Vad ska jag göra??

kvarka är en väldigt smitsam och alvarlig sjukdom så ring vet omedelbart, och se till att ni inte riskerar att smita några andra hästar
 
Ring vet NU man är väl skyldig att raportera Kvarka och inga hästar får lämna eller komma till stallet.

Hoppas det går bra
 
min häst tror jag har kvarka
:rofl: Oj, då får du nog gå till farbror doktorn och säga att din häst har ställt den diagnosen.
 
Något skrämmande... Veterinären är anmälingsskyldig till Jordbruksverket (tror jag det var) vid misstänkt fall av kvarka. Det är en sjukdom som orsakar stora problem på ex. ridskolor, tävlingsstall men även för "vanliga" fritidsryttare varje år... att inte veta vad man ska göra när man tror sig veta att det handlar om kvarka är skrämmande... Ring vet. omedelbart som nån sa här innan.
 
Menar du att att hästen tror att du har kvarka eller är det du som tror att hästen har kvarka :cool:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Misstänkt kvarka hos häst i Strängnäs
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kvarka är en fruktad sjukdom med utbredd spridning både här i Sverige och utomlands. Forskare har med hjälp av DNA-tester tittat på hur...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Flera hästar har drabbats av kvarka på en ridanläggning i Ystad kommun. Vilket stall det rör sig om vill dock inte länsstyrelsen berätta.
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej, jag undrar hur många det är som har kommit igång med vaccinering mot Kvarka? Det verkar finnas ett nytt vaccin för hästar som...
2
Svar
35
· Visningar
2 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp