Vad ska jag göra åt hästen som tror att den är en gris?

JustInCase

Trådstartare
Har uteboxar med grusbotten och det fungerar bra till alla hästar utom en. Det ser ut som en svinstia varje dag och två gånger i veckan måste allt spån bytas hur man än mockar. Tror ni gummimattor hjälper? Är torv bättre än spån till den här hästen? Eller är det någon som har någon annan idé? Halm finns inte att få tag på här till vettigt pris så det är inte ett alternativ.
Blir ruinerad på spånet om det ska fortsätta vara så här. Hästen gräver dessutom gropar i sin box. Ska bygga boxar med betongplatta, men det kommer att dröja ett tag innan det är klart.

Sv: Vad ska jag göra åt hästen som tror att den är en gris?

Jag vet faktiskt inte vad du ska göra, har själv en riktig gris. Förr stod han på grusbotten, det gick inte då allt strö var vänt ner under gruset.
Nu på betong har vi provat både bädd och utan bädd i torv, det ser lika :devil: ut vilket som. Bädden behagar herren också gräva upp lite då och nu, vilket med för att hela underlaget blir som ett stort sunkhål.

Han står inne väldigt kort tid, släpps ut tidigt på morgonen och kommer in vid 20-21.00 på kvällen. Han har alltid varit sådan, grisat runt i hela boxen. Så jag hänger gärna på här om tips.

Hej!

Har inget tips att ge, de grisar jag känt har varit grisar oavsett strö, tyvärr..

/ Lavinia, som har en renlig madam

Jag tycker att torvbädd funkar bäst till min skitgris, spån blir superäckligt hos honom. Men han gräver i och för sig inte, utan maler bara runt bajset. I ditt fall blir det ju värre att hålla en bädd... Gummimattor finns att hämta gratis här om du vill prova det. Då kommer han ju inte åt gruset i alla fall...

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 029
Senast: jemeni
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade... 2
Svar
27
· Visningar
4 030
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej där! Detta gäller inte mig utan hjälper en vän :) "Jag hyr ett helt stall, det finns fyra boxar och jag har två hästar, stallet...
Svar
5
· Visningar
4 823
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik Bytte i höstas från spånpellets till torv för att pelletsen var så fruktansvärt dammig, fast jag nästan "vattnade sönder" den... 2
Svar
27
· Visningar
3 407
Senast: Bliss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka