Bukefalos 28 år!

vad ska jag jobba med / utbilda mig till?

Emmahpemma

Trådstartare
ja, som rubriken. Jag har av olika anledningar fått tänka om helt i min yrkes-inriktning..
Jag behöver jobba med något som inte är fysiskt monotont eller fysiskt tungt. Det får inte heller vara stressigt.


Jag är utbildad hästskötare och har jobbat som hästskötare några år.

Jag har större delen av min yrkes"karriär" jobbat som lokalvårdare, både fysiskt tungt och stressigt...

Just nu har jag ett extremt monotont kontorsjobb. det funkar dom dagar jag har korta pass...typ tre-fyra timmar...men tolvtimmars-passen är outhärdliga...jag får så ont i min skadade nacke att jag inte är människa på flera dagar....och då kan jag ha fem såna pass på en vecka....

Jag har ingen aning om det ens finns ett sånt jobb?
Jag kommer ärligt talat inte på ett enda jobb som uppfyller läromedel kriterierna jag har..

jag tycker det mesta skulle kunna funka att jobba med. Jag jobbar för att få in pengar till att ha råd med mitt liv...råkar jobbet vara roligt är det väl bra...men inget jag förväntar mig.

Vad ska jag och min trasiga kropp jobba med?
Jag är inte heller främmande för att plugga...
 
Senast ändrad:
Sv: vad ska jag jobba med / utbilda mig till?

Vad kan du klara, rent fysiskt? Skulle kontorsjobb funka om du kunde stå vid skrivbordet t ex, och ta pauser ibland?
 
Sv: vad ska jag jobba med / utbilda mig till?

Jag fixar inte 'enbart sitta på kontoret jobb"...är ett sånt jag har nu. Vi har höjbara bord, och jag brukar försöka variera arbetsställning mycket och försöka "jympa" vid bordet...
Ett jobb som kombinerade kontorsjobb med någon form av fysiskt vore kanon. typ 60-70% kontor och resten fysiskt.
Jag fixar ju det mesta fysiskt...så länge det inte är tunga lyft...
 
Sv: vad ska jag jobba med / utbilda mig till?