Vad ska jag bli???

Nja, den är som laborant inom pappersindustrin, minst sagt smal....
Skulle nog kunna jobba inom butik eller restaurang, och ja helst av allt något serviceyrke tror jag.



Tror inte man får det här, utan då är det AF som fixar utbildningen och där kvalar jag visst inte just nu. Har haft funderingar på någon form av chaufförsutbildning tidigare

Kanske skicka ansökan till de större klädkedjorna? Eller knalla in med cv?
 
Det låter som ett yrke (dekoratör alltså) som är ganska stark konkurrens om idag :crazy: Kan tänka mig att de prioriterar de som har läst på någon design skola eller liknande. Jag hade älskat något sånt jobb men hu, jag är tämligen säker på att det är eftersökt.
Det låter som ett yrke (dekoratör alltså) som är ganska stark konkurrens om idag :crazy: Kan tänka mig att de prioriterar de som har läst på någon design skola eller liknande. Jag hade älskat något sånt jobb men hu, jag är tämligen säker på att det är eftersökt.

Kanske det. Jag tänkte kanske mer butikspersonal generellt.
 
Matbutiker kan också ha roliga tjänster. Jag läser det som att det är byta jobb du främst vill Texas, inte utbilda dig 5 år på högskola?
 
Kanske skicka ansökan till de större klädkedjorna? Eller knalla in med cv?
Klädaffär är nog tyvärr inte av intresse, iaf inte för arbetsgivaren... Är nog inte tillräckligt trendmedveten för det :p
Har sökt inom handel annars, men inte fått napp än. Iom att jag nu kan få möjlighet att göra praktik inom det område jag önskar så ökar såklart chansen att få visa vad jag kan och få in en fot.
Annars upplever jag att åldern till viss del ställer till det, i stort i samtliga fall har tjänsterna gått till personer som är hälften så gamla som jag...:o
 
Matbutiker kan också ha roliga tjänster. Jag läser det som att det är byta jobb du främst vill Texas, inte utbilda dig 5 år på högskola?
Japp, jag behöver ha ett arbete där jag kan jobba heltid, alternativt fler deltidsarbeten.... Drömmen vore att kunna fortsätta i stallet OCH komplettera med annat/andra jobb, men det blir nog svårt.
Och nej, studier går ju bort pga tidigare nämnda skäl, iaf heltid. Läser gärna vid sidan om, det har jag gjort tidigare upp till 50% och det har fungerat bra
 
Känns knappast som ett jobb jag kommer att kunna få, oavsett ;)
Finns lättare jobb! Jag fick mardrömmar när jag jobbade med det. Bygg en dator med relä, sen kontrollera att det analoga programmet du har byggt inte ger några konflikter eller farliga lägen.
 
Men hon behöver inte jobba som samordnare för signaler! det är inte realistiskt för någon! det är ren galenskap!
Det är väl knappast galenskap, ingen har påstått det. Jag bara tänker att när man ger ett tips så bör man ju fundera över om det låter som något som passar personen som frågar. Jag menar, jag älskar mitt jobb men skulle inte tipsa om det eftersom varken utbildningen eller vägen dit låter som nåt som vore lätt görbar för TS.

Jag förstår att det känns kul att få namedroppa vad man kan ;) men det ska ju vara till nytta för TS också.
 
Finns lättare jobb! Jag fick mardrömmar när jag jobbade med det. Bygg en dator med relä, sen kontrollera att det analoga programmet du har byggt inte ger några konflikter eller farliga lägen.
Oavsett, så lär det knappast vara vad jag kan jobba med. Känns som alldeles för mycket att kunna för att kunna få praktik på ett sånt yrke
 
Bli något inom säkerhet eller krisberedskap? Det är inte rymdforskar-kompetens på det precis. Du ska vara lite dystopiskt lagd, ha lite fantasi och bygga scenarion vad som kan ske och vad man kan göra åt det. Typ så.
:rofl:
Flåt men din beskrivning lät lite rolig, typ man ska vara en orolig typ som kommer på alla möjliga katastrofer :up::D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 579
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
608
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 036
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp