Bukefalos 28 år!

Vad ska jag göra med mitt ex?

Camisado

Trådstartare
LONG story:
För en vecka sen blev jag rå-dumpad av killen jag träffat under 5 månader. Vi har varit av och på flera gånger på grund av att jag först skulle flytta men det inte blev så, och sen för att han har slitits mellan att vilja vara singel eller vilja vara med mig. Innan jul hade vi inte haft sex på en månad pga en operation, vilket gjorde att bådas känslor svalnade en hel del och vi pratade om att göra slut, men sen bestämde oss för att ge det en ny chans när vi sågs igen efter nyår. Jag var övertygad om att det var över och var ganska okej med det, men nu den senaste månaden har det märkts att han försökt så himla mycket för att det ska funka. Jag har umgåtts mycket mer med hans vänner och även träffat hans pappa.

Men för två veckor sen började jag märka att allt inte stämde, han störde sig på allt jag gjorde, skrev aldrig först och ville inte ses lika ofta. Så för en vecka sen tog jag upp det och frågade i fall han fortfarande var kär i mig och han sa att han funderat på det och försökt men nej. Känslor kvar, men inte kär. Problemet är ju dock att under denna månaden har jag blivit nykär i honom och blev helt förkrossad när han berättade att han inte såg en framtid för oss. Dock var vi aldrig en klockren match och även fast jag hoppades på det visste jag att det skulle ta slut förr eller senare.

Vi bröt kontakten helt för att det skulle vara lättare för mig. Denna veckan har varit ett rent helvete dock och jag har gråtit non-stop och gått ner tre kilo. Det har gått mellan ilska, bara ledsen, accepterande och sen runt igen. Jag VET ju att det är för det bästa och det finns någon där ute som jag skulle trivas mycket mer med men det är fortfarande tufft.

Nu vet jag inte vad jag ska göra dock; igår var jag tvungen att skriva ett sms till honom, och efter det pratade vi (ytterst) lite. Men allt kändes så himla mycket bättre då. Inte för att jag fick nytt hopp för oss, utan för att jag saknat att prata med honom. Vi pratade lite idag och jag kände mig helt plötsligt så jävla över honom och allt var bara lugnt. Tre timmar senare bröt jag ihop igen och blev superledsen men det gick över ganska snabbt.

Just nu är jag så himla kluven. Lurar jag mig själv om vi har någon kontakt alls? Alltså ett sms här och där, inte umgås eller prata i telefon varje dag. Kan mina känslor faktiskt svalna helt och hållet även fast han finns där på ett litet hörn? Det känns som att det skulle funka men jag kan mycket väl bara vara i förnekelse. Brukar vara jävligt snabb på att komma över saker/människor men vill inte att detta ska bli undantaget.

Hjälp? Aldrig blivit dumpad förut. :(
 
Med tanke på hur otroligt dåligt du mår, du har inte funderat på att prata med någon psykolog/kurator eller annat proffs? Ingen grej är för liten för att ta upp med en sådan och de kan säkert hjälpa dig att reda ut det hela.

För egen del blir det lättast om jag skriver ner allt, gärna skriver ner VAD jag saknar och varför. Tex har jag tidigare fått för mig att jag saknat ett ex, men när jag funderade lite mer och var brutalt ärlig mot mig själv så insåg jag att jag bara saknade att ha någon, inte specifikt honom, det var närheten jag saknade, inte den specifika personen. Med den insikten så blev det också mycket lättare att släppa allt och fokusera på vettigare saker, som att ta hand om sig själv :)

Sedan kan det ibland ta en jäkla tid att komma över någon. Det är inte fel. Det kan få vara så ibland. Det kan få vara så med en person även om allt brukar vara över på en halv dag med andra. Försök att andas och ta hand om dig själv så löser det sig, på något vis. Ät bra, försök sova ordentligt på nätterna, sköt jobb/plugg om du har sådant och försök umgås med personer du trivs med.
 
Har gått över det här massor av gånger med mina klasskompisar som pluggar en utbildning som innehåller väldigt mycket psykologi/reflekterande osv. vilket har hjälpt otroligt mycket. Eftersom att jag själv inser att vi inte var en "match made in heaven" och att jag inte trivdes så jättebra i relationen egentligen så är jag ganska säker på att jag mest saknar att ha någon. Att vara någons favorit liksom. Men just nu känns det som att jag aldrig kommer kunna bli kär i någon annan ändå, och jag förstår att jag kommer behöva vara ensam ett bra tag innan jag är redo att träffa någon ny. Dock vet jag inte om jag kommer klara det bättre om jag klipper kontakten och går under ett tag eller om jag bara ska låta känslorna svalna och våran relation dö ut/övergå i endast vänskap..
 
Min erfarenhet är att det som hjälper bäst är att kapa all kontakt. Även om det är svårt så är det lättast i längden, annars kommer man inte över den andre, nåja det gör man kanske inte ändå, men hyfsat för att kunna gå vidare iallafall. Rislen med att inte kapa all kontakt är att man inte kan gå vidare. Du behöver få sörja och sen resa dig igen.
 
Åh, först och främst kram! Det är aldrig kul att bli dumpad, jag har en del erfarenhet av att både dumpa och bli dumpad. Tyvärr på sistone mer av det senaste.

Jag satt lite i samma sits, vi träffades också under 5 månader och jag började bli riktigt trygg i det vi hade (något som ALDRIG händer..) sen stack han på jobb, vi rök ihop via sms, beslöt att nja det här går ju inte. Jag bröt all kontakt, det är enklast så tycker jag. Släppte det lite, sen kom han hem, vi träffades och Nä. Det kändes inge bra. Alls. Tror att det är för att under tiden vi inte hade kontakt hann jag liksom.. gå vidare. Känna på hur det är att bara ha mig själv att tänka på och landa själv, festa, ragga, göra misstag, ha KUL.
Klart att man alltid kommer känna någonting, men jag känner nästan ingenting nu mot för några månader sen. Det är jätteskönt. :)

Lycka till!! OCH kramar! Det kommer ordna sig :love:
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 918
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: __sofia__
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 113
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp