Vad ska jag göra me alla degusar?

T

TesseToken

Jag har ett litet problem.... :smirk: ....för ett par år sen skaffade jag mig 2 degusar, sen 3 till. Jättesöta å goa, men nu känner jag att det finns så mycket annat som kräver min tid. I vintras dog en utav dem :( , så jag hade 4 kvar. OK, tänkte jag, dom är runt 3-4 år gamla allihopa, å degusar blir inte äldre än 5-7år. Men så i mars blev dom plötsligt flera. 3 små sötnosar tittade glatt ut, och jag kunde konstatera att jag hade en hane och en hona i samma bur. Jag satte ut annonser här och i lokala affärer, men utan resultat. Så nu sitter jag här med 7 degusar igen. Har inte hjärta att avliva dem heller. Vad kan jag göra? Nått förslag? :confused:
 
Sv: Vad ska jag göra me alla degusar?

jag känner en tjej som tar hand om andra djur och säljer dom, men du måste betala henne å får inga pengar när hon sålt dom. hon lurade mig lite..pm:a om du vill ha hennes mail.
 
Sv: Vad ska jag göra me alla degusar?

Men det finns ju massvis med sidor på nätet där du kan annonsera. Sedan kan man alltid kontakta sin djurskyddsförening och höra efter...Sedan kan man fråga runt på div zoo affärer om dom vill köpa in/få några st.

Ang ovanstående inlägg om en tjej som tar hand om djur...ställ dig tveksam till detta...anledningen är att skribenten skriver * hon lurade mig lite*..Sånt är inte shysst enligt mig.
 
Sv: Vad ska jag göra me alla degusar?

kan man inte hitta bra hem åt sina djur tycker jag att det ligger i djurägarens ansvar att avliva dem, så att de inte far illa.
 
Sv: Vad ska jag göra me alla degusar?

Saybia skrev:
Ge dom till nån djuraffär så kan dom sälja dom...


Vilket förstås innebär en stor risk för att djuren dels stressas på zooaffären, smittspridning på zooaffären (ohyra är väl allt annat än ovanligt på zooaffärer...) kan hamna i dåliga hem, osv.
Skulle själv aldrig ens tänka tanken att lämna in djur på zooaffär... Risken att djuren far illa är alldeles för hög.
 
Sv: Vad ska jag göra me alla degusar?

Mina djur far inte illa hos mig, och jag är mycket mån om att de kommer till bra hem, därav inte till djuraffär :crazy: Men jag har inte riktigt tid till dem...men jag ska köra en omgång annonser på nätet igen. Var ingen som svarade förra gången, och nu e de ju dessutom vuxna. *suck* Jag anser att om man en gång har tagit på sig ansvaret och skaffat djur, får man antingen ta hand om dem eller se till att nån annan gör det. Jag kan inte avliva dem bara sådär. :smirk:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 732
Senast: Maoam
·
Katthälsa Hej! Ska försöka göra en lång historia kort. Jag har två katter, hane 3 (snart) år och hona 7 år. Dom endast ätit blötfoder (Mjau)...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Sasse
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 598
Senast: Sand
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp