Vad ska ni köpa till era hästar i julklapp?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 538
Sv: Vad ska ni köpa till era hästar i julklapp?

Min häst får ätbara julklappar för det uppskattar han mest: morötter, apelsin, äpple o banan :D

Min häst får fruktsallad och ett extra besök hos equiterapeften, det brukar vara uppskattat ;)

Sen blir det vell kanske nån extra lektion för tränaren, även om det inte är lika uppskattat som tex. fruktsalladen :D

Pållan får aldrig några saker direkt i julklapp, jag köper så mycket till henne ändå. Dessutom tror jag inte hon blir överförtjust varje gång matte har köpt nya schabrak eller lindor..

Däremot ska hon få massor med äpplen, morötter och bröd för det är det bästa hon vet!

Lilleman ska få en ny grimma och en reflexbrösta, han är ju bara bebis så till honom känns det lite roligare med julklappar. Känns som att köpa till sitt eget barn ungefär..

Om inte annat kan man ju hota med att han blir utan om han inte är snäll.. :D

_breeze_ skrev:
Eskadron tjockt stalltäcke
Rambo utetäcke med hals
RG brunt ulltäcke, och ländtäcke i samma tyg
Back on Track-täcke (hon är inte skadad , men man måste ju vara förberedd)
JW schabrak , grönt med ljusgrön passpoal (den ända färgkomb. jag ej har ) och matchande mössa såklart.
3 olika RG schabrak
låda med hästvårdsprodukter: arnika gel, pälsglans, torrschampo m.m.

jag vet att det är lite lite saker, men mamma säger att eftersom jag ska få rätt så dyra grejjer till mig så får det bli lite saker till pållan i år... :mad:

Guuuud, vilka snåla föräldrar du har!! :cool:

Förhoppningsvis en resa till skånelandet *le*

Ne men har många saker på g som jag vill ha, en del på väg och andra letar jag fortfarande efter.

men något som verkligenblir hästens är väl då en Mias shabrak med hans namn på =) Mintgrönt *le*

Jag tror att de flesta hästar uppskattar en hink med äpplen, morötter och pepparkakor bättre än schabrak och benskydd! :angel:

Ja vet!!!! minimalt med saker till min sötis!!!:cry:

Nytt bett, grimma+grimskaft och ett schabrak ^^,

Mulle har fått nytt schabrak och nya lindor i mysig hallonröd färg. Nytt ylletäcke är på väg in också.
Lillhästen fick H**ks täckesset med lattefärgat täcke, lindor, grimma o grimskaft, dessutom nya benskydd.

Illa å shoppa så här tidigt men jag avskyr att gå i affärer i julrusch!

Blir morötter och äpplen i julklapp. Ska inhandla stallbandage + lindor också om jag hinner in till stan nån dag...

Min häst får ingen julklapp :devil: ;)

Hon får något ätbart i stället, kanske några äpplen.

Álin skrev:
Min häst får ingen julklapp :devil: ;)

Hon får något ätbart i stället, kanske några äpplen.

Säkert uppskattat! :)
Mina hästar ska iaf få sina årliga pepparkakor hade jag tänkt!

Jo klart dom uppskattar typ godis o sånt mest! men lite saker blir det alltid ändå i julklapp, men brukar försöka köpa saker dom uppskattar, typ en mjuk ryktborste hellre än ett bett :)

Får ju hem nya skruttan i januari, så det blir till att handla i stort sett helt ny utrustning till henne.

Först och främst blir det:
Vintertäcke
Ny uppsättning borstar
Transportskydd
Benskydd

Sedan, lite längre fram i vår (lagom till hennes födelsedag :D) ska jag investera i:
Hoppsadel
Regntäcke
Ridstövlar till mig

Åh min pålle ska få godis, och ett nytt foder :D Tror han blir glad, har inte ätit kraftfoder på fyra månader på julafton. Snart dags att vänja in nya Dodson&Horrel så varför inte på julafton? :p

Jag har köpt en hansbo golden stripe filt och beställt 2 bett+ veredus bakskydd med läderinsida...
som vanligt blir han mer bortskämd än jag... hihi... *ler*
Det är ju en hel månad kvar så jag hinner väl med mer...
Lite extra morötter och äpplen blir det väl också- det uppskattar ju han...

Pållan ska få ett ridtäcke från hööks.Det enda i katalogen som jag ville ha.Och då beställde jag också en marín vojlock åt minishettisen.

_breeze_ skrev:
Min going får ju det jag får i julklapp, som mina föräldrar har köpt till mig, detta kommer hon få:

Eskadron tjockt stalltäcke
Rambo utetäcke med hals
RG brunt ulltäcke, och ländtäcke i samma tyg
Back on Track-täcke (hon är inte skadad , men man måste ju vara förberedd)
JW schabrak , grönt med ljusgrön passpoal (den ända färgkomb. jag ej har :angel: ) och matchande mössa såklart.
3 olika RG schabrak :love:
låda med hästvårdsprodukter: arnika gel, pälsglans, torrschampo m.m.

jag vet att det är lite lite saker, men mamma säger att eftersom jag ska få rätt så dyra grejjer till mig så får det bli lite saker till pållan i år... :mad:
Ja stackars dig som inte får mera grejer:rofl:

Harry får inga julklappar, men en fruktsallad bestående av: äpple, päron, morot, apelsin, mandarin, vindruvor m.m.:d :d
Och eftersom jag inte ska ha några julklappar i år så kan han inte heller få dom;)
Eller jovisst! Mormor skulle ju ge mig boken Frihetsdressyr & Cirkuskonster, och då blir ju Harry utsatt för mina idéer:D

det blir nog nya shabrak till samtliga hästar och ett nytt regntäcke till 4-åringen

Liknande trådar

Hästmänniskan :nailbiting: Det får mig nästan att bita på naglarna! Hästarna får åka ifrån en erfaren ägare (eller en nybörjare som inte klarade... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
11 776
Senast: Amha
·
Hoppning Hej bukefalos! Har läst massor här inne i flera år utan att våga mig på att kommentera men nu har jag en viktig fråga som jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 459
Hästmänniskan Jag har lite svårt med att ta ett beslut i samband vid hästköp och tänkte att buke panelen skulle nog kunna ge mej några bra råd ;)...
Svar
6
· Visningar
1 628
Senast: Korven
·
Gravid - 1år Min sambos syster och hennes sambo kommer hem över jul,och dom väntar barn, fick reda på igår att det ska bli en liten tjej! :D Hon ska...
Svar
11
· Visningar
1 401
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 31