Vad signalerar Bukes nicks?

Tingeling

Trådstartare
Vad tänker ni på, när ni ser någons nick?
Alltså helt förutsättningslöst, utan att veta något om skaparen av nicket.
Tex mig, Tingeling, vem gömmer sig bakom nicket?
Jag tänker tex på att Lovisaeleonora är för mig någon som är lite finare av sig, lite drottninglik, sådär.
Görel, en klok dam (vet ju inte ens om det är en dam),
Ameo, kan ha lurats av färgen på avataren här, men en liten rar person.
Nu tog jag bara några moderatorer för att använda som exempel,
men ni fattar va? Och naturligtvis så är ju Golit alltid Golit :D

Sv: Vad signalerar Bukes nicks?

MITT nick signalerar ju någonting ganska tydligt!

Annars så tycker jag att de flesta nicken inte signalerar någonting alls, egentligen.

Jag säger inte att folk är feg, men generellt så vill man nog inte "stå till svars" för, eller "lämna ut sig", liksom.

Av goda skäl kanske, för jag vet ju att man blir angripen direkt.

Så jag brukar inte tänka så mycket på det.

Som ett exempel så kan jag säga ett nick som jag har funderat på vad det kan signalera, som är lite mera "känt", det är den där "bläckfisken"! Det funderade jag på tidigare men jag kom ALDRIG underfund med vad det möjligen skulle kunna signalera!

Nej, alla signalerar kanske inte, eller så sitter det bara i betraktarens ögon.
Bläckfisken har jag inte sett till ?
Men håller med om att det kan väcka en nyfikenhet.
Ja, du är väl helt enkelt en trevlig person då? ;)

Jag vet inte vad mitt nick signalerar, men jag visste inte vad jag skulle välja när jag registrerade mig. Och då kommer Got2b´s hårprodukter upp i tvrutan och jag tänkte att "what the hell!" Vi tar det!:p

Idag hade jag döpt om mig, men samtidigt blir det kanske förvirrande! Därför byter jag inte heller avatar:p

Jag vet inte.. Hm, det finns vissa nicknamn jag gillar och ett av dem är "skogstrollet" (det vill JAG heta) ;-)...En del provocerar lite, en del är gulliga, men de betyder inte så mycket innan man läst lite i trådar och lärt "känna"personerna bakom.

Själv hatar jag mitt eget nick:o. Skulle så gärna vilja byta till något mer passande för mig ( visst gillar jag makaroner, men sen då?:D)...Skulle kunna tänka mig ett nick med mer kärlek, vackert eller fint namn istället :)

*kl*

Tycker inte nick signalerar något särskilt, egentligen. Har aldrig funderat på vad folk har för koppling med sitt nick, förutom dom som har hela sitt namn som nick :D

kl

Mitt nick signalerar hur jag är...full med fulspel och trix. Det jag vill ha gör jag vad som helst för å få. Men visar ibland även en trevlig sida mot vissa personer:p

Miran är en av mina huvudpersoners mamma häst som min egen gamla häst var förebild till ...:)

Vad roligt att läsa om varför en del nick kommit upp.
För mig betyder ditt nick att du är en tävlingsmänniska, någon som "måste vinna" även om det inte är direktöversatt, så tolkar jag det så.
Men så har det hela tiden bara handlat om schampo! :D

Mitt nick har hängt med mig sen gymnasiet, det handlar om min fascination för tigrar, kort och gott. =)

Jag kan inte tänka på något annat nu än att du står och kokar mängder av makaroner :D :D :D
Men det försvinner nog tills nästa gång ;)

Ralli, Ralli, Ralli.......vad kan det betyda?
Tror att det är ett namn på något kärt?

Detta är ju ett klockrent nick!
Kan bara missförstås om det inte är en häxa som har det ;)

Ridinglady får mig att tänka på en ridande fin dam,
så där har du lyckats :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka