Vad ska jag kalla personen jag söker?

Cherarriduracell

Trådstartare
Alla verkar ju ha olika definition av medryttare och delfodervärd, och huruvida man kan förvänta sig något av dem/ta betalt. Vad tycker ni jag ska kalla personen jag söker, för att det ska framgå att jag tänker ta betalt?

Personen får:
-Tillgång till D-ponny utb LA/LA, lätt leker runt LB hopp utan för mkt insats från ryttarens sida, mer eller mindre styr så hoppar han. Snäll och lätthanterad.
-tillgång till flera ridhus och utebanor
-skjuts till stallet varje dag
-möjlighet att rida lektion för mig gratis (har både vikarierat och haft ord. grupper på ridskola upp till LB nivå, får beröm av elever och deras föräldrar, känner även min häst väl)
-skjuts till tävlingar
-i princip alla fördelar med att ha egen häst, "utan" ansvarsbiten.
-möjlighet att träna, ser hellre att dom rider på bana än i skogen.
-lägga upp hästens träningsplan tillsammans med mig, dvs vara delaktig i upplägget.
-täcks av hästens försäkring om han orsakar personskada

Hästen kostar mig över 4500 per månad inkl allt. Jag har råd med den pengen, så det jag tar betalt av personen går till hästkassan dvs till sadel, vaccinationer och sådana utgifter man har mer sällan. Jag kan egentligen både rida och tävla själv, och jag har tiden som krävs för egen häst, så det är ingen situation där jag BEHÖVER hjälp.

Vad kan jag kalla denna person? Medryttare? Delfodervärd? "Hyresgäst"?

Och vad ärskäligt att ta? Funderar på 1 dag i veckan -> 500 kr/månad, 3 dagar/vecka 1500 kr/månad? Det är inte en "jämn del" av kostnaden, utan faktiskt mindre. Jag själv hade lätt lagt de pengarna om denna möjlighet erbjöds, men vad jag förstått så vill dagens generation helst ha betalt för att rida? :crazy:

så vad tycker ni? mer? mindre? Vad kallar man personen?
 
Sv: Vad ska jag kalla personen jag söker?

Medryttare skulle jag kalla det, helt klart. Och jag tycker att betalningen låter helt rimlig. :)
 
Sv: Vad ska jag kalla personen jag söker?

Håller med övriga, medryttare :) Och vilket lyxigt upplägg, sen :) Skjuts och gratis träning, liksom!
 
Sv: Vad ska jag kalla personen jag söker?

Medryttare skulle jag kalla det. Och håller med de andra, verkligen ett lyxigt upplägg! Hoppas du hittar någon bra. :)
 
Sv: Vad ska jag kalla personen jag söker?

ok, tack! Känns skönt att ändå ha lite medhåll med att priset är rimligt, men jag misstänker att ridskolemaffian kommer undra varför jag har som fritidsintresse att råna barn. Brukar ju bli etthimla liv så fort över femhundralappen ska betalas, för 2-3 ggr i veckan, uh. Med hästägarögon sett är det ju ett kap, typ.
 
Sv: Vad ska jag kalla personen jag söker?

Fast jag tror att det många som reagerar på att när det tas mycket betalt och man får väldigt lite. Hästen kanske är väldigt svår/illa riden, samtidigt som man ska ta sju stallpass, inte får träna, helst bara ska skritta i skogen och ändå ska vara på Minst GP nivå i dressyren. Typ...
Eller det är väll sånt jag hört det klagas på i alla fall.
Däremot tycker jag inte att det är fel att ta betalt av Sin medryttare om det man ger (viss frihet, möjlighet att träna osv osv) motsvarar vad man tar i betalning. För ditt upplägg tycker jag nog att du skulle kunna ta mer om du kände för det, det är ju en jätte möjlighet för någon tjej/kille som vill träna seriöst men kanske inte har råd, ointresserade föräldrar eller annat som gör det svårt för hen att göra sånt annars... :)
 
Sv: Vad ska jag kalla personen jag söker?

Med tanke på upplägget och vad din ponny kan så tycker jag verkligen inte att det är mycket pengar.
Hade varit en helt annan sak om det gällde en skogsmulle som ej va spec utbildad som jag ser att vissa vill ha sådana summor för.
Men jag hade mycket väl kunnat betala det för din häst :)
 
Sv: Vad ska jag kalla personen jag söker?

Nyfiken fråga:

VARFÖR vill du ha medryttare om du kan göra allt själv och inte behöver hjälp?
 
Sv: Vad ska jag kalla personen jag söker?

Hästen gillar att tävla, jag gillar att åka på tävling, jag gillar att se min häst glad, jag gillar inte att rida själv på tävling, jag vet att stort intresse för att ha medryttarhäst man får träna/tävla på finns. Jag gillar dessutom att coacha ponnybarn, och tycker det känns meningsfullt att då, om någon som funkar med både mig och hästen dyker upp, dela min ponny med någon och se den utvecklas. Vill att fler ska få möjlighet att bli upplärda av min ponny som jag blivit, men vill inte släppa honom såsom sälja/helfoder då jag faktiskt vill ha honom själv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 245
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 603
Senast: Tassa
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 314
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp