Bukefalos 28 år!

Vad ser ni? (hältfråga, film)

Domino_s

Trådstartare
Att hästen är knackig och ska till en veterinär det finns det inga tvivel om, tid ska bokas på måndag.. Men jag kliar snart hål i huvet för att försöka lokalisera vart skiten sitter. Mest är jag inställd på höger bak, ibland tycker jag vänster fram och ibland höger fram..

Fick hjälp av min pojkvän att filma igår, tyvärr är det dåligt underlag men det enda som finns att tillgå, och ignorera "inspänningen", hittade inte mina riktiga så det fick bli en nödlösning bara för att hon inte skulle fara som en vilding..

http://www.youtube.com/watch?v=oRLKxRahO1k&feature=youtu.be

Har en film från vänster varv och fler i höger om det är av intresse..

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Massor som har tittat, är det verkligen ingen som kan komma med nån input..:(

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

jattesvart att se... men jag vill saga vanster fram och ganska hogt upp... alltsa, det ar en "liten" storning sa skitsvart att se vad som ar underlaget, vad som ar orenheten o var den faktiskt sitter. Troligen darfor du inte fatt nagra svar :/

hoppas vetten hittar det snabbt o latt och att det ar latt atgardat.
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

jattesvart att se... men jag vill saga vanster fram och ganska hogt upp... alltsa, det ar en "liten" storning sa skitsvart att se vad som ar underlaget, vad som ar orenheten o var den faktiskt sitter. Troligen darfor du inte fatt nagra svar :/

hoppas vetten hittar det snabbt o latt och att det ar latt atgardat.

Tack för ditt svar!

Jag har också klurat på vänster fram, känns som om den hänger ihop med höger bak. Det vore ju inte första gången i världshistorien som det har blivit en diagonalhälta.. Överlag tycker jag att hela hästen både ser och känns skum, men kan som sagt inte sätta fingret på vad problemet sitter..:(

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

haltor ar ju en hel bok... supersvart om hasten inte ar av den overdrivet tydliga typen och om det inte finns varme/svullnad/nagot annat man kan kanna tydligt. Kan det kanske vara muskulart? Jag kommer inte helt ifran kanslan att det sitter "hogt upp", men det ar ju bara en spekulation. :s Har hon jamn rorlighet om du lyfter upp hovarna eller kan du kanske kanna en lasning/olikhet pa sa sett? -inte bojprov!!!- Utan bara plocka upp hovarna en efter en och se om hon ar jamn eller om det finns nan olikhet? Det kan indikera en lasning om det kanske ar problemet... (och nej jag ar ingen veterinar och tror inte jag kan stalla en diagnos! hahaha.. bara vanliga tips som kan ge en lite mer kott pa benen/mindre grubbel)
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Ja att hästen är ofräsch är tydligt. Jag tycker det ser ut som vänster bak och höger fram.
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Min första reaktion var en frambenshälta. Hö fram. Men underlaget är svårt och en sån diffus hälta/obehag kan ju härröra från nästan vilken kroppsdel som helst.
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Ni verkar lika förvirrade som jag, men jag tror också att det sitter högt.

Jag tror inte att det sitter muskulärt, jag är själv massör och går igenom henne regelbundet. Men man ska aldrig säga aldrig, men just i detta fallet tror jag att det är ett veterinärt problem.

Tack för allas svar!

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

lol, det verkar vara det enda som far fler an en rost ;) hall oss uppdaterade med vad vetten sager... och igen, hoppas det ar nagot litet och latt lost!
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

lol, det verkar vara det enda som far fler an en rost ;) hall oss uppdaterade med vad vetten sager... och igen, hoppas det ar nagot litet och latt lost!

Haha... ja, det enda vi kan vara överens om är att det sitter högt och är jättesvårt att hitta..O_o

Jag hoppas nu att jag får en tid snabbt så vi får reda på vad det är, tyvärr är hästen sån att hon skulle förmodligen se lika glad ut för en ridtur med 3 brutna ben.. Hon klagar inte i onödan utan döljer väldigt mycket..:(

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Jag fick det till höger fram i höger varv och vänster fram i vänster varv. Så klokare vet jag inte om jag blev :angel: Men får också känslan av att det sitter högre upp.
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Jättesvårt att se,men jag tycker på andra filmen att det ser ut att vara något knas från bogen..

Ser ut som något stel över hela ryggen/länden också,men om du är massör och inte känner något konstigt så vet jag inte...

Som sagt,svårt att se,tycker att hältan sitter anorlunda i höger och i vänster varv,men samtidigt lite "stapplig" på alla fyra..

Ingen fångkänning eller fästingsjukdom får vi hoppas iallafall.
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Det är verkligen svårt att se på vissa. På min trodde alla att det satt i bogen. Nja hovledsinflammation som bedövades fram.
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Jag tycker att det ser ut att vara VB även efter att ah sett denna film, ganska högt upp. Lurigt det där, svårt att se..
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

Höger fram i höger varv, vänster bak i vänster varv. Tror inte jag heller gjorde dig klokare tyvärr. Lycka till hos vet!
 
Sv: Vad ser ni? (hältfråga, film)

När jag tittar på filmerna ser jag först en hälta vä fram och sä ser jag en bak, så jag blev lika förvirrad som du. Men, min första spontana reaktion är att det faktiskt sitter i ryggen. Någonstans... Jag är absolut ingen expert. Men högt upp kan jag nästan slå vad om att det sitter.

// Anna
 

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 275
Hästvård Min nordsvensk gör något jag inte sett tidigare med huvudet. Sambon berättade för några veckor sedan att han sett henne göra så, och...
Svar
13
· Visningar
2 500
Senast: Andrii
·
Hästvård Jag behöver lite input... Jag har en häst som jag haft sedan sommaren 2011. Fram tills sommaren 2012 var det inga som helst problem...
Svar
4
· Visningar
1 801
Senast: lomuxx
·
M
Hästvård Efter diskussion i en annan tråd där jag la in denna filmen så måste jag undra vad ni andra ser egentligen på denna hästen. Ser någon...
2
Svar
31
· Visningar
6 217
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp