Sv: Vad ska jag säga?
Just det tycker jag är väldigt viktigt!! Att göra det rätta för barnet, i stället för att göra det bekvämt för sig själv.
Du behöver inte hålla med migVisst är det Worst case det du beskriver, men man kan aldrig leva utifrån "vad som skulle kunna hända", då får man ett mkt jobbigt liv... och hur stor är egentligen chansen?
Jag TROR inte någonting automatiskt, jag ifrågasatte din egen fråga, och kontrade med att faktsikt motsatsen kan hända.
Jag tänker INTE sitta här inne och diskutera "vem som haft det jävligast" i livet, men om du är intresserad kan du läsa några av mina gamla inlägg...
Jag har även varit/är engagerad i andras olyckor/taskiga/farliga förhållanden och sett ganska mycket tråkigheter.
Jag vet vad det innebär att leva med skyddat ID pga allvarliga hot.
Men det spelar egentligen ingen roll i det hela, för pappan är ändå alltid den biologiska pappan, och eftersom det verkar helt OK att ifrågasätta andras ståndpunkter så kontrar jag med att upprepa min fråga:
VAD HÄNDER OM FADERN EN DAG KRÄVER SIN RÄTT SOM PAPPA, OM MODERN LJUGIT OM HONOM OCH HANS FRÅNVARO TIDIGARE?
Jag tycker det är synd att "stjäla tråden" från TS, som ju bevisligen behöver råd/stöd/hjälp.
Jag diskuterar väldigt gärna ämnet vidare, men inte i denna tråd.
Antingen skapas det en ny om ämnet som sådant - eller så tar vi det mera privat.
Mitt syfte är att försöka få TS att rannsaka sig och göra det som är rätt för hennes son i framtiden.
Just det tycker jag är väldigt viktigt!! Att göra det rätta för barnet, i stället för att göra det bekvämt för sig själv.