om det inte får så bra priser som de önskar :)

Flera hundar tusen per dag kommer det kanske inte men jag fattar vad du menar.
Jag är alltid där direkt på morgonen och hänger på låset.
Samtidigt försöker jag besöka hästavdelningen flera gånger under de dagar jag är där just för att inte missa påfyllningarna.

Lindor har jag också hittat, partiochminut, dock aldrig några 50/50.

Men hur som helst.

Om man nu utifrån denna tråden ska skicka en önskelista till inköp så kan man ju hinta om vilka saker som man önskar togs hem mer och oftare.

Denna tråden är alltså inte menad som en gnälltråd där man ska klanka ner på att de minsann aldrig tar hem ditten och datten. Den är menad som en tråd där man kan ventilera vad man själv har saknat när man varit där.

Och vågar! :idea:
Det har jag inte hittat där.

Större utbud av sporrar skulle jag vilja ha också.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 504
Senast: Stergo
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 444
Senast: Gunnar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 928
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka