Vad ska jag tillåta egentligen!!!

Sv: Vad ska jag tillåta egentligen!!!

KL Fyrhjulingskörning är inte respektlöst utan ren skadegörelse(knappast laglig terrängkörning) o klart anmälningsbart.
PL

KL Fyrhjulingskörning är inte respektlöst utan ren skadegörelse(knappast laglig terrängkörning) o klart anmälningsbart.
PL

Jag har varit med om att det förekommit BILkörning på min ridbana :eek:
Och, det visade sig senare att det var karln jag arrenderade mark av som varit ute å luftat Opeln på fyllan :D
Va gör man åt sånt?
DET var en avvägningsfråga. Det är ju kul att få bamsestor hage till hästarna också.
Så jag svalde mitt förtret.

Svalförtret är ofta en nyckelord.......

Klart dom ska mocka! Annars får dom betala för att inte göra det! Likadant med sladdning och harvning av banan, där borde alla som nyttjar den, få hjälpa till efter shema. Vill de inte, så debitera!
Jag tycker att sonen skulle fått tagit sitt ansvar och fixat till det han ställt till med sen han kört fyrhjuling.

Jag tror inte på det här med stallmöten och samråd. När det gäller stall så tror jag på diktatur.

Håller med dig där! :) Diktatur är väl fungerande i ett stall, har inga stallmöten utan mitt ord gäller. Sedan får man givetvis komma med ev. förslag och synpunkter om man har sådana, men reglerna och besluten är mina. Inga MBL-förhandlingar. ;)

Kicki :)

Jag tycker det är otroligt viktigt att stallägaren har klart för sig vad det är de säljer. Vad ingår, vilka rutiner finns etc. Och att de sedan håller sig till detta.

Vet inte hur många gånger vi hyrt in oss i stall efter att ha hört oss för, fått papper och information, ställt kompletterande frågor för att vara på den säkra sidan. Efter två månader är det någon i stallet som tycker att de har ett bättre sätt, och då ändrar stallägaren helt plötsligt på allt som var sagt från början, och man står där med en situation som inte alls fungerar.

Nä, fram för envåldshärskare som kan stå för sina (vettiga) regler och rutiner.

Jag tycker det är otroligt viktigt att stallägaren har klart för sig vad det är de säljer. Vad ingår, vilka rutiner finns etc. Och att de sedan håller sig till detta.

Vet inte hur många gånger vi hyrt in oss i stall efter att ha hört oss för, fått papper och information, ställt kompletterande frågor för att vara på den säkra sidan. Efter två månader är det någon i stallet som tycker att de har ett bättre sätt, och då ändrar stallägaren helt plötsligt på allt som var sagt från början, och man står där med en situation som inte alls fungerar.

Nä, fram för envåldshärskare som kan stå för sina (vettiga) regler och rutiner.

:bow: :bow: Roligt att det finns dom som gillar oss envåldshärskande stallägare! ;)

Kicki :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Linjeavel?
  • Bergsyra
  • Hingstvalsfunderingar 2025
Tillbaka