Vad ska hästen kunna innan den är färdigutbildad?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Miss Princess
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 745
M

Miss Princess

Jag undrar vad den unga hästen ska kunna innan man säger att den är färdigutbildad och vid vilken ålder är den det?

Sv: Vad ska hästen kunna innan den är färdigutbildad?

färdigutbildad behöver den ju aldrig bli ;) utbildningen fortsätter ju hela tiden ;) pricis som med oss ryttare ;)

allting kan alltid bli bättre. målen sätter vi själva.

Sv: Vad ska hästen kunna innan den är färdigutbildad?

En häst är aldrig totalt färdigutbildad & det är olika från ras till ras när man tycker att de är klara.
Jag tycker att hästen ska kunna skolor såsom öppna, sluta, skänkelvikning, framdels- & bakdelsvänding, kunna gå i alla gångarter & lite olika tempon, gå i form.
Nu var det ett litet småplock, sen finns det självklart massvis med andra saker som man kanske vill ha i hästen innan man tycker att den är färdigutbildad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 667
Senast: Edla
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
997
Senast: skogaliten
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023