Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?
Sedan kom de upp små ex att man skulle klicka på M1 o M2, va tusan är det för knappar på Pc egentligen?

Tror nog det passar bättre till konsol..
M1 är höger Musknapp och M2 är vänster musknapp.
Ganska logiskt när man väl vet om det.
Och håller inte med dig, Skyrim har helt absorberat mig, det är vackert, har spännande quests, utmanande fighter och är fyllt av intressanta karaktärer!
Det enda som jag också har irriterat mig på är att ibland trycker jag fel och trycker R istället för E när jag ska ta upp saker i kistor och då plockar man på sig allt i kistan, rätt jobbigt när man ska plocka upp en enstaka grej och helt plötsligt bär på 2000 istället för 200!
Så ge det en chans till, är du inte van att spela på pc så kanske det tar lite tid innan du vant dig vid alla menyer och så.
Det vore synd om du missade ett sånt bra spel, av den anledningen, för för mig har Skyrim uppfyllt alla förväntningar och mer!
Det är det ett rpg, det är meningen att man ska tycka byta rustning och så är åtminstone lite roligt och alla val du kan göra runt din karaktär är en del av vad som gör spelet bättre och mer intressant, istället för att få en huvudperson som alla har skills och utrustning förbestämda.
Här har du möjlighet att välja spelstil helt och vad du vill att din karaktär ska vara bra på, min är tex mest bra på enhandsvapen, för det mesta har hon en i varje hand, men hon kan en hel del magier som hon använder ofta genom att byta ut ett av hennes svärd, så kan hon varva att slänga iväg magier och hacka med svärdet.
Hon är också bra på tex smithing, speech, restoration och lockpicking som jag tycker löjligt roligt, i jämfört med lockpicking systemet i Oblivion.
Några bra tips på saker som jag använder hela tiden, är att när du får ett uppdrag och inte vet vad du ska, tryck J så du kommer in i din Journal och välj uppdraget du vill göra genom att klicka på det, håll sen muspekaren över uppdraget och tryck sen M, då visas det på kartan vart du ska.
Sen kan du snabbvälja de vapen, potions, magier och shouts mm du oftast använder genom att välja dem som favoriter, gå in i menyn och klicka F.
Sen när du är i strid och behöver en potion eller byta från ditt vapen till en magi, så trycker du på Qtangenten på skrivbordet, så har du alla dina Favoriter där.
Spara ihop till ett hus fort, där kan du lagra saker som du inte behöver ha med dig hela tiden, potions som du hittar men vill spara lite på, all ore eller ingots som du behöver för att göra bättre rustningar och vapen, ingredients som du gör egna potions av och allt annat som du inte vill sälja.
Bär alltid med dig en pickaxe, för runt om i världen, både i grottor och utanför så finns det orevains som du kan få olika typer av ore ifrån, som du också kan köpa men det är rätt dyrt.
Om du har din pickaxe med, annars kan du inte utvinna något.
Om en fight skulle visa sig för svår kan du mitt i ställa ned svåighetsgraden under Settings - Gameplay.
Kanske är en bra idé att göra det i början tills du har vant dig vid spelkontrollerna?
Som sagt jag hoppas du hittar vad som gör Skyrim bra, annars är det nog bara inte ett spel för dig helt enkelt, för smaken är som baken.
Nu ska jag spela lite, jag har en drake eller två att döda!