tjenixen
Trådstartare
Jag har, efter ett halvövervägt infall, slutat mitt deltidsjobb och befinner mig nu i en situation där jag måste hålla i slantarna något. Min senaste ide är att börja laga lite mer 'staples' från scratch - jag gillar ju inte halvfabrikat alls egentligen och trivs med att veta vad som finns i maten. Jag äter glutenfritt, laktosfritt och vegetariskt och är inte speciellt förtjust i bakverk
jag jobbar hemma resten av tiden och gillar skåp fyllda med olika matiga plockgrejer.. Dessutom bor jag ensam med mycket begränsad fryskapacitet så storkok eller massproduktion av kylda saker är svårt
Maträtter lagar jag redan, nu är jag alltså ute efter andra saker som kanske plockas upp i affären av ren vana som egentligen är mycket billigare att göra hemma. Det jag har kommit fram till hittills är bröd och hoummus. Jag älskar hoummus och plockar på mig en burk i stort sett varje gång jag handlar, så det känns givet. Selleri och morötter till, och morötter är ju inte dyrt!
Knäckebröd kanske?!
Kanske skulle försöka mig på att göra eget diskmedel? Går det?
Men... Sen tog det stopp! Vad finns det för fler saker som enkelt kan göras hemma när pengaflödet är begränsat? Jag har inget emot att googla fram recept, men jag måste bara komma på VAD jag kan googla! Väldigt inspirerad just nu
Maträtter lagar jag redan, nu är jag alltså ute efter andra saker som kanske plockas upp i affären av ren vana som egentligen är mycket billigare att göra hemma. Det jag har kommit fram till hittills är bröd och hoummus. Jag älskar hoummus och plockar på mig en burk i stort sett varje gång jag handlar, så det känns givet. Selleri och morötter till, och morötter är ju inte dyrt!
Knäckebröd kanske?!
Kanske skulle försöka mig på att göra eget diskmedel? Går det?
Men... Sen tog det stopp! Vad finns det för fler saker som enkelt kan göras hemma när pengaflödet är begränsat? Jag har inget emot att googla fram recept, men jag måste bara komma på VAD jag kan googla! Väldigt inspirerad just nu
Senast ändrad: