Vad ska jag göra??

kvarka är en väldigt smitsam och alvarlig sjukdom så ring vet omedelbart, och se till att ni inte riskerar att smita några andra hästar
 
Ring vet NU man är väl skyldig att raportera Kvarka och inga hästar får lämna eller komma till stallet.

Hoppas det går bra
 
min häst tror jag har kvarka
:rofl: Oj, då får du nog gå till farbror doktorn och säga att din häst har ställt den diagnosen.
 
Något skrämmande... Veterinären är anmälingsskyldig till Jordbruksverket (tror jag det var) vid misstänkt fall av kvarka. Det är en sjukdom som orsakar stora problem på ex. ridskolor, tävlingsstall men även för "vanliga" fritidsryttare varje år... att inte veta vad man ska göra när man tror sig veta att det handlar om kvarka är skrämmande... Ring vet. omedelbart som nån sa här innan.
 
Menar du att att hästen tror att du har kvarka eller är det du som tror att hästen har kvarka :cool:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Stoppa kvarkan är en årlig kampanj med målet att minska antalet utbrott av kvarka hos hästar. Utbrott kan medföra att anläggningar måste...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Allt talar för att Nordhallands ridklubb kan öppna sin anläggning inom kort igen. Provsvar har visat att den häst som insjuknat inte har...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bakteriesjukdomen Strep Zooepidemicus är konstaterad på häst i Norrbottens län. Sjukdomen är nära besläktad med kvarka.
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En anläggning i Västervik har fått stänga efter att kvarka konstaterats hos en av hästarna på gården.
Svar
0
· Visningar
181
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp