Vad signalerar Bukes nicks?

Sv: Vad signalerar Bukes nicks?

Enkelt! Även om du inte berättat, så hade jag gissat på att du älskar tigrar :)

Honung, kan inte bestämma mig om du är mjuk och len eller riktigt klibbig :D

Jag tycker mitt nick signalerar rätt så tydligt vem jag är.

När jag skulle välja så kom jag inte på något bättre. Så det fick bli matmissbrukaren eftersom det var det jag kände mig som, och fortfarande är. Tyvärr.

Och jag hade gärna bytt nick egentligen, men samtidigt har jag haft samma nick sen 12-13 år tillbaka så det får hänga med. Rumpnissen kallade mina vänner mig i skolan en kort tid för jag var så frågvis. Idag hade jag nog velat ha något som uppfattas som lite mer seriöst ;).

Jag kan inte låta bli att bli lite ledsen varje gång som jag ser ditt nick :(
Vet inte hur illa det är, men det låter sorgligt iaf.

När jag ser ditt nick så tänker jag på Tingeling i Peter Pan. Du är en liten kvick varelse (kanske inte med vingar, men nästan). Det passar dig att ha fullblod :D

Haha, njaa.. inte riktigt! ;)
Den korrekta stavningen är Nixëhén - kanske gör viss skillnad för hur det uppfattas. ^^

Haha. Så länge du tänker på en sådan fin rumpa som jag har, så får det väll vara helt ok ;).

Det finns bukare som gjort (och kanske fortfarande finns och gör) ännu värre associationer.

Haha, njaa.. inte riktigt! ;)
Den korrekta stavningen är Nixëhén - kanske gör viss skillnad för hur det uppfattas. ^^

Jag undrar vad det betyder och hur det uttalas varje gång jag ser det :o

KL
Mitt nick är pappas smeknamn på mig som barn och ibland även som vuxen om han av nån anledning är lite extra ömsint eller om jag är ledsen. Mao, Gimlan är väldigt mycket jag :D

Ibland funderar man på varför vissa personer valt ett visst nick. Efter hand lär man sig lite hur personen bakom nicket är.

Här nedan är min namne, den svarta afghantiken hette Cassandra. I ett märkligt ögonblick när min mamma var full (hon var lite speciell) så kallade hon Cassandra för Sassiball, och hennes nya smeknamn var givet :D

184479_10151214376579426_1237876116_n1_zpsb2c2fe21.jpg

bigganl signalerar bara vad jag heter. Tråkigt kanske, men enkelt. :)
(Ville heta bara Biggan som jag gör annars, men det var upptaget så jag bara lade till första bokstaven i efternamnet)

Ibland funderar man på varför vissa personer valt ett visst nick. Efter hand lär man sig lite hur personen bakom nicket är.

Jag hade en honungsburk som pennburk bredvid datorn när jag registrerade mig på nytt efter att ha glömt mina gamla stallet.com-uppgifter.
Inga som helst avsiktliga tankar, signaler eller associationer bakom namnet - dessa får andra ta ansvar för. :D

(och awww :love: ...jag är uppväxt med en afghanhund i hemmet )

Men det är väl ett jättebra nick tycker jag.

Såhär i efterhand har jag tänkt att varför har man inte egentligen sitt riktiga namn, har ju inte precis något att dölja. Men av någon anledning vill jag inte byta.

Gimlan, ditt val av nick var gulligt :)

Det kan ju vara skönt att det inte blir femhundra träffar på buke när någon googlar ens namn, tänker jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka