Vad ska jag göra?

Gupello

Trådstartare
Medryttarhästen var ju med om en olycka i vintras, åkte och röntgade och då visade det sig att han hade en spricka på 8 cm på ena frambenet. boxvila 2 månader och sedan återbesök med röntgen som visar att sprickan e helt läkt men nu har det blivit en kraftig benhinnereaktion där ist. veterinären säger ssätt igång hästen och så vill jag kolla på honom om två månader. var iväg 6 veckor på praktik när jag kommer tillbaka så har det gått två månader men då vill inte ägaren åka ner på återbesök för hon tycker att han e så bra så det behövs inte.
Kan tilllägga att hon rider precis som om han vart i full kondition.
Hon vill inte ens ringa ner till veterinären och rådfråga honom. Hon fick 8000kr i ersättning av de som orsakade olyckan och så säger hon att hon inte vill betala nån ny självrisk.

Vad ska man säga till henne egentligen?

Sv: Vad ska jag göra?

Tyvärr är det nog inte så mycket du kan göra om ägaren inte tycker att det är nödvändigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 590
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 654
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 918
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka