Vad ska jag bli???

Nja, den är som laborant inom pappersindustrin, minst sagt smal....
Skulle nog kunna jobba inom butik eller restaurang, och ja helst av allt något serviceyrke tror jag.



Tror inte man får det här, utan då är det AF som fixar utbildningen och där kvalar jag visst inte just nu. Har haft funderingar på någon form av chaufförsutbildning tidigare

Skulle du kunna tänka dig att fortsätta med laboratorietekniker så
ka du kolla om kommunen där du bor behöver personal som är van vid kemiska analyser på vattenverk eller reningsverk ? De jobbar dagtid och du har ju både utbildning o erfarenhet från pappersbruket ?
 
Skulle du kunna tänka dig att fortsätta med laboratorietekniker så
ka du kolla om kommunen där du bor behöver personal som är van vid kemiska analyser på vattenverk eller reningsverk ? De jobbar dagtid och du har ju både utbildning o erfarenhet från pappersbruket ?
Det skulle jag kunna tänka mig, men utbildning var enbart fokuserad på just kartong och massa-provning :o Var få kemiska analyser, det sköttes av kemi-ingenjörerna...
Men helt klart värt att kolla upp ändå ;)
 
Bli något inom säkerhet eller krisberedskap? Det är inte rymdforskar-kompetens på det precis. Du ska vara lite dystopiskt lagd, ha lite fantasi och bygga scenarion vad som kan ske och vad man kan göra åt det. Typ så.
DET lät skoj, jag gillar att planera och organisera. Bygga upp scenarier kan jag säkert göra lätt :D:D:D
 
Det skulle jag kunna tänka mig, men utbildning var enbart fokuserad på just kartong och massa-provning :o Var få kemiska analyser, det sköttes av kemi-ingenjörerna...
Men helt klart värt att kolla upp ändå ;)

Så vitt ja vet så testas dricksvattnet i flera steg, några prover som tas skickas dessutom vidare till externa labb för kontroll av evt. bakterie, virus etc som ej får förekomma i vattnet. På reningsverkssidan tas många prover från olika bassänger för att man vill kontrollera att rätt mängd kemikalie är tillsatt så att man får de resultat man måste ha innan vattnet till slut släpps ut helt renat igen. Ibland gör det olika ”provkörningar” för att testa nya produkter och hitta den optimala doseringen för att nå nya regelverk samt minska kostnaderna.
 
Det skulle jag kunna tänka mig, men utbildning var enbart fokuserad på just kartong och massa-provning :o Var få kemiska analyser, det sköttes av kemi-ingenjörerna...
Men helt klart värt att kolla upp ändå ;)
Helt klart värt att kolla upp tycker jag! Att du inte kan exakt hur deras labb fungerar spelar nog ingen roll, vem kan det innan de har varit där liksom??
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 622
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 631
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp