Vad signalerar Bukes nicks?

Sv: Vad signalerar Bukes nicks?

Jag har mitt riktiga namn som nick. Det beror på att jag har samma användarnamn nästan överallt jag har konton på internet. Jag orkar inte skriva upp alla inloggningsuppgifter, så jag har samma nick och en variant av lösenordet typ överallt. :)

Så det betyder väl ingenting speciellt egentligt.

Och för att svara på ursprungsfrågan.
Luff var en envis, rund, snäll, busig, charmig fjording som jag fick när han var tre, oinriden och nykastrerad. Mååånga tossigheter upplevde vi tillsammans och min moster sa en gång då vi kom flängande på en barbackatur mitt i lingonplockningen att hon aldrig sett ett djur som var så lik sin matte.
Så Luff är jag. Att folk missuppfattar min könstillhörighet är ett plus.

Jag har mitt riktiga namn som nick. Det beror på att jag har samma användarnamn nästan överallt jag har konton på internet. Jag orkar inte skriva upp alla inloggningsuppgifter, så jag har samma nick och en variant av lösenordet typ överallt. :)

Så det betyder väl ingenting speciellt egentligt.

Har du aldrig fått otrevliga mail/pm etc från anonyma fegisar som känner/tror sig känna etc dig irl?

*Kl*

Jag brukar kalla mig Covergirl men det var upptaget så jag fick lägga till Lady. Har använt det rätt länge och idén kom från en låt med Melody Club. Inte för att jag är ett särskilt stort fan av Melody Club men just namnet gillade jag :)

Hahahahahaha, nej faktiskt aldrig. Och jag kan nog vara rätt så provocerande med min ärliga öppenhet. ;)

Det var EXAKT det jag tänkte på, du brukar vara så pass öppen/ärlig/självutlämnade att det borde locka den störste fånen att ge ett tjuvnyp :D
Fega fjantar brukar nappa det anonyma tillfället om de får chansen MEN det förutsätter att de inte gillar en. Du har kanske inga ovänner ;)

kl

Jag har aldrig haft någon tanke på att signalera något med mitt användarnamn. Jag valde det för att 1. det är en titel på en av älsklingslåtarna med världens bästa band (eller tja, låten heter egentligen Stormkast #1), och 2. jag suger på att hitta på nicknames. Heter Stormkast lite här och var, och det gör mig absolut ingenting att det kan kopplas till mig som person, jag har ändå varit helt öppen med både för- och efternamn sedan typ dag ett här.

Däremot valde jag att byta från mitt första användarnamn just för att det kunde signalera något. Jag hette Violator då, eftersom jag avgudade Depeche Mode över allt och alla på jorden, och i takt med att den där intensiva kärleken svalnade av lite ville jag inte heller skrika ut dM-fan med namnet.

Kan inte minnas att jag tänker något särskilt när jag ser andras användarnamn, det är bara ett namn jag förknippar med en avatar och i vissa fall vissa åsikter, intressen och hästar, men that's it.

Det var EXAKT det jag tänkte på, du brukar vara så pass öppen/ärlig/självutlämnade att det borde locka den störste fånen att ge ett tjuvnyp :D
Fega fjantar brukar nappa det anonyma tillfället om de får chansen MEN det förutsätter att de inte gillar en. Du har kanske inga ovänner ;)
Jag vet inte. Jag kan inte svara på varför jag inte stött på några sådana personer. Någon gång har jag fått gliriga PM, men då har det skickats från icke-anonyma användare.

Jag antar att det helt enkelt inte finns så många "fega fjantar" som vill ge mig några tjuvnyp på Buke? Men jag stöter inte på så många sådana IRL heller och där är ju stället jag verkligen är provocerande och jobbig i så fall. Här på Buke inser man ju inte exakt hur högljudd jag är och hur mycket plats jag tar. ;) :o :p

Den visades på högstadiet iaf här i Uppsala, en isländsk film. Där säger de bland annat "Tungur knivur" vilket jag och min syster tyckte var hysteriskt roligt :D Jag kallas för Ninna normalt och när vi anammade de där ur-en så blev det Ninnurur :D Syster fick heta Ciurur (Cia). Ja, vi har ganska kass humor ibland :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka