Vad ska jag bli?

miumiu

Trådstartare
Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig?

Lite "kort" info om min bakgrund då:

- Har en magister i musikvetenskap (och således inget CSN att bränna på någon lång utbildning)
- Jobbar som gravör idag, främst mot industri. Sitter mycket i Office och olika redigeringsprogram, men är i grunden en extremt oteknisk människa. Hatar ny teknik, men tycker bildredigering och sånt är rätt kul.
- Har tidigare jobbat som djurvårdare, hästskötare/groom, inom skola som ämneslärare i hästkunskap (vill absolut INTE jobba inom skola igen), i skivbutik, i bar, som croupier på nattklubb, skribent för onlinemagasin mm mm. Rätt så spretig bakgrund mao.
- Vill inte ha ett tekniskt arbete eller ett jobb med för stora sociala kontaktytor. Är lite folkskygg. Är världens uslaste pedagog så inget jobb där andras prestationer är avhängda vad jag kan förmedla för kunskaper. Är däremot bra på att organisera och strukturera så saker blir snyggt och prydligt.
- Minst 35k innan skatt
- Ska gå att plugga sig till på distans medan man jobbar
-Inte för knepiga arbetstider, gärna kontorstider

Så, bomba gärna på med era bästa idéer och tips!
 
Spontant så skulle jag vilja fråga om musikvetenskapen. Finns det något där som lockar? Vad arbetar dom med som läst samma som du?
 
Spontant så skulle jag vilja fråga om musikvetenskapen. Finns det något där som lockar? Vad arbetar dom med som läst samma som du?
Njae alltså tyvärr. Dom flesta som jag pluggade med är antingen musikpedagoger eller typ forskar (eller jobbar med nåt helt annat). Det var superintressant att läsa men ett riktigt karriärsmässigt dåligt val.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ni som flyttat långt..
  • Sytråden del 4
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp