Vad ska jag ha?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Vaccan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 881
V

Vaccan

Jag ska köpa en ny bärbar liten dator :laugh: Nu har vi bara sambons stationära och jag vill inte köpa en till sådan (tar lite onödigt mycket plats..).
Min lilla dator ska enbart vara för surfande och det ska få plats med lite bilder och musik.
Hur "stor" dator ska man ha då? Jag kan absolut nada om olika minnen och jag vet att om jag går till en affär kommer dom bara pracka på mig en onödigt stor superdator för mina mycket enkla behov (om jag säjer att jag inte vet någonting :p).

Någon som har tips? Jag tittade på två rätt snarlika datorer som skiljde nästan 2000 i pris bara för att den ena hade siffror på tangentbordet -den andra hade bara dom där som är uppe vid alla "#¤%&-tecken :crazy: Men vad spelar det för roll för mig? Jag knappar bara in OCR-nummer iallafall oftast.

Hilfe :D

Sv: Vad ska jag ha?

Varför inte en sån liten laptop på 10 tum?
Finns ju iofs ingen cd spelare men det går ju att läggga över på usb och använda så.
annars har ju Packard bell en enkel surfdator med 15,6 skär, för runt 3500kr

Sv: Vad ska jag ha?

Om anledningen till att du söker en bärbar endast är för att du inte vill ha en stor och klumpig stationär, och inte för att du faktiskt tänker bära runt på den, finns det andra alternativ. Så kallade Nettops för en väldigt liten stationer som man i många fall även kan fästa på baksidan av skärmen, eller det lite mer integrerade med All-in-one som helt enkelt är en skärm med inbyggd dator.

Ett par exempel från Dustin Home. Mest för att visa koncepten och inte direkta köpråd med avseende på exakta modellerna.
Nettop
All-in-one

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 166
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på... 2
Svar
34
· Visningar
2 233
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 733
Senast: anna_panna
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en... 2
Svar
27
· Visningar
2 974
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka