Vad ska vi göra med Blueberrys hår?

Blueberry

Trådstartare
Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change.

Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt.
Under graviditeten var det amazing, men efter förlossningen (för typ ett år sedan) har det blivit annorlunda. Det har framförallt blivit mörkare - hur går det ens till?!

Jag har alltid varit ljust guldblond, men nu är det nästan brunt vid rötterna. Rätt svårt för mig att identifiera mig med, måste jag erkänna.

Nu är det dessutom bara långt och platt, så själva frisyren behöver åtgärdas. Förut har jag haft både flikig snedlugg, ponnylugg och ingen lugg. Nu har jag ingen lugg och håret går till till bröstvårtorna (vilket innebär att det är lite längre än förra året när det gick till bröstvårtorna pga att gravitationskraften uppenbarligen är betydligt starkare efter att ha ammat :angel:).

Vi har dock en utmaning:
Jag är för lat och snål för att färga håret på regelbunden basis.

Nu har jag inte färgat det på fyra år, och har varit OERHÖRT nöjd med detta. Men med tanke på att förrädarhåret har bytt färg så vet jag inte riktigt hur jag ska göra...

Jag är dessutom för lat och snål för att använda produkter, men tycker om att fläta och ha det uppsatt i några olika varianter.

Det börjar bli dags att boka tid hos frisören och för första gången vet jag inte vad jag vill.
En del av mig skulle tycka att coontails vore *kul*. Alltså snygga och diskreta, inga galna grejer utan bara som en spännande grej i underhåret. 2-3 stycken kanske? Någon som är blekt och någon som är mörkare eller i färg (typ någon mörkröd eller plommon?). Tänker att det ser rätt koolt ut både när håret är uppsatt och utsläppt?

Ska jag ha lugg?
Ska jag inte ha lugg?

Jag ska alldeles strax lägga in några bilder.

Till dess, föreställ er detta:
Varierar mellan glasögon i olika färger och linser. Lite tjock (på riktigt). Färgsprakande personlighet. Kreativt jobb. "Vanlig" klädstil, men lite preppy.

Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Halva håret ljust guld, senaste året mörkblond
Hudfärg: Marshmallow


*Ser mycket fram emot att fylla 30! Tror att det är mycket roligare att vara 30-något än 20-något.
 
Om du inte vill färga så ofta, men ändå ha en annan färg i håret än nu skulle jag slinga det istället för färga, syns inte lika tydligt när det växer ut.
 
Om du inte vill färga så ofta, men ändå ha en annan färg i håret än nu skulle jag slinga det istället för färga, syns inte lika tydligt när det växer ut.

Men håret blir så ledsamt när det bleks. Nu gillar jag kvalitén och set mår det väldigt bra, mycket tack vare att det inte är färgat.
 
Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change.

Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt.
Under graviditeten var det amazing, men efter förlossningen (för typ ett år sedan) har det blivit annorlunda. Det har framförallt blivit mörkare - hur går det ens till?!

Jag har alltid varit ljust guldblond, men nu är det nästan brunt vid rötterna. Rätt svårt för mig att identifiera mig med, måste jag erkänna.

Nu är det dessutom bara långt och platt, så själva frisyren behöver åtgärdas. Förut har jag haft både flikig snedlugg, ponnylugg och ingen lugg. Nu har jag ingen lugg och håret går till till bröstvårtorna (vilket innebär att det är lite längre än förra året när det gick till bröstvårtorna pga att gravitationskraften uppenbarligen är betydligt starkare efter att ha ammat :angel:).

Vi har dock en utmaning:
Jag är för lat och snål för att färga håret på regelbunden basis.

Nu har jag inte färgat det på fyra år, och har varit OERHÖRT nöjd med detta. Men med tanke på att förrädarhåret har bytt färg så vet jag inte riktigt hur jag ska göra...

Jag är dessutom för lat och snål för att använda produkter, men tycker om att fläta och ha det uppsatt i några olika varianter.

Det börjar bli dags att boka tid hos frisören och för första gången vet jag inte vad jag vill.
En del av mig skulle tycka att coontails vore *kul*. Alltså snygga och diskreta, inga galna grejer utan bara som en spännande grej i underhåret. 2-3 stycken kanske? Någon som är blekt och någon som är mörkare eller i färg (typ någon mörkröd eller plommon?). Tänker att det ser rätt koolt ut både när håret är uppsatt och utsläppt?

Ska jag ha lugg?
Ska jag inte ha lugg?

Jag ska alldeles strax lägga in några bilder.

Till dess, föreställ er detta:
Varierar mellan glasögon i olika färger och linser. Lite tjock (på riktigt). Färgsprakande personlighet. Kreativt jobb. "Vanlig" klädstil, men lite preppy.

Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Halva håret ljust guld, senaste året mörkblond
Hudfärg: Marshmallow


*Ser mycket fram emot att fylla 30! Tror att det är mycket roligare att vara 30-något än 20-något.


Jag klippte av mig typ allt en gång. Gick från 1. några dm långt svartfärgat, 2. page i någonslags hemsk avfärgningsröd/organge, 3. två cm mellanblond.

Klippte mestadels för att håret blev så sönderfärgat - men det var väldigt bekvämt att ha kort hår... lättvättat, lättstaylat, bekvämt under ridhjälmen, bekvämt när jag simmade. Ytterst praktiskt!

Annars tycker jag att axellångt är smidigt. Går att sätta upp i hästsvans dagligdags, eller göra lite finare om man ska ut.
 
2016-01-16-1139_569a1ddcddf2b35e447c2dbf.jpg



2016-01-16-1139_569a1dcf9606ee1e3a5764de.jpg



2016-01-16-1139_569a1df32a6b22a06f894bf8.jpg



Okej, mörkbrunt var väl kanske att ta i... Men det är betydligt mörkare. På de här bilderna är håret helt nytvättat.

Så här såg det ut i går när det definitivt INTE var nytvättat:

2016-01-16-1153_569a21119606ee1e4b63334c.jpg
 
Senast ändrad:
Alltså flätan :love:
Hur har du gjort den? Inte själva flätan i sig förstås utan uppsättningen? Ser ut som att det är mer än en fläta i en hög tofs liksom..

Har tyvärr inte några tips att komma med då mitt katastrofhår är 10ggr värre än ditt.
 
Det där kallas naturligt åldrande, gillar du det inte så finns bara en sak att göra, Färga. Annars är det bara att gilla läget med mörkare hår.
 
Säger också kapa vid axlarna, ingen lugg. Gör tunna slingor i överhåret - behövs inte många. Ser naturligt ut och utväxten syns inte.
 
Men håret blir så ledsamt när det bleks. Nu gillar jag kvalitén och set mår det väldigt bra, mycket tack vare att det inte är färgat.
Mitt hår blir också ledsamt av blekning, men slingning tar det inte alls lika mycket stryk av och då har jag ändå mycket och ganska breda slingor. Tror aldrig mitt hår har varit så bra som det är nu. Dessutom tycker jag att man inte behöver lika stark blekning när man slingar och jag är väl typ minst 10 gånger mörkare än dig. Men släng i en toning annars? Tyvärr brukar man få göra det ganska ofta dock om du vill konstant vara ljusare.
 
Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change.

Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt.
Under graviditeten var det amazing, men efter förlossningen (för typ ett år sedan) har det blivit annorlunda. Det har framförallt blivit mörkare - hur går det ens till?!

Jag har alltid varit ljust guldblond, men nu är det nästan brunt vid rötterna. Rätt svårt för mig att identifiera mig med, måste jag erkänna.

Nu är det dessutom bara långt och platt, så själva frisyren behöver åtgärdas. Förut har jag haft både flikig snedlugg, ponnylugg och ingen lugg. Nu har jag ingen lugg och håret går till till bröstvårtorna (vilket innebär att det är lite längre än förra året när det gick till bröstvårtorna pga att gravitationskraften uppenbarligen är betydligt starkare efter att ha ammat :angel:).

Vi har dock en utmaning:
Jag är för lat och snål för att färga håret på regelbunden basis.

Nu har jag inte färgat det på fyra år, och har varit OERHÖRT nöjd med detta. Men med tanke på att förrädarhåret har bytt färg så vet jag inte riktigt hur jag ska göra...

Jag är dessutom för lat och snål för att använda produkter, men tycker om att fläta och ha det uppsatt i några olika varianter.

Det börjar bli dags att boka tid hos frisören och för första gången vet jag inte vad jag vill.
En del av mig skulle tycka att coontails vore *kul*. Alltså snygga och diskreta, inga galna grejer utan bara som en spännande grej i underhåret. 2-3 stycken kanske? Någon som är blekt och någon som är mörkare eller i färg (typ någon mörkröd eller plommon?). Tänker att det ser rätt koolt ut både när håret är uppsatt och utsläppt?

Ska jag ha lugg?
Ska jag inte ha lugg?

Jag ska alldeles strax lägga in några bilder.

Till dess, föreställ er detta:
Varierar mellan glasögon i olika färger och linser. Lite tjock (på riktigt). Färgsprakande personlighet. Kreativt jobb. "Vanlig" klädstil, men lite preppy.

Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Halva håret ljust guld, senaste året mörkblond
Hudfärg: Marshmallow


*Ser mycket fram emot att fylla 30! Tror att det är mycket roligare att vara 30-något än 20-något.

Jag har nästan exakt samma hårfärg som du, guldigt blond som börjar mörkna i botten. Märkes dock innan jag fick barn med. Började göra ljusa slingor på salong för något år sen. Upplever inte att håret blivit mer slitet, har nog iofs ganska bra kvalite. Utväxten blir inte speciellt markant, brukar göra slingor var fjärde månad i samband med klippning. Rekommderar Malin på Soda om till öven vill ha frisörtips :)
 
Tack för tips och tankar!

Ingen som nappade på idén om coontails? :angel:
Ett gäng slingor med roligt färgade toppar kanske?

Ett tag hade jag knallorange toppar - der var helfestligt, men även om det var permanent färg så försvann den efter ett tag. Färg fäster inte så jättebra på mitt hår, och har aldrig gjort. :cautious:
 
Gör något festligt igen med hårtopparna och underhåll med färgbomber?
Även om du väljer att tex slinga kan du underhålla det med färgbomber.

(måste googla coontails först ;))
 
Jag trodde du var fel generation för emo?
ce427ba51bfe4da3e15fc1f2071f7c98.jpg

Hahaha, tänk SNYGGA i underhåret som skymtar ibland. Plus roligt att ha ränder i hästsvansen :D

Jag tänker i så fall göra en ljus (eller två) och någon mörk och kanske en blandad. Typ jobba på någon slags brun färgskala.
 
Alltså flätan :love:
Hur har du gjort den? Inte själva flätan i sig förstås utan uppsättningen? Ser ut som att det är mer än en fläta i en hög tofs liksom..

Har tyvärr inte några tips att komma med då mitt katastrofhår är 10ggr värre än ditt.

Sök på Pull through braid :)
Det kräver några snoddar, jag hade 10 stycken i min fläta.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp