Vad saknar du på Ullared.. ?

Sv: Vad saknar du på Ullared.. ?

"Heltäckande" benskydd har jag saknat, alltså de som går hela vägen runt benet och hela vägen ner över kotan. Ofta är de i neopren. Ni fattar nog vad jag menar :)

Har inte hittat det någon gång när jag varit där :(

Du menar sådana där som man drar kardborren ner under/runt kotan..?
Tror jag har sett sådana..

Var där nyligen (slutet februari) tyvärr verkade jag hamna i bryttid för vår/sommar kontra kvarvarande vinter grejor. Fanns dåligt med grejor överlag mycket urplockat.

Saknade täcken med halvhals eller med "regleringsfunktion i bogen".
Longerdelta
Fanns inga longeringshjälpssystem alls

Skor typ ridkänga modell Mountain horse med knytfunktion fanns inte heller...(menar inte jodpurs)
Lätta dressyr och körpiskar som inte har för stora breda skaft, de blir för tunga att hålla då, ont i handlederna.

och så vill jag se mer grimmor och träns med dekorationer med flätade inslag etc. Fanns inga alls då jag var där. Verkar bara vara bling bling som gäller :laugh:

Stövelhängare & "stövelsträckare"
Reflexländtäcke
Allroundspö med mässing eller silverfärgad knopp.
Tömkörningsgjord & tömmar
Travgrejer

Är några saker jag gärna skulle se fanns:)

Senast ändrad:

reflexländtäcke och tömk.tömmar köpte jag där senast i november, så du hade nog otur :(

Ja precis, sånna menar jag :)

Jaha, då kanske jag hade otur när jag var där bara. Eller så hade du tur när du såg dem :) haha.

åh men då kanske det finns nästa gång om man har tur:)

Var det ländtäcke och inte rid/skritttäcke?:) Har köpt det sistnämnda där nämligen men aldrig sett länd..

jag är gaaaaaanska säker på att det var länd, men inte helt 100000000 procent

Feecetäcke med helhals. Var där förra helgen och då fanns det bara i strl 125 och 135, jag behöver 145.
Det får gärna vara i flera färger än mörkblå. Fast det kanske är svårt att få in med tanke på hur svårt det är att hitta på andra ställen också... :grin:

jag var där igår och det var mkt välfyllt och bra sortiment på både hästsport och smådjursavdelningen. en kompis var där i fredags o då fanns det ingenting, hon kom hem med lite strumpor...

saknar billigare sadlar och selar, även rockards/sulky med bra priser....
Ridskor för barn strl 23-30 med Stålhätta, vinterridstövlar med stålhätta för barn och vuxna, samt både utrustning till minishettisar och shettisar och deras små ryttare....

*KL*
Precis som Ridtjejen skriver så saknar jag körgrejer, selar, etc. Visst har de haft benskydd för travare, men det är ju inte det jag vill ha.

Dessutom saknar jag bättre typer av broddar. Hade gärna kunnat köpa broddar utan att köpa ett helt set. Jag saknar också bröstor, etc. Martingalar finns det en del, men få bröstor utan martingaldel.

Travgrejor! De har hur mkt bett som helst men inga travbett :)

Selar
Selunderlägg
Täcken till vettiga priser! VÄGRAR betala 300 spänn för ett märkeslöst regntäcke!
Shettissaker

Täcken till vettiga priser! VÄGRAR betala 300 spänn för ett märkeslöst regntäcke!
Fast 300:- för ett nytt täcke är ju billigt!!

Du får ju inget billigare täcke på Hööks eller Börjes tex och deras täcken är ju absolut budget vad gäller kvalitet och pris.

Nä fast åker man på de stora reorna här omkring så går det köpa tex. shires eller amigo för 300 spänn

Nä fast åker man på de stora reorna här omkring så går det köpa tex. shires eller amigo för 300 spänn
Okej, men det är ju på rea. Det är ju långt ifrån ordinarie priser som ligger på ca 600:- för ett ofodrat regntäcke från Shires.

Citat Menar du typ 44 och uppåt?
För fullvuxna människor..? slut citat

JAAA värdelöst när man har häst och behöver 8 mannatält utan kamin:p
Väst och enklare stall jacka i stolekar upp till 56-58 hade varit super så man kan få lite varma tröjor under. Man behöver praktiksa kläder i stallet när man sköter marktjästen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 504
Senast: Stergo
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 444
Senast: Gunnar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 928
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka