Vad signalerar Bukes nicks?

Sv: Vad signalerar Bukes nicks?

Det kan ju vara skönt att det inte blir femhundra träffar på buke när någon googlar ens namn, tänker jag.

Så tänkte jag när jag skaffade mitt konto. Jag ville inte använda mitt vanliga "internetnamn" för om man googlade det fick man upp min dåvarande blogg som jag skrev flitigt i. Så jag fick komma på något annat jag tyckte om, så då blev det McFlurry :D

Jag är en gammal blandrastik. Skulle inte gå igenom en besiktning, får inte ställas ut, är ändå inte tillräckligt snygg. Men är tämligen trygg och erfaren.

Funderar ibland på att ändra avatarbilden till en hund jag faktiskt har, men jag har just nu en hane, så det känns fel.

Jag gillar ditt nick! Hyacinth är min favoritkaraktär:) Ingen kan svara så kompetent i telefon som hon. Detta gör att jag blir glad när jag ser inlägg från dig:)

Jag är en "av och på" bukare och har haft ett gäng olika nick. När jag låg inne på sjukhus kom jag på att Bukefalos är ett fantastiskt ställe att slå ihjäl tid på varpå det blev ett nytt nick. Jag läste just då "Markurells i Vadköping", stavade fel när jag skulle skriva Markurell men det såg så pass bra ut att jag körde på!

Jag tycker om din tolkning av mitt nick :)
Även om jag inte är riktigt lika späd som älvan ;)

Oj! Inte en aning! Vad betyder det? Är det isländska?
Aha! Du har islandshäst!!!! Som heter så?

Äh, det är inget att känna sig ledsen över.
Det är bara en del av mig men visst är det inte det vackraste man kan kalla sig, men när jag tog det så fanns det inget mer vettigt i mitt huvud än det.
Idag hade jag kanske valt ett annat.

Cirkus, när jag ser ditt nick, tänker jag på en glad, snäll och rolig person!

Trodde Gimlan var namnet på något av dina djur.
Men nu när jag vet så är det ännu sötare :)

Jag tokdiggar Simple Plan, jag gillar deras låt astronaut och jag förknippar mig själv med denna mening, som finns med i texten:
So tonight I'm calling all astronauts
All the lonely people that the world forgot

Sassiball låter fräckt tycker jag! Snabb och tuff!
Kul grej hur namnet kom till :)

Jaha! Så enkelt! Biggan alltså! Tänk vad det där L:ET ställde till det i mitt huvud :)

Hyacinth hade jag lätt kunnat heta!
Min svärmor kallar mig för det! Hon tycker jag är så lik henne!
I sättet alltså ;)

Det går ju inte att missuppfatta ditt nick, mer än att man funderar på om du är en människa eller hund :D

Och dig tänkte jag direkt på en person som har högt flygande planer för livet!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka